Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Photoshop trick - rozmycie po łuku, spin, wrażenie prędkości.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#26 dareks9

dareks9
  • 268 postów
  • SkądKatowice

Napisano 19 marca 2007 - 09:47

na upartego z pomoca ps-a by sie dalo;p



Pod windą istnieje do HDR bardzo dobry program: PhotomatixPro224 HDR.
Niestety nie spotkałem się z jego Mac-owym odpowiednikiem. (Soft płatny)

Efekty pracy w HDR mogą być rewelacyjne. Niestety ograniczeniem jest tu fakt, że nadaje się ona w zasadzie tylko do zdjęć obiektów statycznych. W końcu trzeba wykonać kilka identycznych ujęć przy różnych ustawieniach aparatu a potem nałożyć je na siebie. Nie bardzo widzę możliwość robienia takich zdjęć jadącym pojazdom...

#27 hwojtek

hwojtek
  • 1 273 postów
  • SkądGrzebienisko - Warszawa - cała Europa

Napisano 19 marca 2007 - 10:00

Jak najbardziej jest - DRIMaker, http://www.uni-koble...aker/index.html (z tej strony wziąłem zresztą te przykłady).

Podobno w PsCS3 jest już do tego odpowiedni plugin.

#28 Conrad

Conrad
  • 376 postów

Napisano 19 marca 2007 - 11:50

A wracając do rozmycia. Może można połączyć obie techniki? Wyobrażam to sobie tak: 1. Robimy zdjęcie (pchanego samochodu jak to było opisane kilka postów wyżej) w RAW, 2. W PS używając Levels robimy 3 jpg o róźnych poziomach, 3. w DRImaker łączymy to w całość, 4. wracamy do PS do ostatecznego wykończenia Przyznaję, że DRImaker zrobił na mnie wrażenie.

#29 hwojtek

hwojtek
  • 1 273 postów
  • SkądGrzebienisko - Warszawa - cała Europa

Napisano 19 marca 2007 - 13:50

Teoretycznie można, ale (H)DRI polega na tym, że źródłem są również faktycznie (a nie po obróbce przerobione na) za ciemne i prześwietlone zdjęcia. Cały wic z (H)DRI polega właśnie na przygotowaniu materiału wyjściowego (czyli zrobieniu powiedzmy identycznych, ale różnie naświetlonych ujęć). Nie uzyskamy tego efektu z jednego poprawnego zdjęcia, sztucznie wtuningowanego w PS (bo nie stworzymy dynamic range tak, jak zrobi to aparat wykonujący zbyt ciemne i zbyt jasne zdjęcie).
Można oczywiście poprawić na gotowym rigshocie krzywe tak, żeby robił wrażenie HDRI:

Dołączona grafika

#30 Conrad

Conrad
  • 376 postów

Napisano 19 marca 2007 - 14:38

hwojtek, ale przecież RAW jest "nadmiarowy" ,12-bitowy. Stworzenie z niego 3 jpegów to po prostu wykorzystanie właśnie tych dodatkowych informacji, więc w pewnym sensie są to jakby niezależne ujęcia, prawda?

#31 dareks9

dareks9
  • 268 postów
  • SkądKatowice

Napisano 19 marca 2007 - 15:00

hwojtek, ale przecież RAW jest "nadmiarowy" ,12-bitowy. Stworzenie z niego 3 jpegów to po prostu wykorzystanie właśnie tych dodatkowych informacji, więc w pewnym sensie są to jakby niezależne ujęcia, prawda?




Poniżej fragment z artykułu o pracy w HDR (w części dot. RAW) Cały tutorial dostępny jest tu: http://www.vanilladays.com/hdr-guide/

Przy okazji okazało się, że jest już wersja programu Photomatix pod OS X Universal Binary - programu o którym pisalem wcześniej.

Using a RAW Editor
The other way to produce the 3 shots needed is to take 1 photo and adjust in a RAW editor such as Aperture, Photoshop or RawShooter. The main advantage to this is that you can produce a HDR shot with moving subjects such as people or cars. The disadvantage is that if you use an image with very dark shadows and you’re trying to boost the exposure, the result will be quite noisey.
Load your photo into the editor, then set the exposure level to -2 and save the image as a 16bit TIFF without any metadata such as EXIF info. This is the important part. If you save it with EXIF info you will find that Photomatix relies on that info to produce the HDR shot. The problem with this is that the shutter speed and aperture values will be the same across the 3 images and Photomatix won’t know which image is -2, 0 and +2. Set the exposure level to 0, save that and then set it to +2 and save that image.

#32 hwojtek

hwojtek
  • 1 273 postów
  • SkądGrzebienisko - Warszawa - cała Europa

Napisano 19 marca 2007 - 15:13

Hmmm, no nie znam się aż tak bardzo na fotografii, ale interpretuję plik z aparatu cyfrowego jako reprezentację stanów naświetlenia matrycy. Z prawidłowo naświetlonego zdjęcia nie mam możliwości wyciągnięcia, nawet z tych nadmiarowych danych, ujęcia takiego, jak-by-wyglądało-gdybym-prześwietlił/niedoświetlił - a to istota HDRI. Być może jest inaczej (jeszcze muszę to zobaczyć), ale wydaje mi się, że raczej nie, bo wtedy łatwo byłoby zrobić idiotkamerę strzelającą w każdych warunkach megafoty. Po prostu jak mam przesłonę, która nie wpuści na matrycę wystarczającej ilości światła, to będę miał czarno, jak wpuszczę za dużo, będę miał za jasno - i nawet RAW mi nie pomoże.

Podbijając nasycenie i kontrast można zrobić "prawie HDR", Prawdziwy HDR z riga też wydaje mi się prawdopodobny, ale za pomocą powiedzmy 3 ujęć dynamicznych (koła skręcone pod stałym kątem!) i 3 statycznych. Potem mając gotowe kompozyty HDR statyczny i dynamiczny można dokończyć w PS usuwając rig z ujęcia... Tak sobie myślę.

Ale są tacy co umieją - http://www1.flickr.c...s/raw2hdr/pool/

#33 bonbo

bonbo
  • 8 postów

Napisano 05 kwietnia 2007 - 02:52

dareks9
"The disadvantage is that if you use an image with very dark shadows and you’re trying to boost the exposure, the result will be quite noisey."

Cudow nie ma.

HDR z pojedynczego statycznego RAW`a to moim zdaniem sztuka dla sztuki - po co?
Natomiast alians "riga" z HDR to juz wyzwanie. Do hwojtek dodalbym - 3 dynamiczne, ale w tym samym miejscu, by uniknac zmian tla i refleksow na karoserii

#34 Conrad

Conrad
  • 376 postów

Napisano 05 kwietnia 2007 - 06:35

Trochę eksperymentowałem z Photomatix Pro, głównie wykorzystując 1 RAW. No więc, efekty są wg mnie świetne, ale nie zawsze. Dość znaczącąco rośnie zaszumienie fotki, szczególnie przy dużych partiach ciemnych. Bardzo istotne jest właściwe użycie Tone Mapping. Na pewno będę testował więcej (tylko ten brak czasu). Eksperymentowałem także z konwersją RAW na 3 jpegi (-2, 0, 2). Efekty są lepsze niż z 1 RAW, ale także bardzo istotne jest właściwe użycie Tone Mapping. W obu przypadkach finalne zdjęcia są troszkę mdłe i końcowa obróbka w PS jest niezbędna. Spodziewam się, że efekty byłyby super robiąc 3 zdjęcia. Jestem pod wrażeniem tych technik :)

#35 NIRRI.PL

NIRRI.PL
  • 55 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 maja 2007 - 09:40

Polecam do zdjęc samochodów

http://www.fotoarts....las-t11544.html

pozdrawiam

#36 Tadie

Tadie
  • 1 postów

Napisano 18 stycznia 2008 - 02:24

Może to odgrzewanie starego kotleta ale też się nad tym problemem zastanawiałem. Można to zrobić z RIGa ale w photoshopie również i chociaż nie chciało mi się testować tej metody to spróbuję przybliżyć jak ja to widzę.
Na początek można ze statywu zrobić zdjęcie drogi ze stojącym autem, potem odjechać autem i zrobić kolejne zdjęcie samej drogi. Piszę można bo równie dobrze może to być tylko zdjęcie z autem, tylko potem usuwanie brzegów auta przy rozmywaniu zdjęcia może być wkurzające :)
Ze zdjęcia z autem wyciąłbym auto i zostawił je do późniejszego dopracowywania (jakieś poprawki, ruch kół etc.)
Ze zdjęciem drogi, garażu czy czegośtam - skopiowałbym na trzy bądź więcej warstw, na jednej obciął dół, górę potraktował motion blurem. Potem z drugą to samo, tyle że obciąłbym górę. Wtedy można jakąś perspektywę zachować. Trzecie bym zostawił na samym spodzie. Następnie możnaby pobawić się trochę kryciem tych dwóch zmienionych.
I jak zrobić te linie na zakręcie - zrobić na kolejnej warstwie parę ciemnych/jasnych "maziug" ołówkiem, rozmyć nieco gaussian blur, potem motion blur żeby je rozciągnąć w linie i następnie zniekształcenie/wirówka - powstają ładne łuki. Wyciąć sobie jeden mniej więcej pasujący. Żeby je dopasować do kształtu drogi - edycja/przekształć/perspektywa oraz skalowanie etc. I znowu zabawa z kryciem. Wg mnie tak było to zrobione w zdjęciu octavii. Drugie zdjęcie było chyba robione rigiem bo widać ładnie zaciski ale to też by się dało w ps'ie zrobić :)
Mam zamiar wkrótce robić zdjęcia samochodu i je podobnie przerabiać stąd moje poszukiwania metody :)

[url]http://www.adobenerds.com/view.php?tut=6[/url] - link do tutoriala jak zrobić galaktykę - bardzo mi efekt końcowy przypomina właśnie linie na drodze :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych