Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Sampler


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 ademiu

ademiu
  • 984 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 listopada 2010 - 22:02

Witam, noszę się z kupnem jakiegoś taniego samplera. Trochę gram i nagrywam i przydałoby mi się coś takiego. Wybieram między Akai LPD8 i Korg Nanopad. Jestem trochę zielony w temacie. Chciałbym tylko wiedzieć jak sprawa wygląda z samplami. Nie mam na razie żadnego Abletona czy Tracktor'a żeby robić własne. Czy znajdę w internecie gotowe zestawy ? Czy jest szansa zrobienia sampli w GB i wgrania ich ? Z góry dzięki za odpowiedź.

#2 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 07 listopada 2010 - 22:15

Sample to jedna rzecz. Kontroler to druga.
O ile mamy zylion softowych apek do odpalania sampli za free, o tyle z kontrolerem innym niż klawiatura kompa już jest problem.
Seria MPC Akai była/jest popularna ze względu na prostotę i muzykalność interfejsu.
Dlatego sugerowałbym Ableton Live w sofcie z czymś takim jak Ableton - Akai Professional APC40 w hardzie. Ew. Korga KaossPad
Bo IMHO 3/4 sukcesu samplowanej muzyki to sposób odpalania sampli.

#3 ademiu

ademiu
  • 984 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 listopada 2010 - 22:35

No tak, tyle że ja( na razie) szukam czegoś do "zabawy" i poznania tematu i na tą chwilę kupowanie przeze mnie sprzętu za 1500 zł to trochę słaba opcja.

#4 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 07 listopada 2010 - 22:56

OK.
Problem z low-end polega na tym, że tak naprawdę nie wiesz co kupujesz. Zastanawiam się, jak w naszej rzeczywistości możnaby przetestować te zabawki.

Nie ma tam u Ciebie jakiegoś dilera, który mógłby dać do spróbowania tego towaru? :wink:

Zaciekawiły mnie te gadżeciki. LPD8 LAPTOP PAD CONTROLLER vs. Keyboard Controllers | USB MIDI Controller | Korg nanoSERIES