Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Line6 POD Studio UX 2 vs. E-mu 0404 a może Alesis iO 14


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 tapster

tapster
  • 60 postów
  • SkądŁódź

Napisano 08 listopada 2010 - 14:49

Witam.
Czy ktoś może ma doświadczenie z tymi kartami?
Line 6 POD Studio UX 2
E-mu 0404 USB

Nie wiem co wybrać. Karta Line 6 mało popularna lecz znalezione przeze mnie recenzje na google wypadają całkiem nieźle.
E-mu ma problemy z Mac (niedawno co pojawiły się sterowniki pod SL - niestety w wersji beta)

a może wybrać
Alesis iO 14

Niewątpliwym plusem może być interfejs FW.

Proszę o opinie użytkowników.

Dziękuję i pozdrawiam

#2 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 listopada 2010 - 15:15

Ja mam m.in. UX2. W odróżnieniu od EMU, UX 2 posiada modelowane impulsowo emulacje przedwzmacniaczy i efektów do grania bez latencji. Natomiast EMU ma naprawdę imponujący pakiet dołączonego softu: sekwensery, VI (min Proteus VX, PPG Wave, DPole, Attack), SFX, Melodyne - stroiciel wokalu i firmy AmpliTube modele wzmacniaczy rożnych jako Plug-In do sekwensera (ciekawe z jaką latencją). W zestawie z UX2 też dostajesz sekwenser, ale bez dodatkowych VI. Najnowższe sterowniki UX2 są bardzo stabilne pod SL 10.6.4 Pamiętam, że niektórzy koledzy opisywali tu swoje problemy z kartami Alesis. A więc dużo zależy do czego będziesz używał karty. Jeżeli grasz na gitarze/basie, to zdecydowanie polecam UX2 (ze względu brak latencji przy graniu przez modele wzmacniaczy/głośników) Jeżeli chcesz robić produkcje elektroniczne, to pakiet EMU będzie bardzo pomocny.

#3 tapster

tapster
  • 60 postów
  • SkądŁódź

Napisano 08 listopada 2010 - 15:56

Gram na basie, ale chciałem zająć się bardziej produkcją.
W E-mu przerażają mnie sterowniki beta z października (niestety creative znowu z opóźnieniem przypomina sobie, że trzeba wydać nowe stery do nowego OS)... W takim tempie oficjalne sterowniki wyjdą... Wolę o tym nie myśleć.

E-mu faktycznie ma sporo softu (Proteus - WinOnly), ale czy UX2 + Logic nie będzie potężniejszy ?? wiem, że pod GB UX2 działa jako plug-in, czy pod Logic będzie podobnie??

O Alesis faktycznie czytałem, że są a raczej były problemy, ale to jeszcze za czasów Leo. Pod SL wszystko śmiga (przynajmniej teoretycznie)

#4 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 listopada 2010 - 16:06

Logic Studio ma fajne VI (np. sampler EXS), w połączeniu z UX2 będziesz miał poważne narzędzie do produkcji i do grania. Potem i tak uzupełnisz bibliotekę VI/Sampli East Westem, Arturią lub innymi.

#5 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 08 listopada 2010 - 22:05

alesis io 26 jeszce na gwarancji zepsuł mi się dwa razy .po gwarancji padł moduł firewire.czas na naprawe wyniesie min.2 miesiące,serwis czeka na dostawe części. w związku z powyższym odradzam.

#6 tapster

tapster
  • 60 postów
  • SkądŁódź

Napisano 08 listopada 2010 - 22:33

Słuszna rada z tym serwisem. Może i to odosobniony przypadek ale ponad 2 miesiące w serwisie... Dzięki janbz

Pozwolę sobie jeszcze dodać do dyskusji M-Audio Fast Track Pro jednak mam bardzo mieszane uczucia co do tego konkretnego modelu.

#7 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 08 listopada 2010 - 23:01

w sumie fajna karta ,ale jak cos sie tak psuje... myśle że z innymi interfejsami może być podobnie. macbook pro też sie sypał.

#8 tapster

tapster
  • 60 postów
  • SkądŁódź

Napisano 10 listopada 2010 - 22:30

Po "reprymendzie" postanawiam przenieść rozmowę prywatną na forum... ;)
Otóż. Stwierdziłem, że lepiej wydać raz a dobrze, niż kupić zabawkę. W moje zainteresowanie wpadła karta Edirol FA-66... Koszt przyzwoity, jednak doradzono mi przesiadkę na Edirol FA-101 a lepiej na Focusrite Saffire 40 tutaj cytat "Jeżeli chcesz nagrywać większą ilość torów, to proponuję dorzucenie jeszcze 200-400 PLN do poważnego i przyszłociowego interfejsu z ośmioma wejściami z preampami i pełnym, wbudowanym mikserem bez latencji. Najlepiej prezentuje się nowa seria Focusrite Saffire"

Poczytałem, faktycznie karta lepsza... Jak dla mnie dużo lepsza, zwłaszcza, iż na początku szukałem czegoś "plecakowego" a nie rack...
Jednak przemyślałem wszystkie ZA i PRZECIW... W sumie można kupić fajną walizeczkę a przynajmniej za rok nie okaże się, iż planowany na początku interfejs 2-kanałowy już nie wystarcza.

Już było prawie prawie, jednak oczom moim ukazała się Line 6 TonePort UX8... jednakże
"-Pro 40 to znacznie nowższa technologia. A w świecie cyfry na ogół nowższe=lepsze. (UX8 z 2007 roku)
-Pro 40 ma Firewire. Ja nie wierzę w bezproblemowe 16 strumieni (8we/8wy) 24bity/96kHz audio po USB 2
-Pro 40 jest kompatybilny z ProTools 9. Razem stanowią kompletne PRO studio. To przyszłość
-Preampy i ADDA Pro 40 to jednak klasa ponad UX8
-komplet softu dołączonego do Pro 40 jest ok. Modele zestawów gitarowych możesz uzupełnić wtyczkami różnymi.
-bezlatencyjny mikser 18X16 z guzikami MONO i DIM i nieograniczonym routingiem.
-16 wejść jednocześnie. 8 po ADAT, 8 po analogu."

wrrrrr.... ok... Mój wytrwały rozmówca przekonał mnie do Saffire Pro 40.
Znalazłem sklep... Dzwonię... Zamawiam... Jedyne 1995zł z przesyłką, ale w słuchawce słyszę.."Dlaczego decyduje się Pan na Pro40... Nie lepiej dopłacić 100zł do M-Audio PROFIRE 2626...

Teraz już zgłupiałem zupełnie... Nie znam się na tych cudach muzyczno komputerowych, czym się kierować i w ogóle...
Do tej pory całe moje granie ograniczało się do sprzętu w/o PC.
Wiem na pewno, że lepiej wydać 2000 na dużo lepszy sprzęt pod FW niż 700zł na podstawę, która wcześniej czy później już mi nie wystarczy.
Docelowo myślę o programie Logic (chociaż coś czuję, że lepszy ProTools) - jednego jak i drugiego nie znam, więc czeka mnie paromiesięczna nauka.

Obecne pytanie to Saffire Pro 40 ( o którym już wiem znacznie więcej niż 2 dni temu) lub PROFIRE 2626.

ps. KOKOS - dziękuję za wytrwałość

#9 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 listopada 2010 - 22:58

:lol: Ty to masz pod górkę... Profire istnieje od 2007 roku, ma rzesze fanów, dużo pozytywnych opinii na Gearslutz, do czasu Saffire Pro 40 nie miał zbyt dużej konkurencji. Niby 2626 umożliwiał uruchomienie Pro Tools M-Powered, ale teraz Pro Tools 9 pozwala korzystać z dowolnego interfejsu. Jednak Saffire Pro 40 integruje się z Pro Tools 9 na poziomie wtyczki RTAS MixControl. Preampy 2626 mają już parę lat i technologia Octane nie jest ok do wszystkich zastosowań, bo użytkownicy zgodnie twierdzą, że te preampy nadają śladom pewien charakter. Ja wolę sam decydować czy chcę kolorować. Pro 40 ma opinię znacznie bardziej neutralnego, brzmienie opisywane przez uzytkowników jest "bliskie", "mocne", "czyste, nawet przy dużym natężeniu dźwięku". 2626 ma dwa gniazda ADAT, co daje możliwość nagrania 16 żródeł cyfrowych oprócz ośmiu analogowych. Pro 40 ma tylko 8 kanałów wejscia po ADAT (oba diwajsy dorzucają jeszcze dwa kanały wejścia cyfrowego po SPDIF cinch) Najlepiejby było, gdybyś mógł sam pobawić się tymi diwajsami przez parę dni. Ale trzeba znać swojego lokalnego dilera :smile:

#10 tapster

tapster
  • 60 postów
  • SkądŁódź

Napisano 10 listopada 2010 - 23:37

Może i mam pod górkę. Dobrze, że po drodze Ciebie spotkałem. Bo kto by pomyślał, że więcej dowiem się o interfejsie muzycznym z forum o "i" niż z for muzycznych. Wiele opinii jakie znalazłem to cząstkowe informacje na zasadzie lepiej kup to bo nigdy nie widziałem rzeczy o która pytasz. A jak już ktoś miał blade pojęcie bo ma daną kartę w posiadaniu to odradza kupno, gdyż zawiesza mu windowsa... Znowu sprzedawca który namawiał mnie do 2626 za argumenty podał nowszą konstrukcję (nie wiem czy to prawda bo chyba pro40 jest nowsze), oraz znikanie towaru od hurtownika w godzinę po przyjęciu. A kontrargument na pro40 - brak współpracy z ProTools (mimo, że ja twierdziłem inaczej), potem co prawda oddzwonił i przeprosił za swoją gafę i po sprawdzeniu na stronie przyznał mi rację. Natomiast Twoje argumenty mnie przekonują. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia tych interfejsów. Pozostaje mi mieć nadzieję, że dzięki twoim wskazówką planowany zakup przerośnie i tak moje oczekiwania. Jak mówiłem dużo nauki przede mną. Jak nadejdzie czas, gdy odkryję wady interfejsu to będzie znaczyło, że jestem na tyle dobry by zainwestować w sprzęt za paręnaście tysięcy złotych a dla starego i tak znajdę wtedy miejsce. Ale to już odległa przyszłość... Teraz tyko przeżyć weekend i czekać na kuriera... Mam nadzieję, że we wtorek się pojawi ;)

#11 tapster

tapster
  • 60 postów
  • SkądŁódź

Napisano 21 listopada 2010 - 16:19

...A jednak Apogee Duet Wiem wiem... Kokos już szuka odpowiednich narzędzi do zabicia mnie ;) Ale tak się jakoś stało, że dzisiaj w moim warsztacie wylądował Apogee Duet ;) Dziękuję, za wszystkie podpowiedzi.

#12 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 21 listopada 2010 - 22:55

Apogee ma świetne konwertery i , jezeli nie potrzeba większej ilośći we/wy, sprawdza się znakomicie. Sam używam Ensemble i, oprócz zadziwiająco nielogicznego miksera, padających LEDów, szwankującego wyjścia optycznego, nie mam powodów do narzekań.:wink:

#13 ramirez_007

ramirez_007
  • 63 postów

Napisano 18 stycznia 2011 - 23:07

Pozwolę sobie odkopać ten temat z racji pewnych wątpliwości, które mnie właśnie naszły. Jutro stanę się prawowitym posiadaczem Macbooka z racji tego, że chciałem w końcu przestawić się na Pro Toolsa, który wydaje się wartym i przyszłościowym do poznania programem. No i teraz cały kijek związany z tym, że jego wcześniejsze wersje niż 9'tka nie obsługują bodajże interfejsów audio innych niż firmy 'M-audio', tak? A tak akurat się szczęśliwie składa, że od dwóch lat korzystam z wielbionego przeze mnie do dzisiaj Line 6 UX-2. Niewątpliwie jego atutem jest to, że posiada chyba procesor gitarowy, czy ch** wie co, w każdym bądź razie grając sobie na gitarze w Pod Farmie, czy to też nagrywając za pomocą tego programu ścieżki gitary w jakimś DAW nie mam problemów z latencją, jest synchro i o to chodzi. W momencie kiedy przestawiłbym się na coś innego, czyt. n.p M-audio Pro Fast Track ( podobna klasa cenowa, a właściwie teoretycznie oferuje więcej, nieprawdaż? ) takowy problem by się z pewnością pojawił, nie? Trochę głupio mi sobie wyobrazić nagrywanie jakichś utworów najpierw 'na sucho', a dopiero później w procesie mixów nakładanie na niego sporej ilości przesterów i innych zabawek. Znacie może jakiś doskonały substytut, który sprawdziłby się w Pro Toolsie i dawałby z siebie tyle samo co ten Line 6?

#14 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 stycznia 2011 - 23:21

Ale razem z UX2 dostajesz instalkę Gearboxa ze wszystkimi efektami i emulacjami. Oto tekst z ich strony:

POD Farm 2 plug-in (Mac® AU/RTAS®/VST® and Windows® RTAS®/VST®)


18 immortal guitar amps with 24 cabs

5 thumping bass amps with 5 cabs

29 stunning stompboxes and studio effects (instantly increases to 64 with included FX Junkie model pack!)

6 warm and colorful mic preamps

Ideal for use with Ableton® Live, Cubase®, Logic®, Garageband®, Pro Tools®, Cakewalk® and other pro recording platforms

To będzie grało razem z Pro Tools 9, przez sam Toneport UX2, ponieważ PT9 działa już na dowolnym interfejsie.

#15 ramirez_007

ramirez_007
  • 63 postów

Napisano 18 stycznia 2011 - 23:30

Prozaiczne pytanie, ale z Lodżikiem będzie działał też? Właściwie z tym programem już sprzęt dowolnego producenta będzie działał, ta?

#16 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 stycznia 2011 - 23:32

ta!

#17 ramirez_007

ramirez_007
  • 63 postów

Napisano 18 stycznia 2011 - 23:53

Koksu, wybacz moją nachalność, ale mam jeszcze ostatnie pytanie finalizujące i kończę trucie dupska, a mianowicie: Czy Pro Tools 8 posiada jakąś wersję, która obsługuje interfejsy innych producentów niż 'M-Audio', a jak tak, to jak takowa się zwie?

#18 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 stycznia 2011 - 23:57

Nie. PT8 w wersji HD, LE i MPowered chodzi tylko z pudełkami AVID i M-Audio. Wgrywając gitarę w PT bedziesz korzystał z modeli wbudowanych w UX2. Jeśli chcesz skorzystać z tych modeli w formie plug-in w PT, będziesz musiał zapłacić USD 49

#19 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 19 stycznia 2011 - 00:33

@ tapster Wydaje mi się, że apogee to najlepsze rozwiązanie. Może nie masz mnóóóstwa dodatkowch rzeczy, ale masz znakomite konwertery + bardzo dobrą współpracę z apple. Nie znam urządzenia, gdzie za przysłowiowe 100 zł masz i super preamp i znakomity konverter A/D/A i jeszsze całą furę znakomicie brzmiącego softu. Jeśli zdecydujesz się na Logic-a, to bedziesz miał całkiem ładnie brzmiące emulacje piecy git. + guitar amp pro (czy jakoś tak się nazywający plugin) + bass amp. oraz zały pakiet VI i narzędzi studyjnych (eq, comp, dly, chor, verb...).Co ważne w L. jest tryb "low latency", dzięki któremu możesz grać na emulacjach pieców , syntezatorach i używać większości pluginów BEZ LATENCJI. Jeśli chodzi o PT.9 to powinien też działać ze wszystkimi kartami mającymi sterowniki CoreAudio, ale nie znam jeszcze nikogo kto używa PT9 (może koledzy z forum jakieś wrażenia mają, jak z latencją etc..?). No i jak chcesz mieć taki pakiet pluginów jak w L. to troszkę bedzie Cię jeszcze dodatkowych pieniążków kosztowało + sam program jest droższy. Za to masz prostszy w obsłudze i konfiguracji program i łatwiejszą kompatybilność z dużymi studiami.

#20 ramirez_007

ramirez_007
  • 63 postów

Napisano 19 stycznia 2011 - 00:38

Jeśli chcesz skorzystać z tych modeli w formie plug-in w PT, będziesz musiał zapłacić USD 49

Chcesz powiedzieć, że mam zapłacić dodatkowo za to, żeby Pod Farm stał się wtyką VST, a nie był zewnętrznym programem czy chodzi Ci o jakieś inne modele, innych firm?

#21 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 19 stycznia 2011 - 01:24

Musisz zapłacić za Pod Farm, czyli zestaw wtyczek modeli wzmaków z UX2 w formacie VST, AU lub RTAS. Ale wgrać gitarę z modelem Voxa w kompa możesz przecież bez kupowania.

#22 ramirez_007

ramirez_007
  • 63 postów

Napisano 19 stycznia 2011 - 02:11

Aaa, to sprawa jasna. Pod Farm wraz z kilkunastoma modelami wzmacniaczy, efektów i innych jest dołączany do UX-2, więc nie ma takowej powinności by za niego płacić, choć można dopłacić, by mieć tych pierdół jeszcze więcej.

#23 ramirez_007

ramirez_007
  • 63 postów

Napisano 19 stycznia 2011 - 23:09

Panowie, znów potrzebuję Waszej pomocy, a tym razem diagnozy mojego problemu. Mac z dwurdzeniowym prockiem i 4gb ramu gdyby co. Posłuchajcie trzasków, które pojawiają się znikąd w tym nagraniu poniżej: ( trwa tylko 1:29 i zawiera kilka tych dziwadeł )
Wrzuta.pl - Mudżyński hip-hop na pożyczonym kompie..

Z czego one się mogą brać? Nagrywam na Line 6 UX-2, w Logicu, przy ustawieniach I/O Buffer Size 32, i 0ms recording delay. W momencie kiedy losowo pojawiają się takie trzaski na ścieżkach nie jestem w stanie wziąć się za jakieś poważne nagrywanie, nie wiem skąd to się właściwie bierze? Mam nadzieję, że będziecie w stanie zdiagnozować tą 'dolegliwość'. To samo z resztą dzieje się kiedy odpalam samego Pod Farma jako program - takie artefakty wtedy też pojawiają się losowo.

EDIT: Przypomniałem sobie, że na starym kompie z 1gb ramu też miałem taki problem i wtedy wyłączałem wszystkie niepotrzebne programy i chodziło, z tymże wtedy nagrywałem w Reaperze i jestem pewien, że buffer size nie był ustawiony na najmniejszy, a to właśnie chyba w nim leży wina, nieprawdaż? Ale skąd zatem trzaski w samym Pod Farmie? Zdaje się, że będę musiał wrócić do starej metody czyli - w programie nagrywającym odcięty output i powiedzmy sobie buffersize jakiś znośny koło 512, a dźwięk instrumentu z zewnętrznego programu, czyli Pod Farma, widzicie inne rozwiązanie oprócz lepszego kompa, bo chyba tutaj o to chodzi.

#24 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 20 stycznia 2011 - 00:45

Jaka wersja systemu? jaka wersja L.? Wygląda na za mało RAMu lub zbyt mocne skokowe obciążenie procesora (pluginy, I/O buffer). Próbowałeś z większą latencją? Ja bym sugerował zwiększenie I/O buffer do np. 128 i zobacz co się dzieje. Do nagrań możesz używać LowLatencyMode ("próg zadziałania" tego trybu możesz ustaliś w preferencjach). Jeśli możesz to dokup też RAM (do min. 6 GB) Może też być co innego: otwórz Activity Monitor, kliknij aby procesy wyświetlały się wg używanych zasobów CPU/RAM i zobacz, czy jakiś proces/program nie pożera Ci skokowo zasobów komputera. Ja zainstalowałem sobie wspaniałą drukareczkę HP wraz z wypasionym programikiem do obsługi. Nagle Logic zaczął dostawać czkawki. Po uruchomieniu A.M. okazało się, że programik HP potrafił calutkie 8 rdzeni zająć. no i trzecia sprawa: masz najaktualniejsze sterowniki?

#25 ramirez_007

ramirez_007
  • 63 postów

Napisano 20 stycznia 2011 - 01:16

System to Mac OS X 10.6.4, a Logic 8. Stery najnowsze (aktualizowane z Line6 Monkey, więc wszystko na bieżąco)
Nie wiem tylko gdzie znaleźć ten cały activity monitor. Działające wi-fi też chyba żre coś ramu, nie? Dzisiaj rano jak wstanę to odetnę wszystko i zobaczmy czy skutkuje.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych