Żeby to było jeszcze stabilne. Ja ściągnąłem i zainstalowałem jako głównego XCode, mając nadzieje, że wersja stabilna będzie działać porządnie. Niestety mocno się rozczarowałem, mało, że zaliczam crashe co kilkadziesiąt minut, to jeszcze zgubił mi kilkadziesiąt plików z projektu (oczywiście pliki są na dysku, ale do projektu trzeba je dodać raz jeszcze).

Xcode 4
Rozpoczęty przez
wezuwiusz
, 12 sty 2011 16:34
34 odpowiedzi w tym temacie
#26
Napisano 15 marca 2011 - 13:24
#27
Napisano 15 marca 2011 - 17:20
@wojtkow a upgradeowales czy zainstalowales na czysto? Czyli najpierw usunięcie 3ki i potem instalacja 4ki. Ja zrobiłem 2gim sposobem i nic nie pogubil, i crasha miałem może z 2 razy.
#28
Napisano 15 marca 2011 - 18:57
Robiłem upgrade, spróbuję jeszcze na czysto, ale i tak nie jest to dobry objaw.
#29
Napisano 15 marca 2011 - 20:13
Moim zdaniem jest jeszcze duzo niedorobek. wyslalem nawet pare 'bug reportow', w jednym z nich napisalem ze dla mnie to nie jest 'Golden Master' (a tym bardziej final version'
) a co najwyzej preview 7, lub beta 1
chyba zbyt z tym sie pospieszyli zeby wypchnac... tylko ciekawe dlaczego... ? cos tam musi byc ukryte



#30
Napisano 16 marca 2011 - 14:07
Wywaliłem paskudę, niech żyje TimeMachine
Mało że się wywalał, to jeszcze nie chciał mi commitować zmian do SVNa. Uznałem, że nie mam czasu na zabawy z taką niedoróbką.
Gdybym ja umieścił taki crap w AppStore to by mi odebrali konto deweloperskie, ale widać własnego softu nie przepuszczają przez własną akceptację.

#31
Napisano 25 marca 2011 - 18:58
Jest już XCode 4.01 - może ochotnicy sprawdzą czy już działa? ;-)
#32
Napisano 28 marca 2011 - 09:51
Po troszke dluzszym okresie dzialania na XCode 4, moge napisac troche wiecej
Zmiany w funkcjonalnosci i layoucie sa zdecydowanie na plus - niebo a ziemia jezeli chodzi o porownanie z 3. To na pewno... Do tego swietne dzialanie podpowiadania skladni, podkreslanie bledow na zywo, lepsza integracja z systemami kontroli wersji ( ale wciaz nie perfekcyjna... wciaz brakuje niektorych opcji )
Niestety ilosc bugow jest wciaz ogromna, jak na soft Apple. IMO nieco sie pospieszyli z wydaniem ostatecznej wersji, ale prawda jest taka ze tak ogromna aplikacje jak IDE jest niezmiernie trudno sprawdzic pod kazdym katem - dlatego bug-reporty musza splynac od wiekszej ilosci userow niz tylko betatesterow.
Ogolnie nie jest tak tragicznie jak wy piszecie - ale jest zle. Stabilnosc strasznie kuleje, na szczescie co budowanie wszystko jest zapisywane wiec tutaj ryzyka wiekszego nie ma...
Bugi ktore ja zaobserwowalem:
- na samym poczatku nie dzialal backspace - ale to naprawilem
- totalnie skopana edycji plikow z Pythonem - uzywam Pythona do tworzenia zasobow przy budowaniu nowego projektu, i zauwazylem ze XCode4 totalnie nie potrafi wstawiac normalnych 'tabow' do edytora - wsyzstko mu sie miesza a Python nie przyjmuje plikow wyedytowanych przez Xcode4 do wiadomosci - mimo ze niby wsyzstko jest wspierane - skladnia Pythona, nawet podpowiadanie skladni.
- raz po zamknieciu projektu, proba otwarcia go ponownie... skonczyla sie pustym oknem
Inne projekty dzialaly. Narobilo mi to strachu, ale co ciekawe... restart systemu naprawil sprawe.
- baaardzo srednio dziala "pushowanie" zmian na serwer przez zintegrowana obsluge git'a, raz dziala raz nie, mimo ze moj serwer smiga non-stop i z terminala moge robic "git push" bez problemu...
Wiekszosc czasu jednak dziala sprawnie. Ale ja nie uzywam Interface Buildera - wiec ciezko mi powiedziec o bugach w tej czesci aplikacji.
Na pewno te bugi ktore wymienilem to nie sa ostatnie niespodzianki ktore mnie spotkaja. Trzeba jednak uzbroic sie w cierpliwosc - XCode 4 zostal w duzej mierze przepisany od nowa, a wiec i nowe bugi musza sie pojawic - musi nieco okrzepnac, mysle ze w wersji 4.1, 4.2 bedzie juz stabilny
Inna rzecz ktora mnie martwi, to ta ze Apple teraz sobie kaze za XCode placic ( dla tych ktorzy nie maja konta deweloperskiego ). Dla mnie to krok wstecz... zawsze chwalilem Apple ze swoje pelne wersji narzedzi deweloperskich udostepnia kazdemu za darmo - w przeciwienstwie do MS, ktory kaze sobie srogo placic ( nie licze wersji Express ). Wprawdzie cena Xcode4 jest mikroskopijna w porownaniu z takim Visual Studio, ale nawet.... Do tego XCode 4 na Mac App Store, jaki w tym cel ? Kazda aktualizacja to sciaganie 4gb danych ? ( w ogole aktualizacje w AppStore powinny byc zmienione, tak by sciagac jedynie patche a nie za kazdym razem cala aplikacje. W czasach gdy na iOS aplikacje mialy po pare-parenascie MB nie bylo wiekszego problemu, ale teraz i na iOS niektore gry maja po kilkaset MB, nie mowiac o Mac App Store.




#33
Napisano 09 lipca 2011 - 16:16
Xcode 4 mnie załamuje.
Czy komuś z Was udało się uruchomić Inspectora dla fizycznego iPhone a nie symulatora?
#34
Napisano 09 lipca 2011 - 20:11
Bez problemu... dla iPoda touch, ale to nie powinno miec znaczenia
Swoja droga odpalanie dla symulatora w zasadzie nie ma wiekszego sensu...

#35
Napisano 09 lipca 2011 - 22:16
U mnie się nie da, nie wiem dlaczego. Inspector po prostu nie widzi urządzenia. Nie może się podpiąć do żadnego wątku.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych