Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Ciekawostka - znikający zasięg w Orange


  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#26 koval047

koval047
  • 40 posts

Posted 09 September 2010 - 19:04

@ soil - dokładnie tak samo...w Bielsku na żywieckiej w Orange (iPhone 3G), ale pierwszy raz tak miałem

#27 macnow

macnow
  • 233 posts
  • SkądGdańsk/Wrocław

Posted 10 September 2010 - 10:13

Wnioski z moich "badań": - nie jest to wina telefonu, bo z inną kartą SIM tego samego operatora wszystko działa dobrze na 3G i nie gubi zasięgu - nie jest to też wina karty microSIM, bo po wymianie na "zwykłą" kartę SIM 3G problem nadal się powtarza - problem leży na pewno po stronie sieci, ale nie jest to problem jednego nadajnika, bo 40 km dalej również wystąpił, no i z jednymi kartami działa a z innymi nie? Zgłosiłem sprawę do Orange, nie dam się przekonać na rozwiązanie, korzystania jedynie z 2G. Temat jest analizowany przez techników, na odpowiedź mają 30 dni (podobno zwykle zamykają zgłoszenia do 2 tygodni). Nie pozostaje nic innego jak czekać, szkoda, że nie mogę w Tym czasie korzystać w pełni z telefonu, bo co 30 minut muszę sprawdzać czy nadal działa. Każdego dnia jak wstanę rano nieco później, to muszę oddzwaniać do osób, które nie mogły się do mnie dodzwonić.

#28 macnow

macnow
  • 233 posts
  • SkądGdańsk/Wrocław

Posted 18 September 2010 - 15:52

Piłeczka jest po stronie Orange, tymczasem telefon przestał gubić zasięg, może już coś zmienili, odpowiedzi na zgłoszenie serwisowe jeszcze nie dostałem. Ale jak dla mnie problem jest rozwiązany! Ciekawe co powie Orange ostatecznie, czy przyznają się że problem był po ich stronie ;)

#29 Thomas Percy

Thomas Percy
  • 252 posts
  • SkądWarszawa

Posted 18 September 2010 - 16:04

MacNow, jak dostaniesz odpowiedź, napisz. Mam w Wawie dokładnie to co Ty i też od ponad tygodnia się poprawiło. Kreski skaczą, ale zasięg i 3G są

#30 flyhighmc

flyhighmc
  • 1 posts

Posted 20 September 2010 - 15:47

a wszystko dobrze się skończyło Hej wszystkim! Chciałbym podziękować macnow za testy które zrobił oraz za zaangażowanie. Miałem ten sam problem i gdy znalazłem wątek o problemie oraz post z 18.09 macnow'a gdzie jest wszystko dokładnie opisane nie miałem wątpliwości. Wina Orange. Dokładnie tego samego dania (18.09) wysłałem do bok orange maila z dokładnym opisem sytuacji ( po rozmowie telefonicznej) oraz linkiem do tego wątku. Chyba to im bardzo pomogło bo po prau dniach ....wszystko działa ;p Pozdrowienia i dobrze ze sa takie fora ;p

#31 kapimmz

kapimmz
  • 12 posts

Posted 25 September 2010 - 20:04

witam! mieszkam w warszawie i moj iphone caly czas gubi zasieg juz mnie to dobija i chyba zmienie tel.. ip4 16 sof 4.1 orange

#32 epi

epi
  • 184 posts
  • SkądKatowice

Posted 25 September 2010 - 20:57

Witam koledzy ewidentna wina operatora własciwie to spokojnie można składać reklamacje. Właściwie tylko w ten sposób rozwiążecie problem bo reklamacja musi być rozpatrzona, a ilość reklamacji pokazuje skalę problemu.

#33 macnow

macnow
  • 233 posts
  • SkądGdańsk/Wrocław

Posted 07 October 2010 - 17:51

Zadzwonił dziś do mnie konsultant i wytłumaczył mi na jakiej zasadzie działa ich sieć :) Wcześniej zgłaszając problem w rozmowie z konsultantką zaproponowałem, żeby przełączyli obsługę mojej firmowej aktywacji na platformę, która obsługuje testowany prepaid. Powiedział, że nie ma też technicznych możliwości przełączenia tego HLRa na inny serwer. Powiedziałem mu, że problem w zasadzie od 2 tygodni nie istnieje, nie zdarzyło się, aby telefon zgubił zasięg. Dowiedziałem się z rozmowy, że anteny 3G są ruchome w odróżnieniu od tych 2G, które są statyczne. Ruchome w takim sensie, że w przypadku, gdy sieć jest obciążona, antena potrafi zmieniać obszar swojej pracy i możliwe, że w związku z Tym telefon gubił zasięg. Zasugerował, że jeśli problem będzie się powtarzał rozwiązaniem może być przełączanie go w tryb 2G na noc. Przemyślałem sprawę i fakt, że anteny się poruszają nie może mieć na to wpływu, przecież na prepaidzie problem nie występował, więc nie ma to żadnego związku z konkretnym nadajnikiem czy też moją lokalizacją. Ogólnie przyczyny nie poznałem, zapytałem o jakąś rekompensatę w związku z Tym problemem, Pan zaproponował mi obniżenie następnej faktury o 25 zł, niewiele ale chociaż zwrot kosztów wizyty w salonie i tych prepaidów, które zakupiłem na testy. Cóż spodziewałem się tego, że nawet jeśli jest to ich wina to nie przyznają się. Ciesze się, że sprawa się zakończyła w taki sposób, że problem się rozwiązał sam. Mogło być tak, że Orange by się wypiął, a mi pozostałaby jedynie zmiana słuchawki.

#34 iMaks

iMaks
  • 1323 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 October 2010 - 21:26

witam!
mieszkam w warszawie i moj iphone caly czas gubi zasieg juz mnie to dobija i chyba zmienie tel..
ip4 16 sof 4.1 orange


Ja też jestem z Warszawy - może chcesz go sprzedać? ;)

#35 Tomeszek

Tomeszek
  • 252 posts
  • SkądPoznań

Posted 09 January 2011 - 22:20

rowniez mam problem slabego zasiegu w orange czesto spada do jednej kreski.. jakies rady co powinienem robic, pisac cos do orange ?

#36 onyx96

onyx96
  • 19 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 12 January 2011 - 14:15

witam!
mieszkam w warszawie i moj iphone caly czas gubi zasieg juz mnie to dobija i chyba zmienie tel..
ip4 16 sof 4.1 orange


Mój iP4 również gubi zasięg w Orange. Gdy się go trzyma tak jak nie powinno się trzymać widać ewidentnie spadki zasięgu... Miałem ostatnio okazję przejechać się z Warszawy do Gdańska i z Warszawy do Wrocławia, wziąłem starego iP 3G z kartą Orange i ani razu telefon nie stracił sieci na trasie a w moim iP4 często pojawiała się informacja o braku zasięgu - przez co musiałem oddzwaniać do ludzi gdy włączała się poczta.
Nie wiem czy iść go reklamować i użerać się z Orange czy kupić jakiegoś bumpera. Osobiście nie podobają mi się żadne opakowania zastępcze bo telefon jest ładny sam w sobie! Nie sądzę, abym był w stanie udowodnić, że ten telefon faktycznie gubi zasięg - w końcu iP4 tak ma! :) Jak sformułować podstawę reklamacji? Może ktoś pomoże aby mnie nie zbyli zbyt szybko?
Telefon mam od listopada 2010 i przez moje doświadczenia z zasięgiem jedna osoba, która bardzo chciała kupić iP4 czeka na kolejny model! :)

#37 macnow

macnow
  • 233 posts
  • SkądGdańsk/Wrocław

Posted 12 January 2011 - 14:21

Nie sądzę, abym był w stanie udowodnić, że ten telefon faktycznie gubi zasięg - w końcu iP4 tak ma! :) Jak sformułować podstawę reklamacji? Może ktoś pomoże aby mnie nie zbyli zbyt szybko?


Na zwykłe gubienie zasięgu nic Ci nie poradzą. W mojej sytuacji nie mogli się wyprzeć bo problem leżał po stronie sieci. Z inna kartą nie było problemów. A telefon po zgubieniu zasięgu nie odzyskiwał go. I nie był to komunikat "Brak sieci" tylko taka sytuacja jak na screenie zamieszczonym na początku. Niby widział sieć i zasięg był, tyle że zerowy ;)

#38 Gość_blues55_*

Gość_blues55_*

Posted 12 January 2011 - 14:28

Dziwna sprawa z tym recyclingiem 3G. Orange mam na 2xiP 4 i nie ma problemów. Zdarza się, że dostanę sms iż ktoś próbował się dodzwonić ale pewnie w tym czasie rozmawiałem. Zmieniłem z innego operatora na Orange, ponieważ zrywało mi połączenia. W okolicy gdzie przebywał jest dobre pokrycie 3G i 2G.

#39 onyx96

onyx96
  • 19 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 12 January 2011 - 16:14

Dziwna sprawa z tym recyclingiem 3G. Orange mam na 2xiP 4 i nie ma problemów. Zdarza się, że dostanę sms iż ktoś próbował się dodzwonić ale pewnie w tym czasie rozmawiałem. Zmieniłem z innego operatora na Orange, ponieważ zrywało mi połączenia. W okolicy gdzie przebywał jest dobre pokrycie 3G i 2G.


Ja wcześniej byłem w Erze mając iP 3G, teraz jestem w Orange z iP4. Zmieniłem operatora dlatego, że w pracy miałem słabiutki zasięg Ery a Orange działa bez zarzutu. Zauważyłem jednak, że iP4 jest bardzo wrażliwy na spadki zasięgu. Jeśli zasięg spada i złapię go niewłaściwie to wyrzuca mi plakietkę "Utrata sieci". Poprzednik nawet jeśli zasięg był słaby rzadko w ogóle tracił sieć. Zdarzało mu się zrywać połączenia ale tylko w pracy gdzie miałem naprawdę słaby zasięg Ery.
W iP4 mam wyłączone 3G. Gdy włączę owe gubienie zasięgu jest jeszcze bardziej odczuwalne.

#40 svirus

svirus
  • 2 posts

Posted 29 March 2011 - 07:15

JA to lekko odkopie..... mam to samo z iphone 3gs. Kiedy zglaszalem i problem sie rozwiazal, ale od wczoraj znow mam to samo :/ Problem idealnie taki sam ... nie problem z zasiegiem bo mam stara nokie z karta orange, pozatym chodzilem po krakowie z wlaczonym telefonem i co chwila sprawdzalem/resetowalem. Dziwna sprawa, a orange kolejny raz mowi ze nic sie nie dzieje :P

#41 Thomas Percy

Thomas Percy
  • 252 posts
  • SkądWarszawa

Posted 29 April 2011 - 16:02

iPhone 4, iOS 4.3.2, Orange, Warszawa, Telefon leży na stole, kreski spadają, zero, szukam, rosną na maksa, trzyma kilka minut i znów spada itd. Przerywa w trakcie rozmów, nie łączy, wysyła po pół SMSa, zakłócenie utrudniają rozmowę. Gdzie z tym iść? Do Orange? Z góry dzięki za pomoc.

#42 grotp2

grotp2
  • 2 posts

Posted 10 March 2012 - 11:36

Witam wszystkich Od jakiegos czasu mam iphone4 ios 5.01 i wymienialem w salonie Orange stara karte (jeszcze z napisem IDEA) ze zwyklego SIM na microSIM (nie docinalem starej karty bo BOK mowilo ze nie bedzie dzialala) Powiedzieli ze moj numer telefonu to klasa v10 karty sim i taka tez mi wydali oczywiscie za opłatą. Mam rowniez ten sam problem...telefon czasem gubi zasieg, pojawia sie komunikat szukam.., nastepnie odnajduje siec ale juz wiem ze jestem poza siecia, bo nie moge wykonac polaczenia czy np sprawdzic stanu konta, a co najlepsze ze jak ktos do mnie dzwoni to ma sygnal a mi na ekranie nie pojawia sie aby ktos dzwonil. Dopiero po wejsciu ustawienia-->ogolne-->siec--> i wlaczenie opcji "dane sieci kom" (doslownie wlaczam i za moment wylaczam -- nie mam pakietu internetowego) wszystko nagle przychodzi....tzn mam nieodebrane polaczenia, czy smsy ktore ktos wyslal a nawet przychodzi stan konta ktory uprzednio chcialem sprawdzic poprzez *124*# Numer mojego telefonu jest dosc czesto wybierany przez inne osoby i jesli po 3-4h nie mam ani smsa ani telefonu to pierwsze co robie to sprawdzam stan konta, jesli podczas wybierania *124*# telefon nie odpowiada na to wiem ze znow "siec sie zawiesila" i ponownie wchodze "dane sieci kom" Mam rowniez ipada i karte Orange normalna zakupiona na allegro i docieta na zyczenie pod microsim, nie mam z nia zadnych problemow net smiga caly czas dobrze. Co w takim wypadku mam zrobic ? z gory dziekuje Wam za odpowiedz i pomoc




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users