Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

iPhone 4 Orange przestroga


  • Please log in to reply
90 replies to this topic

#51 HosemariaN

HosemariaN
  • 40 posts

Posted 03 September 2010 - 12:26

może spróbuj tego:


Refundacja telefonu iPhone 4

Klient, który nie jest w pełni zadowolony z telefonu iPhone 4, moze zwrócić nieuszkodzone urządzenie w terminie 30 dni od daty zakupu i uzyskać od Apple zwrot całej zapłaconej kwoty. Wiecej informacji w punkcie sprzedaży.


info z polskie strony apple


A tak moim zdaniem to jest sytuacja Twoje słowo - ich słowo. Nie masz żadnego dowodu że to nie z Twojej winy powstało uszkodzenie i tak samo oni nie mogą stwierdzić, że telefon np nie upadł Ci w pracy.

Postaw się w ich sytuacji. Nie dostali żadnego oficjalnego info z Apple że jakaś partia może być w ten sposób uszkodzona. Tak samo osoba odbierająca czy sprawdzająca telefon (lub rozmawiająca z Tobą) nie jest/musi być fachowcem w dziedzinie pęknięć więc Twoje zastraszenia czy oburzenia też raczej nic nie dadzą.

Rzeczywiście jeżeli osoba odpowiedzialna za rozpatrzenie reklamacji będzie miała dobry dzień to Ci wymienią, jeżeli nie to powiedzą że to uszkodzenie mechaniczne po odebraniu telefonu przez klienta.

Inna sprawa czy Twój pracownik był osobą przez Ciebie upoważnioną do odbioru paczki (kto był adresatem) ? Jeżeli kurier nie miał takiej informacji to może być też atut dla Ciebie w reklamacji.

Pzdr

#52 qubuch

qubuch
  • 989 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 September 2010 - 12:42

Paczka była adresowana na moją firmę.Pracownicy w takich sytuacjach nie mają prawa ich odpakowywać.Mogą ją tylko przyjąć i zanieść na moje biurko.Co do straszenia to tylko i wyłącznie mogę ich straszyć, że 20 numerów z ich sieci przejdzie do innej a z racji sytuacji rynkowej myślę że mogło by to być dla nich bolesne...wiem ze to trochę sytuacja patowa.Napisałem pismo reklamacyjne w grzecznym tonie wyjaśniające całą sytuację i dołączyłem do przesyłki.Z tego co mi jeszcze powiedzieli na Pl.Konstytucji to dobrze, że jeszcze tego samego dnia zacząłem działać i zgłosiłem reklamację.Najgorsze jest to właśnie że nikt nikomu nie może teraz nic udowodnić.

---------- Wpis dodano o 11:42 ---------- Poprzedni wpis dodano o 11:35 ----------

pociesza mnie to, że z rozmów i z tego co mi Pani powiedziała na Pl.Konstytucji to nie powinni robić problemu z racji tego, że jestem klientem biznesowym i z reguły wymieniają takie telefony na nowe,a jak się spytałem co mam zrobić jak jednak nie wymienią to nie umiała odpowiedzieć bo raczej zawsze wymienili

#53 epi

epi
  • 184 posts
  • SkądKatowice

Posted 03 September 2010 - 12:50

A Ja tak sobie przypominam jak to składali telefony w akordzie i ludzie dostawali z pomylonymi przyciskami +/- , przebarwieniami ekranów. Więc i pęknięte obudowy też sie mogły zdażyć. Twój pech polega na własnym błędzie ( nie obejrzałeś towaru przy odbiorze ) ale system pracy kurierów którzy przychodza kiedy im pasuje, też nie może być pozostawiona bez echa, ile razy korzystałem z kuriera ten nigdy nie był o czasie. Tak sie własnie zastanawiam czy ustaliłeś konkretną godzinę odbioru z kurierem i czy kurier był o czasie, czy pracownik podpisując odbiór wpisał godzinę i datę ???

#54 kojotek

kojotek
  • 112 posts
  • SkądPruszków

Posted 03 September 2010 - 12:51

Niestety... Z punktu widzenia sprzedawcy towar taki nie podlega reklamacji. Bo jak już napisali inni koledzy, nie jesteś w stanie udowodnić gwarantowi, że to nie Ty uszkodziłeś telefon. Jest to trochę inna sytuacja jak opisane przypadki kurzu pod szkłem czy przebarwienia wyświetlacza. Tam ewidentnie usterka wskazuje na wadę fabryczną. U Ciebie jest to uszkodzenie mechaniczne (które oczywiście mogło powstać w transporcie). Poruszyć można jeszcze kwestię sprawdzania przesyłki przy kurierze. Jeśli opakowanie w którym przyszła paczka jest w stanie bez żadnych uszkodzeń to raczej nic się więcej nie załatwi. Bo protokół się spisuje wtedy, gdy uszkodzone jest opakowanie w którym była przewożona paczka. W takim przypadku nie przyjmuje się paczki (właśnie z podejrzeniem uszkodzenia zawartości).

#55 Foxter

Foxter
  • 59 posts

Posted 03 September 2010 - 12:51

Jak nie uznają reklamacji, to może warto udać się do kogoś kto wie co w takich sytuacjach robić. Rzeczoznawca wystosuje odpowiednie pismo i może dalej jakoś to pociągnie. Ja ogólnie byłbym dobrej myśli, jeżeli pismo opisywało krok po kroku (wszystko - składałem kiedyś reklamacje... więc warto o wszystkim pisać) było w spokojnej tonacji i bez gróźb rezygnacji z usług itp. to po prostu Ci ją uznają.

#56 epi

epi
  • 184 posts
  • SkądKatowice

Posted 03 September 2010 - 13:07

Pisząc o kurzu, przebarwieniach, czy pomylonych przyciskach miałem na myśli fakt, że jednak proces sprawdzania jakości nie jest doskonały. A zatem prawdopodobieństwo istnieje, problem z udowodnieniem tego faktu w Twoim przypadku. Ale rzeczoznawca z ustaleniem przyczyny tego problemu mieć nie powinien. pozdrawiam!!

#57 qubuch

qubuch
  • 989 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 September 2010 - 13:24

tak opisałem krok po kroku co i jak no i oczywiście opisałęm jak towar był zapakowany.Wyobraźcie sobie że małe pudełeczko z iPhonem było włożone w karton o wymiarach długość x szerokość A4 a wysokość połowa A4 i w żaden sposób nie usztywnione.więc sobie latało ile chciało.Odesłalem im zresztą w tym samym pudełku.Generalnie zarówno ani jedna reklamacja(czyli ta złożona w BOK)ani pismo wysłane z iPhonem nie zawierało żadnych obelg,żadnego straszenia ani nic co mogłoby być odebrane za nie miłe.Oczywiście jeżeli nie rozpatrzą poszukam pomocy u np.rzeczoznawcy itp.Jeszcze raz podkreślę żeby takie pęknięcie powstało w obudowie trzeba by nim nieźle walnąć o podłogę i zapewne wtedy byłby też inne ślady na iP.

---------- Wpis dodano o 12:24 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:18 ----------

a co do doręczenia paczki przez DPD.Niestety ale DPD nie jest w stanie dzwonić i mówić, ze kurier będziesz np. koło 13.Jedyne co można usłyszeć to to iż kurier może być od 8 do 15.Co jest w zasadzie dziwne bo Orange akurat twierdzi, że kurier będzie się kontaktował w celu odbioru przesyłki.

#58 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 03 September 2010 - 13:27

Gdyby iPhone byl brany na osobe prywatna, nie bylo by problemu. Niezgodnosc towaru z umowa, i to na sprzedawcy wtedy ciazy obowiazek udowodnienia, ze to kupujacy uszkodzil.

#59 qubuch

qubuch
  • 989 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 September 2010 - 13:40

Znalazłem na stronie Orange:

"Jeżeli nie jesteś zadowolony z przesłanego telefonu lub zauważyłeś, że jest wadliwy, możesz odstąpić od umowy i zwrócić przesyłkę. Wystarczy, że poprawnie wypełnisz dokument odstąpienia od umowy i prześlesz go na adres.
PTK CENTRALA ZWROTÓW
Ceva Automotive Logistics Poland Sp. z o.o.
Panattoni Park Pruszków
Ołtarzew ul. Południowa 2
05-850 Ożarów Mazowiecki
PTK Centertel nie ponosi kosztów za zwrot przesyłki.
Jeśli chcesz odesłać zakupiony towar pamiętaj, że telefon nie może nosić śladów użytkowania. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje Ci w terminie 10 dni od dnia zawarcia umowy.
Zadbaj o to, by w przesyłce zwrotnej znalazły się:
telefon spakowany w oryginalnym opakowaniu wraz ze wszystkimi elementami zabezpieczającymi np. folia na wyświetlaczu, folie zabezpieczające, akumulator i ładowarka, elementy mocujące, zwinięty przewód ładowarki, komplet instrukcji
bateria w oryginalnym opakowaniu, powinna posiadać naklejkę identyfikacyjną z kodem kreskowym i symbolem baterii"

---------- Wpis dodano o 12:36 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:28 ----------

Gdyby iPhone byl brany na osobe prywatna, nie bylo by problemu. Niezgodnosc towaru z umowa, i to na sprzedawcy wtedy ciazy obowiazek udowodnienia, ze to kupujacy uszkodzil.


Wydaje mi się, ze jako firma też zakupiony towar mogę zgłosić jako niezgodny z umową

---------- Wpis dodano o 12:40 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:36 ----------

aha w przypadku firm jest rękojmia i cytując:
Wady fizyczne mogą polegać na:
zmniejszeniu wartości, użyteczności rzeczy (np. przemakalność nieprzemakalnej kurtki),
niekompletności (np. brak oprogramowania do komputera, brak dokumentacji i instrukcji),
braku określonych właściwości (np. zawyżono parametry, użyto innych materiałów).
Wada fizyczna może stanowić podstawę odpowiedzialności sprzedawcy, gdy istniała przed wydaniem rzeczy albo powstała po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwiącej już uprzednio w rzeczy.
Wady prawne mogą polegać tylko na tym, że:
sprzedawana rzecz nie należy do sprzedającego, lecz jest własnością osoby trzeciej,
sprzedawana rzecz jest obciążona prawem na rzecz osoby trzeciej (np. hipoteką albo zastawem).
Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi:
może żądać obniżenia ceny (art. 560 Kodeksu cywilnego); obniżenie ceny powinno odzwierciedlać rzeczywiste obniżenie wartości sprzedanej rzeczy;
może żądać usunięcia wady (art. 561 Kodeksu cywilnego); jeśli sprzedawca jest zarazem producentem kupujący może żądać naprawienia rzeczy;
może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (art. 561 Kodeksu cywilnego); sprzedawca ponosi wszelkie wynikłe z tego tytułu koszty, np. transportu, ubezpieczenia, pakowania itp.;
może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego).
Aby kupujący mógł skorzystać z ww. uprawnień musi dokonać tzw. aktów staranności, tj. zbadać dostarczone mu rzeczy, zawiadomić sprzedawcę o wykrytych wadach i zgłosić swoje roszczenia.

#60 gro

gro
  • 36 posts

Posted 03 September 2010 - 13:43

OleYek: spóźniona trochę moja odpowiedź - w erze, zostałem zapytany, czy wiem, że trzeba aktywować i czy będę potrafił. Odpowiedź, że sobie poradzę kończyła temat, więc w sumie nie wiem, czy można aktywować w salonie ;)

#61 Buebaka

Buebaka
  • 586 posts

Posted 03 September 2010 - 14:28

A... takie rzeczy tylko w Erze ;) mi ani nikomu z kim bylem przy zakupie iPhonów w Orange nigdy nie otwierali pudełka... A aktywują w Erze? Bo glownie o to mi chodzilo, ze autor napisal, ze aktywuja urzadzenia.


Mi w orange pani wyjęła z pudełka 3GS'a i włączyła żeby sprawdzić czy działa, oczywiście bez pytania.

Ale moja sytuacja w ogóle była dziwna - za reklamowanego 3G dostałem omyłkowo 3GS'a :-)

#62 qubuch

qubuch
  • 989 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 September 2010 - 17:25

Rozmawiałem dzisiaj z moim prawnikiem i powiedział że raczej nie powinni robić problemów ale jakby zaczęli to mam zebrać zeznania osób które były i widziały że nie upadł(oczywiście mówię o osobach które rzeczywiście tam były):]

#63 Sgt Pepper

Sgt Pepper
  • 724 posts

Posted 03 September 2010 - 17:37

Rozmawiałem dzisiaj z moim prawnikiem i powiedział że raczej nie powinni robić problemów ale jakby zaczęli to mam zebrać zeznania osób które były i widziały że nie upadł:]

Eeee tam. Bzdura. Nie do udowodnienia. Ani Ty nie jesteś w stanie udowodnić że nie upadł, ani oni że dostałeś w 100% sprawny. Moim zdaniem załatwiać sprawę trzeba zdecydowanie, ale bez straszenia prawnikami. Dokładnie jak z autem na gwarancji. Będziesz się stawiał okoniem- serwis wynajdzie lukę np że radio nie zostało instalowane w serwisie i już jest podstawa do odmowy gwarancji. Przykra sprawa. Współczuję, ale myślę że wykażą się dobrą wolą i załatwią sprawę jak przystało. W końcu pęknięty tył nie kosztuje majątku i taki iP może trafić do klienta jako wymiana reklamowanego etc

#64 qubuch

qubuch
  • 989 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 September 2010 - 17:46

Ale ja nikogo nie zamierzam niczym straszyć. Zasięgnąłem tylko opinii prawniczej która się podzieliłem:]

#65 Sgt Pepper

Sgt Pepper
  • 724 posts

Posted 03 September 2010 - 17:47

Ale ja nikogo nie zamierzam niczym straszyć. Zasięgnąłem tylko opinii prawniczej która się podzieliłem:]


Ciekaw jestem jak byłbyś w stanie udowodnić że Ci nigdy(!) nie wypadł ? Myślałeś o tym ?

#66 qubuch

qubuch
  • 989 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 September 2010 - 17:58

ano tak że od momentu w którym wyjąłem go z pudełka zaktywowałem,zauważyłem pęknięcie a zadzwoniłem do Orange były w pokoju dwie inne osoby które by to zeznały.Właśnie tak

#67 Wojtasio

Wojtasio
  • 337 posts
  • SkądŁódź

Posted 03 September 2010 - 18:10

Hehe dobrego masz papuge :) Nic nie udowodnisz! Prosta sprawa trzeba sprawdzać zawartość przesyłki przy kurierze a teraz to sobie możesz pogadać ze swoim papugą dla zabicia czasu. Tylko dobra wola operatora sprawi że dostaniesz nówkę :) Smutna prawda

#68 arturcisz

arturcisz
  • 10155 posts
  • SkądSzczecin

Posted 03 September 2010 - 18:12

Zmień prawnika, bo ten głupoty gada.

#69 qubuch

qubuch
  • 989 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 September 2010 - 18:15

Jestem mu w stanie wierzyć bo już z wielu trudnych sytuacji wyszedł z sukcesem i wiele razy wygrał dla mnie sprawy które jak ta wydawały się przegrane.Ale to nie o tym jest ten temat także zakończmy OT

#70 Sgt Pepper

Sgt Pepper
  • 724 posts

Posted 03 September 2010 - 18:29

ano tak że od momentu w którym wyjąłem go z pudełka zaktywowałem,zauważyłem pęknięcie a zadzwoniłem do Orange były w pokoju dwie inne osoby które by to zeznały.Właśnie tak


Czyli pan prawnik namawia Cię do składania fałszywych zeznań, krzywoprzysięstwa i podstawiania fałszywych świadków, bo nie pisałeś wcześniej że otwierałeś pudełko komisyjnie i tak pewnie było... Hmmm...

#71 qubuch

qubuch
  • 989 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 September 2010 - 18:36

bo nie otwierałem komisyjnie co nie zmienia faktu, że w pokoju przebywały inne osoby, nie widzę tu żadnego namawiania do składania fałszywych zeznań, a nie napisałem tego wcześniej bo uznałem to za nie istotne...pokój nie ma 150m kwadratowych więc zapewne jakby coś zleciało na podłogę to by to one zauważyli...dlatego przeedytowałem swój post tak aby nie było wątpliwości co do właśnie tego że ktokolwiek mnie nakłania do składania fałszywych zeznań...Nie wiem skąd to spostrzeżenie w ogóle.

#72 Sgt Pepper

Sgt Pepper
  • 724 posts

Posted 03 September 2010 - 18:42

bo nie otwierałem komisyjnie co nie zmienia faktu, że w pokoju przebywały inne osoby, nie widzę tu żadnego namawiania do składania fałszywych zeznań, a nie napisałem tego wcześniej bo uznałem to za nie istotne...pokój nie ma 150m kwadratowych więc zapewne jakby coś zleciało na podłogę to by to one zauważyli...dlatego przeedytowałem swój post tak aby nie było wątpliwości co do właśnie tego że ktokolwiek mnie nakłania do składania fałszywych zeznań...Nie wiem skąd to spostrzeżenie w ogóle.


A tak jakoś... :)
A tak przy okazji: warto sobie zawracać d... obudową wartą 100-200pln? Ja bym dla świętego spokoju kupił jak nic z tego (reklamacji) nie wyjdzie i spokój. Sądy ? Prawnicy? Świadkowie? Czy oby nie przesadzasz ? Ja doskonale rozumiem Twoje rozgoryczenie, ale za dwie stówki robić burzę w szklance wody, a z siebie i świadków pajaców ? Przesada. Gruba przesada. No ja bym przynajmniej zachował się zupełnie inaczej, co nie znaczy że nie walczył bym o swoje. Ale zdecydowanie nie w taki sposób.

#73 qubuch

qubuch
  • 989 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 September 2010 - 18:45

Może i nie warto mam nadzieję że Orange jednak nie wejdzie w konflikt i uzna moją reklamację:]a jak nie to wybacz ale czemu mam naprawiać rzecz która miała być nowa za co zapłaciłem nie małe tak naprawdę pieniądze?Poza tym będzie to już miało dużo mniejszą wartość niż produkt bez wady i naprawiania.Kolejna rzecz żeby nie stracić gwarancji musiałbym to zrobić w oficjalnym serwisie i na pewno nie kosztowało by to 200zł.I nie rozumiem dlaczego "pajaca" skoro nie ma w tym żadnej mojej winy i walczę o swoje.Może jakbym nim solidnie walnął o ziemię i wtedy reklamował to tak robiłbym z siebie i z innych "pajaca" i okazywał nie uczciwość i cwaniactwo czego nie nawidzę:]

#74 Wojtasio

Wojtasio
  • 337 posts
  • SkądŁódź

Posted 03 September 2010 - 18:48

Ale to nie jest wina Orange tylko Twoja!!! Dociera to do Ciebie??? Przesyłki kurierskie sprawdza się w obecności kuriera!!! Jak tego nie zrobiłeś możesz mieć pretensje do samego siebie.

#75 qubuch

qubuch
  • 989 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 September 2010 - 18:53

Wina moja że nie otworzyłem przy kurierze i nie sprawdziłem ale nie to że było to pęknięte.

---------- Wpis dodano o 17:53 ---------- Poprzedni wpis dodano o 17:50 ----------

Z reszta to już nie ważne.Zakończymy na razie tą dyskusje.Napiszę jak Orange cokolwiek napiszę i jak sytuacja się rozwinie.
Pozdrawiam i dziekuję wszystkim za wszelkie komentarze.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users