Znalazłem na stronie Orange:
"Jeżeli nie jesteś zadowolony z przesłanego telefonu lub zauważyłeś, że jest wadliwy, możesz odstąpić od umowy i zwrócić przesyłkę. Wystarczy, że poprawnie wypełnisz dokument odstąpienia od umowy i prześlesz go na adres.
PTK CENTRALA ZWROTÓW
Ceva Automotive Logistics Poland Sp. z o.o.
Panattoni Park Pruszków
Ołtarzew ul. Południowa 2
05-850 Ożarów Mazowiecki
PTK Centertel nie ponosi kosztów za zwrot przesyłki.
Jeśli chcesz odesłać zakupiony towar pamiętaj, że telefon nie może nosić śladów użytkowania. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje Ci w terminie 10 dni od dnia zawarcia umowy.
Zadbaj o to, by w przesyłce zwrotnej znalazły się:
telefon spakowany w oryginalnym opakowaniu wraz ze wszystkimi elementami zabezpieczającymi np. folia na wyświetlaczu, folie zabezpieczające, akumulator i ładowarka, elementy mocujące, zwinięty przewód ładowarki, komplet instrukcji
bateria w oryginalnym opakowaniu, powinna posiadać naklejkę identyfikacyjną z kodem kreskowym i symbolem baterii"
---------- Wpis dodano o 12:36 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:28 ----------
Gdyby iPhone byl brany na osobe prywatna, nie bylo by problemu. Niezgodnosc towaru z umowa, i to na sprzedawcy wtedy ciazy obowiazek udowodnienia, ze to kupujacy uszkodzil.
Wydaje mi się, ze jako firma też zakupiony towar mogę zgłosić jako niezgodny z umową
---------- Wpis dodano o 12:40 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:36 ----------
aha w przypadku firm jest rękojmia i cytując:
Wady fizyczne mogą polegać na:
zmniejszeniu wartości, użyteczności rzeczy (np. przemakalność nieprzemakalnej kurtki),
niekompletności (np. brak oprogramowania do komputera, brak dokumentacji i instrukcji),
braku określonych właściwości (np. zawyżono parametry, użyto innych materiałów).
Wada fizyczna może stanowić podstawę odpowiedzialności sprzedawcy, gdy istniała przed wydaniem rzeczy albo powstała po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwiącej już uprzednio w rzeczy.
Wady prawne mogą polegać tylko na tym, że:
sprzedawana rzecz nie należy do sprzedającego, lecz jest własnością osoby trzeciej,
sprzedawana rzecz jest obciążona prawem na rzecz osoby trzeciej (np. hipoteką albo zastawem).
Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi:
może żądać obniżenia ceny (art. 560 Kodeksu cywilnego); obniżenie ceny powinno odzwierciedlać rzeczywiste obniżenie wartości sprzedanej rzeczy;
może żądać usunięcia wady (art. 561 Kodeksu cywilnego); jeśli sprzedawca jest zarazem producentem kupujący może żądać naprawienia rzeczy;
może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (art. 561 Kodeksu cywilnego); sprzedawca ponosi wszelkie wynikłe z tego tytułu koszty, np. transportu, ubezpieczenia, pakowania itp.;
może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego).
Aby kupujący mógł skorzystać z ww. uprawnień musi dokonać tzw. aktów staranności, tj. zbadać dostarczone mu rzeczy, zawiadomić sprzedawcę o wykrytych wadach i zgłosić swoje roszczenia.