Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac 27" (2010) pożółknięte matryce


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
193 odpowiedzi w tym temacie

#26 robertp15

robertp15
  • 61 postów

Napisano 14 czerwca 2011 - 15:40

Ja mam swojego iMaca 27 od 8 miesiecy i zoltych plam nie stwierdzilem, ale tez nie jestem grafikiem. Za to kurz to i owszem - jest. Na razie nie jest zle. Przy wylaczonej matrycy, patrzac pod katem w swietle dziennym widac takie jakby szarawe zacieki idace od gornej krawedzi. Tam sa chyba tez magnesy, bo plamy sprawiaja wrazenie swoim ksztaltem, ze dzala na nie pole magnetyczne. Bylem z tym w Cortlandzie i przy tamtejszym oswietleniu nie bylo tego widac. Przy wlaczonej matrycy nic nie widac. Taki maly OT. Pamietacie taka promocje z zeszlego roku jak wyszedl iLife 11 to dla nowych uzytkownikow byl po 6,99USD. Zamowilem go pazdzierniku zeszlego roku. Do tej pory go nie dostalem. Juz chyba z 50 razy interweniowalem i nic. Ide do nich zadzwonic.@_@'

#27 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 14 czerwca 2011 - 17:12

Nie wiem, po co zakładać nowe wątki
http://myapple.pl/wi...tml#post1542770
http://myapple.pl/sp...te-matryce.html
http://myapple.pl/sp...na-matrycy.html
http://myapple.pl/sp...m-cortland.html
http://myapple.pl/sp...-imac-27-a.html
http://myapple.pl/sp...imaca-27-a.html
http://myapple.pl/sp...oswiadczyl.html
http://myapple.pl/ja...ontra-27-a.html
http://myapple.pl/dy...-z-plamami.html

Takich wpisów jest wystarczająco dużo, żeby je kontynuować.
Wiadomo, że problem jest i będzie, puki Apple nie zmieni podejścia do budowy swoich komputerów (najpierw wygląd, potem będziemy się martwić o resztę).

#28 MJ74

MJ74
  • 17 postów
  • SkądMyslowice / Irlandia

Napisano 30 czerwca 2011 - 03:12

Dzisiaj dostałem swojego iMaca 27 i7 który miał zastąpić mojego iMaca 24 sprzed dwóch lat ( szare smugi na matrycy ). 1) Nieprzyjemna niespodzianka już przy otwieraniu. Może to i małostkowe ale zawsze lubiłem jak Apple pakuje swoje produkty. Biały kartonik z klawiatura i myszka był mocno powgniatany w paru miejscach i do tego brudne odciski palców na pudelku. Książeczki w środku wyglądały jak już przeglądane. Odklejona saszetka na myszkę. Niewiem czy dają jeszcze ta szmatkę jak wcześniej - u mnie jej nie było. 2) Szlag mnie trafił po włączeniu komputera. Dol matrycy wyraźnie żółty, różnica miedzy środkiem ekranu i dołem wyraźnie widoczna. 3) Malo niespodzianek? Nie koledzy i koleżanki. Apple miało jeszcze coś w zanadrzu. Na dole matrycy szary cień szerokosci okolo 1 - 1,5 cm ciągnący się z jednego końca do drugiego przez cały ekran. Świetnie widoczny na jasnym tle a jeszcze lepiej na niebieskim. Wiedziałem o tych matrycach z setek postów na rożnych forach ale myślałem: eeee, problem rozdmuchany. No i dmuchnęło i mnie. Komputerów Apple używam od lat i zawsze bylem lojalny dla firmy chociaż ona nie zawsze lojalna dla mnie ( mac book i pożółknięta a na koniec pęknięta w paru miejscach biała obudowa i smugi na matrycy iMaca 24 ) Rano wysyłam komputer do Apple do Cork z zadaniem natychmiastowego zwrotu pieniędzy - żadna wymiana mnie nie interesuje. To na co pozwala sobie ta firma ostatnio mocno ociera się o zwykła pazerność i olewanie klienta. Ja juz Jablkom dziękuje - przynajmniej dopóki nie zaczną w końcu interesować się swoim hardware. Wszyscy mający zamiar kupić iMaca - przestrzegam. To jak rosyjska ruletka. A za 2000 Euro mamy prawo wymagać NAJWYŻSZEJ jakości. Nie oczekujcie jej po iMacu.

#29 Paprochwbody

Paprochwbody
  • 462 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 czerwca 2011 - 07:17

Wiesz co, Ty chyba dostałeś jakiś odrzut. Jakie paluchy, jakie powgniatane? Kupowałeś używany? Ktoś grzebał w pudełku, nie sądzę, żeby w fabryce tak pakowali.

#30 MJ74

MJ74
  • 17 postów
  • SkądMyslowice / Irlandia

Napisano 30 czerwca 2011 - 12:34

Kupilem nowy komputer. Nie factory refurbished czy cos w tym stylu i za pelna cene przez Apple Store. Co mi przyslali to druga sprawa i tez mialem od poczatku wrazenie ze nie jestem jego pierwszym wlascicielem. Czekam wlasnie na UPS ktory przyjedzie po to cos. Ale nastepnej szansy Apple juz nie dam. Ja sie poprostu czuje oszukany.

#31 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 30 czerwca 2011 - 12:48

MJ74 -> teraz rozumiesz dlaczego tysiące razy na forum każdego ostrzegam przed zakupem tego dziadostwa? Właśnie dlatego, bo problem jest praktycznie pewny w 99%. Cortland Ci nie uzna reklamacji itd ... , wiem bo przechodziłem przez to. Reklamuj ile się da i dzwoń na infolinie z byle problemem może Ci się uda po 7 miesiącach i 5 reklamacjach dostać nowy który wystawisz na allegro stracisz na tym troche no ale lepszego wyjścia nie ma :)

#32 MJ74

MJ74
  • 17 postów
  • SkądMyslowice / Irlandia

Napisano 30 czerwca 2011 - 13:13

I ja ostrzegam. Wlasnie zadzwonili do mnie z Customer Care Center w Cork ( mieszkam w Irlandii ) i od razu zaproponowali mi zwrot pieniedzy w ciagu trzech dni po zwrocie sprzetu. Nie zaproponowali mi nowego iMaca, mozliwe ze dlatego ze juz do nich dzwonilem rano i powiedzialem ze to wykluczone. Za Ups tez oni placa, musze poczekac do poniedzialku na odbior. Zadnych dyskusji z ich strony nie bylo tylko przeprosiny itd itp.

#33 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 30 czerwca 2011 - 13:19

Ciesze się że pozbędziesz się problemu :)

#34 kucyk

kucyk
  • 1 918 postów

Napisano 30 czerwca 2011 - 13:41

Dzisiaj dostałem swojego iMaca 27 i7 który miał zastąpić mojego iMaca 24 sprzed dwóch lat ( szare smugi na matrycy ).

Pogniecione pudelko od klawiatury? Dostales jakiegos odrzuta i tyle. Wymieniaj az do sktutku. Kumpel swojego czasu mial 3 iMaki na stanie w domu, bo mu matryca nie pasowala :)

---------- Wpis dodano o 13:39 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:38 ----------

Zadnych dyskusji z ich strony nie bylo tylko przeprosiny itd itp.


Oczywiscie, ze nie ma dyskusji, bo przy zakupie przez Aplle Store masz 10 dni na zwrot produktu bez podania przyczyny.

---------- Wpis dodano o 13:39 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:39 ----------

Reklamuj ile się da i dzwoń na infolinie z byle problemem może Ci się uda po 7 miesiącach i 5 reklamacjach dostać nowy który wystawisz na allegro stracisz na tym troche no ale lepszego wyjścia nie ma :)

Takie numery to chyba w Polsce, w Irlandii Apple dziala troche inaczej :)

---------- Wpis dodano o 13:41 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:39 ----------

Wszyscy mający zamiar kupić iMaca - przestrzegam. To jak rosyjska ruletka. A za 2000 Euro mamy prawo wymagać NAJWYŻSZEJ jakości. Nie oczekujcie jej po iMacu.

Zobacz sobie ile kosztuje 27 monitor dobrej jakosci to twoje 2000E wypadnie przy tym blado. No dobra, pomoge ci http://www1.euro.del...&~ck=dellSearch

a gdzie reszta? a to nie jest najwyzsza polka, mialem 24 cale z tego modelu i bylo pieknie, ale jakis wizuofil plamy by dojrzal.

#35 MJ74

MJ74
  • 17 postów
  • SkądMyslowice / Irlandia

Napisano 30 czerwca 2011 - 13:52

Wiesz, "odrzutowi" to ja bym sie nie dziwil jak bym zamawial komputer z Packard Bell. Apple rozczarowalo mnie kolejny raz i nawet komus tak przekonanemu do tej firmy jak jak kiedys wystarczy tego dobrego. Gdyby nie OS X to nigdy w zyciu bym juz NIC z Apple nie kupil. Jak juz pisalem, zadna wymiana nie wchodzi w gre i Apple zaproponowalo mi zwrot pieniedzy. Dla mnie z punktu widzenia hardware firma Apple od wczoraj nie istnieje. To moj czwarty Mac w ciagu ostatnich 5 ciu lat i trzeci z wadami. Ja wiem ze jednostkowo jako klient nie licze sie dla nich wogole. Ale czy oni nie zdaja sobie sprawy z tego ze "ziarnko do ziarnka" ? Sorry za te "gorzkie zale" ale szlag mnie trafia ze firma do ktorej przez lata staralem sie przekonac innych produkuje cos takiego. Mnie jako klienta ( hardware ) stracili.

#36 Jotek

Jotek
  • 557 postów

Napisano 30 czerwca 2011 - 13:54

MJ74, szczerze przyznam, że nieco się dziwię Twojej decyzji. Wysoce prawdopodobne, że dostałeś nie ten sprzęt który powinieneś bo ktoś po stronie sprzedawcy pomylił pudełka. Na celowe działanie mi to w żaden sposób nie wygląda. Gdybyś sprawę załatwił na spokojnie "Panowie, dostałem nie to pudełko które zapewne chcieliście mi wysłać, proszę o szybką wymianę, gdyż nie chciałbym sprawy ani nagłaśniać ani interweniować w Apple Europe" to pewnie miałbyś nowy komputer w dwa dni. A tak, gotujesz się we własnym sosie, Maka już nie masz, zostały Ci nerwy i kasa którą możliwe, że wydasz na jakiegoś peceta z Windows. To Ci przysporzy kolejnych nerwów ale przecież masz już doświadczenie i zaprawę, więc co tam. Nerwy nie są dobrym doradcą a trzymanie ich na wodzy daje więcej korzyści niż ich upust. Zastanów się czy chcesz przez kolejne miesiące gotować się w sobie jak seb235 czy wolicz czerpać radość z życia. Twój wybór.

#37 kucyk

kucyk
  • 1 918 postów

Napisano 30 czerwca 2011 - 14:15

Mnie jako klienta ( hardware ) stracili.

Pochawal sie co kupisz zamiast iMaca, czekam :)

---------- Wpis dodano o 14:15 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:14 ----------

Gdybyś sprawę załatwił na spokojnie "Panowie, dostałem nie to pudełko które zapewne chcieliście mi wysłać, proszę o szybką wymianę, gdyż nie chciałbym sprawy ani nagłaśniać ani interweniować w Apple Europe" to pewnie miałbyś nowy komputer w dwa dni.

Zrozum, ze w Irlandii nie ma dyskusji z Apple, moglby dostac kolejnego iMaca od reki, zapewniam cie, ze jeszcze by sie kurier po starego nie zjawil, a mialby juz nowego. Nie w tym problem. On juz iMaca nie chce i tyle :)

#38 MJ74

MJ74
  • 17 postów
  • SkądMyslowice / Irlandia

Napisano 30 czerwca 2011 - 14:19

@ Jotek - ja do sprawy podszedlem spokojnie i zazadalem zwrotu pieniedzy. Nowy iMac mnie nie interesuje. Mam jak inni wymieniac po trzy razy? Dziekuje. Zaryzykowalem i wystarczy.

@ Kucyk - ten Dell Ultra Sharp kosztuje w ten chwili 600 euro np. [url=http://www.komplett.ie]Komplett.ie – The internetshop in Ireland[/url] Zostaje 1400 euro. Policz sobie jaki sprzet mozna za to kupic. Niestety nie z OS X. To ze jakis monitor Eizo kosztuje 4k euro ma tlumaczyc Apple z wadliwych matryc? Kupilem sprzet Apple z ich najwyzszej polki w segmencie iMac. Nie rozumiem dlaczego probujesz tlumaczyc Apple z wadliwych matryc na przykladzie tego Della. Nic nie tlumaczy firmy tak dbajacej o wizerunek i kreujacej sie na firme robiaca komputery " piece of art " z tego ze od lat wciskaja klientom wadliwy produkt. To nie jest problem jednostkowy a idacy w tysiace sztuk.

---------- Wpis dodano o 16:19 ---------- Poprzedni wpis dodano o 16:17 ----------

@ kucyk - nic nie kupie. Zostaje mi moj iMac ( tez z wadami ) 24 bo z OS nie zrezygnuje.

#39 kucyk

kucyk
  • 1 918 postów

Napisano 30 czerwca 2011 - 14:23

@ Kucyk - ten Dell Ultra Sharp kosztuje w ten chwili 600 euro np. Komplett.ie – The internetshop in Ireland Zostaje 1400 euro. Policz sobie jaki sprzet mozna za to kupic. Niestety nie z OS X.

Fakt, tu jest dobra cena. Fakt za 1400e mozesz zlozyc fajnego PCta. Ja takiego mialem i podziekowalem po tym jak padl sandy i7 :) Pewnie sie powinienem rozplakac z tego powodu i obrazic na Intela, ale ja poszedlem do sklepu i kupilem iMaca, a procek jest juz na serwisie dwa tygodnie "We are currently awaiting a replacement from our supplier" heheh jasne :)

Ja ci tylko mowie, ze Apple w ROI nie leci w **** mozesz se wymieniac iMaki do usranej smierci, ale rob jak tam chcesz :)
Za to wlasnie cenie Apple, za obsluge po tym jak wydam pieniadze. Nie musze sie z serwisem ujadac, cos ci sie nie podoba, wymieniasz kompa. Jaka inna firma da ci 10 dni po zakupie na pouzywanie i oddanie swojego produktu?

#40 kislawa

kislawa
  • 20 postów

Napisano 30 czerwca 2011 - 14:48

kucyk - w każdej firmie w przypadku zakupów internetowych masz 10 dni na oddanie sprzętu. Ja niestety też jestem lekko rozczarowany moim iMacem, matryca ma żółte plamy a ja jako że na nim pracuje nie mam czasu na wymiany serwisowe i loterie czy następna będzie lepsza. Wydając 9 tyś na komputer oczekiwałem bezwzględnej jakości, a tu rozczarowanie. Niestety ustawowe 10 dni minęło podczas mojego urlopu.

#41 shaper

shaper
  • 171 postów

Napisano 30 czerwca 2011 - 20:26

Nie wiem dlaczego porównujecie miernej jakości ekran z imaca do przytoczonego tutaj della? Myślicie, że matryca z tego imaca kosztuje tyle samo? Druga sprawa, też mi powód do dumy wydając 2000 euro i oddawanie co parę dni komputera na wymianę bo matryca jest żółta, łał ale fajny ten apple bo można wymieniać bez problemu wadliwy sprzęt na wadliwy. Przy zakupie przez internet w każdej firmie mają obowiązek przyjęcia sprzętu do 10dni bez podania przyczyny (przy pewnych kryteriach), czy to jest apple czy firma krzak.

#42 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 30 czerwca 2011 - 20:33

@MJ74 przeczytałem Twój post z nocy i niesamowite ale ja miałem taki sam przypadek:) No prawie bo mój iMak był zapakowany super, faktycznie nówka. Jednak te same objawy: po uruchomieniu, matryca w strasznym stanie (góra zimna, dół tak żółty że masakra. Do tego szara linia na całej szerokości ekranu, w dolnej części). Ja go natychmiast odesłałem i kolejnego pojechałem wybrać już osobiście (był dosłownie idealny aż do czasu pojawienia się ciemnych plam na matrycy...;) Ja nawet kiedyś w którymś z tematów pisałem że Apple powinno odpalić program wymiany matryc (bo gdy skończą się 3 lata, nadal wiele osób będzie chciało korzystać ze swoich iMaków i7. Jednak gdy ponownie wystąpią te ciemne plamy to wtedy jakieś 2000 jest się w plecy). Ale wiem że nic z tego nie będzie, co innego kawałek plastiku czy chip graficzny a co innego droga matryca. Acha, ja miałem to... w listopadzie 2009. Widzę że nic się nie zmieniło:)

#43 Moriquendi

Moriquendi
  • 233 postów
  • SkądZamość

Napisano 04 lipca 2011 - 23:53

Powiedzcie mi, czy to jest uszkodzona matryca?:
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Myślałem, że mam tak brudny monitor :D Dzisiaj spróbowałem przetrzeć szmatką mokrą i nie schodzi w ogóle....


Muszę poszperać czy ja gwarancję jeszcze mam... Standardowo gwarancja jest 1 rok? Bo nie wykupywałem dodatkowej gwarancji.
Co z tym zrobić jeśli okaże się że nie mam gwarancji?

#44 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 04 lipca 2011 - 23:55

Nom, to raczej matryca (ja miałem podobne tylko w prawym górnym rogu i wymienili matrycę na nową więc to raczej nie było zabrudzenie gdzieś pod szybą)

#45 greg sd

greg sd
  • 169 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 18 sierpnia 2011 - 11:44

Witam, w lewym górnym rogu mojego iMaca mam plamy które były już jak go kupiłem, tylko z nieznanych mi powodów nie zareklamowałem tego komputera :/ Nie bardzo wiem czy jest ktoś kto może wyczyścić tą matrycę, ponieważ po zdjęciu szyby okazało się że plamy są jeszcze głębiej, co uniemożliwiło mi samodzielne pozbycie się przebarwień.

#46 iron.gery

iron.gery
  • 4 651 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 18 sierpnia 2011 - 11:47

obecnie mój 27'' jest w serwisie z wiadomych przyczyn...;]

#47 Śfieży

Śfieży
  • 919 postów

Napisano 18 sierpnia 2011 - 11:56

To nie pierwszy i nie ostatni raz! iMac tak ma!

#48 postr

postr
  • 182 postów

Napisano 18 sierpnia 2011 - 20:49

Planuję kupić iMaca 21.5 cali i czytając ten temat zaczynam się coraz bardziej wahać :/

#49 reaper

reaper
  • 1 108 postów

Napisano 19 sierpnia 2011 - 06:07

Jak bedziesz kupowal samochod,to wejdz na forum producenta-znajdziesz tam watki o uszkodzeniach-bedziesz sie wahal. To samo z lodowka,zmywarka,telefonem,zegarkiem,itp.,itd. Chce powiedziec,ze wszystko sie psuje i wszystko ma wady,ale jaka jest skala problemu? Myslisz,ze znajdziesz sie w tym ulamku procena osob,ktore maja problem? Ja plam nie mam zadnych,zadnych dead pixeli i wszystko dziala wporzo. Problem w tym,ze jesli komus cos dziala,to o tym nie pisze,a jesli ktos ma problem,to trabi o tym wszedzie.

#50 Lokria

Lokria
  • 6 278 postów
  • SkądŁódź

Napisano 19 sierpnia 2011 - 07:33

Jak bedziesz kupowal samochod,to wejdz na forum producenta-znajdziesz tam watki o uszkodzeniach-bedziesz sie wahal.
To samo z lodowka,zmywarka,telefonem,zegarkiem,itp.,itd.

Chce powiedziec,ze wszystko sie psuje i wszystko ma wady,ale jaka jest skala problemu?
Myslisz,ze znajdziesz sie w tym ulamku procena osob,ktore maja problem?

Ja plam nie mam zadnych,zadnych dead pixeli i wszystko dziala wporzo.
Problem w tym,ze jesli komus cos dziala,to o tym nie pisze,a jesli ktos ma problem,to trabi o tym wszedzie.


Jest dokładnie tak jak pisze kolega reaper. O działających w porządku iMacach nikt nie pisze bo i po co, skoro nie ma problemu. Oczywiście problemy z matrycami występują i nikt tego nie neguje. Sprzęt nowy ma gwarancje którą można rozszerzyć do 3 lat. Mój egzemplarz nie ma problemów ani z matrycą ani z niczym innym. Jeśli to się zmieni mam gwarancje i 3 lata spokoju.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych