Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Hurtowo wysyła SMS'y


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#26 gizmo3800

gizmo3800
  • 1 906 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpnia 2010 - 11:24

W orange mam mozliwość blokowania wybranych numerow przez operatora, zarowno sms jak i polaczenia, popros operatora aby zablokował mozliwosc wysylania smsow na wskazany numer o ile to mozliwe i po problemie.

#27 puławska182

puławska182
  • 45 postów

Napisano 12 sierpnia 2010 - 11:42

Zmiana/wykasowanie numeru SMSC jest możliwa po przełożeniu karty SIM do innego telefonu. Podobny problem występował też w inżynierskiej wersji oprogramowania Motoroli F-3.
Motorola Motofone F3 - telefon inny ni

#28 narkoman

narkoman
  • 4 360 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 13 sierpnia 2010 - 14:59

Btw: iTunes dziś zaproponował automatyczny "update carrier settings" dla TakTak'a. Po co? Co to może być?


Ustawienia telefonu pod sieć Era... śmiało możesz się zgodzić. Nie ma to żadnych negatywnych skutków a nawet może działać lepiej (dzięki właściwym ustawieniom). A co do tych napisów to bywają dni, że krótkie kody nie chcą działać, to wina operatora a nie telefonu. Chociaż mi osobiście rzadko się zdarza - może dlatego, że rzadko w sumie używam ich ;-)

#29 _youknow

_youknow
  • 8 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 14 sierpnia 2010 - 19:22

Chyba udało mi się zdiagnozować problem i znaleźć czasowe obejście problemu. Kupiłem kolejny starter Simplusa, pieniądze z karty zniknęły w ciągu niecałej minuty (zaraz po smsie witającym w sieci), więc zrozumiałem, że to nie wina mojej karty SIM, a jakiś bardziej globalny problem. Dla pewności włożyłem jeszcze kartę TakTak, z której niby nie znikały pieniądze, okazało się jednak, że tym razem co nieco ubyło. Z billingu wynika, że wysłały się cztery sms'y bez mojej kontroli:

Data             Godzina          Typ połączenia   Numer            Czas trwania     Koszt brutto     
2010-08-14       14:43            SMS              00447786205094   1                0,61 zł          
2010-08-14       14:43            SMS              80013            1                0,00 zł          
2010-08-13       15:16            SMS              00447786205094   1                0,61 zł          
2010-08-11       19:54            SMS              80013            1                0,00 zł

Numer 80013 nic mi nie mówi, ale to mniejszy problem, bo jest darmowy. Numer 00447786205094 natomiast, to numer w Wielkiej Brytanii, na który aplikacja FaceTime wysyła SMS'a aby uaktywnić tą usługę - jak się okazuje wielokrotnie i bez powiadomienia użytkownika. Problem jest dość szeroko komentowany na różnych forach. Potwierdzeniem jest komunikat, który dziś mi się po raz pierwszy pojawił: "Video Calls - Your carrier may charge for SMS messages used to activate video calling" - szkoda, że się nie pojawił jakiś tydzień temu.

Nie mam billingu z Simplusa, ale zapewne problem jest ten sam, a telefon trochę inaczej reaguje na tą sieć - najwyraźniej wysyła SMS'y aktywujące na jakiś lokalny numer i robi to hurtowo.

W ustawieniach Settings > Phone wyłączyłem opcję FaceTime i na razie (odpukać) pieniądze nie znikają, więc jest to obejście tego upierdliwego i kosztownego problemu (co najmniej stówkę na tym straciłem, ale przynajmniej telefon nie służy teraz tylko do grania i bawienia się aplikacjami ;) ). Dla pewności wyłączyłem usługę wideorozmów u operatora, ale sądzę, że nie miało to wpływu na wysyłane SMS'y. Jak będę miał trochę czasu to poszukam jeszcze sposobu całkowitego rozwiązania tego problemu - tak aby FaceTime mógł być aktywny.

Dziękuję Wam za pomoc - kilka podpowiedzi nakierowało mnie w stronę rozwiązania. :)

W orange mam mozliwość blokowania wybranych numerow przez operatora, zarowno sms jak i polaczenia, popros operatora aby zablokował mozliwosc wysylania smsow na wskazany numer o ile to mozliwe i po problemie.

W Simplusie to raczej nie wchodzi w grę.

Zmiana/wykasowanie numeru SMSC jest możliwa po przełożeniu karty SIM do innego telefonu. Podobny problem występował też w inżynierskiej wersji oprogramowania Motoroli F-3.
[url=http://www.pcworld.pl/news/107161/Motorola.Motofone.F3.telefon.inny.niz.wszystkie.html]Motorola Motofone F3 - telefon inny ni[/url]

Dzięki za podpowiedź. Myślałem, że numer SMSC jest zapisywany w ustawieniach telefonu, a nie na karcie SIM.

Ustawienia telefonu pod sieć Era... śmiało możesz się zgodzić. Nie ma to żadnych negatywnych skutków a nawet może działać lepiej (dzięki właściwym ustawieniom).

Sądziłem, że to właśnie to, ale bałem się, że jak je uaktualnię, to na dodatek z TakTak'a zacznie ściągać pieniądze.

#30 narkoman

narkoman
  • 4 360 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 14 sierpnia 2010 - 19:32

To bardzo ciekawa informacja! Też włączyłem kiedyś FaceTime ot tak ale raczej nie zanotowałem żadnych zmian. Wyłączyłem to jakoś po tygodniu chyba i nie mam już tego dostępnego tego okresu w bilingu - szkoda, może mi też coś tam powysyłał... Nie będę tego włączać więcej :-P

#31 marcin0903

marcin0903
  • 410 postów
  • SkądOpole

Napisano 14 sierpnia 2010 - 20:06

Ja sprawdziłem i wychodzi na to, że każda nowa karta musi być aktywowana w "rejestrze" FaceTime (czyli pod tym numerem 0044...), sam nie odczułem zmian, ale pierwszy raz gdy włożyłem kartę tak się stało (teraz sprawdziłem w billingu), a dziś drugi raz jak włożyłem nową kartę microSim, ale nie odnotowałem, żadnych nadmiernych ubytków na koncie. Jak ktoś chce to chętnie wypróbuję FaceTime - dogadamy się na PW :)

#32 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 14 sierpnia 2010 - 20:11

Dla pewności wyłączyłem usługę wideorozmów u operatora


To akurat nic nie da, bo FaceTime nie jest wideopolaczeniem takim jak to jest realizowane przez operatorow, tylko streaming po internecie.

#33 dzonymasa

dzonymasa
  • 3 postów
  • Skąd52"51'57.20" N 8"11'43.40" W

Napisano 01 lipca 2012 - 01:00

Witam na początek wszystkich :) sprawdzając biling również zauważyłem że jakiś numer mi tam kaske zawiną , i tak tez trafiłem tutaj :) moim operatorem jest meteor emobile ireland . Możliwe że to jest tak jak pisze " marcin0903 " kaska pobrana za aktywacje wnioskuję to po tym że kasa została pobrana zaraz po rozpakowaniu telefonu i włożeniu karty sim :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych