Mam kolejne spostrzeżenia. Dla mnie mało optymistyczne. Otóż moja druga aplikacja z iAd jest w sklepie i niestety reklamy praktycznie się nie wyświetlają mimo, że requesty idą w tysiące. Wygląda na to, że Apple określa target każdej aplikacji i najwyraźniej moja nie trafia w gusta reklamodawców.
No cóż na tym kończę przygodę z iAd. Jeszcze wyposażę obecne aplikację w AdMoba, a nowe aplikację będę sprzedawał za 0.99$.
Może po prostu trzeba poczekać aż iAd się rozwinie. Obecni wielcy reklamodawcy są zadowoleni z iAd. Chociaż developerzy, którzy próbowali reklamować swoje aplikacje na platformie iAd (to dlatego wyświetliła się reklama iAd w Polsce), niekoniecznie. Apple proponuje im warunki:
- wyświetlenie gratis
- kliknięcie 0.25$.
Admob dla porównania:
- wyświetlenie gratis
- kliknięcie 0.04$.
Jest w necie kilka ciekawych artykułów.

iAd w aplikacjach
Rozpoczęty przez
pio11
, 28 cze 2010 11:45
58 odpowiedzi w tym temacie
#51
Napisano 06 września 2010 - 12:20
#52
Napisano 06 września 2010 - 12:29
Smutne.
Chociaż może faktycznie jest tak jak mówisz i Apple określa target każdej aplikacji i trzeba trafić tematyką aplikacji. Ciekawe jakby to wyglądało gdyby Twoja aplikacja była grą.

#53
Napisano 06 września 2010 - 13:26
Właśnie moja druga aplikacja jest grą: Snake Plus HD for iPhone and iPod touch on the iTunes App Store
Fakt, że chyba niezbyt udaną, ale sądząc po ilościach requestów znalazło się trochę graczy, co przeszli ją w całości.
Mam wrażenie, że zrobienie np. prostej TODO list, których jest na pęczki w AppStore odniosło by dużo lepsze rezultaty.
No zobaczymy, obecnie kończę pracę nad moją ostatnią póki co gierką na iPhone'a: http://tiliasoft.com...ake_preview.m4v
Która zapowiada się moim zdaniem dość dobrze i jest bardzo grywalną grą logiczną (jeśli zrobi się dobre plansze).
Miała być w założeniach darmowa z iAd, ale po porażce z ostatnią grą, wracam do modelu 0.99 pełna + darmowa LITE (z iAd +AdMob).
Gry mają jeszcze taką wadę, że w trakcie rozrywki raczej nikt w reklamę nie kliknie, bo jest zbyt zajęty tym co się dzieje na ekranie.
---------- Wpis dodano o 14:26 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:59 ----------
Z bardziej pozytywnych rzeczy, to przycisk "More Apps", który umieszczam w menu głównym ma wpływ na pozostałe aplikacje. Premiera kolejnej aplikacji zwiększa w pewien sposób zainteresowanie pozostałymi.
Fakt, że chyba niezbyt udaną, ale sądząc po ilościach requestów znalazło się trochę graczy, co przeszli ją w całości.
Mam wrażenie, że zrobienie np. prostej TODO list, których jest na pęczki w AppStore odniosło by dużo lepsze rezultaty.
No zobaczymy, obecnie kończę pracę nad moją ostatnią póki co gierką na iPhone'a: http://tiliasoft.com...ake_preview.m4v
Która zapowiada się moim zdaniem dość dobrze i jest bardzo grywalną grą logiczną (jeśli zrobi się dobre plansze).
Miała być w założeniach darmowa z iAd, ale po porażce z ostatnią grą, wracam do modelu 0.99 pełna + darmowa LITE (z iAd +AdMob).
Gry mają jeszcze taką wadę, że w trakcie rozrywki raczej nikt w reklamę nie kliknie, bo jest zbyt zajęty tym co się dzieje na ekranie.
---------- Wpis dodano o 14:26 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:59 ----------
Z bardziej pozytywnych rzeczy, to przycisk "More Apps", który umieszczam w menu głównym ma wpływ na pozostałe aplikacje. Premiera kolejnej aplikacji zwiększa w pewien sposób zainteresowanie pozostałymi.
#54
Napisano 06 września 2010 - 17:42
Gra wygląda i zapowiada się znakomicie, masz szansę porządzić
Co do gry, faktycznie iAd w grach to nieporozumienie, chyba że reklamy pojawią się tylko i wyłącznie w czasie wyświetlania menu. W trybie landscape reklama jest na tyle mała, że nie powinna przeszkadzać ale wówczas mniejsza szansa, na zarobek. Ja już dawno przekonałem się, że $0.99 jest lepsze niż iAd - oczywiście dla developera. Ale to moje subiektywne zdanie po ponad miesiącu życia programów dedykowanych polskiemu rynkowi. Może zmienię zdanie gdy Apple zaakceptuje mój najnowszy program dla 12 języków a co za tym idzie nieco szerszy terytorialnie...

#55
Napisano 15 września 2010 - 09:56
Czy zauważyliście że np. za wyświetlenie reklamy w UK nie ma zysku? Revenue np. tylko przy USA? Też tak macie?
#56
Napisano 15 września 2010 - 22:08
To nie jest reguła, zysk może być zarówno z UK jak i USA. Podobnie jego brak.
Wyświetlenie reklamy jest płatne wtedy gdy jest to reklama dużego reklamodawcy, tj. takiego, który wpłacił przynajmniej 1 mln $ na iAd. Jednak Apple, żeby rozkręcić trochę iAd, pozwoliła developerom na reklamowanie swoich aplikacji poprzez iAd. Stawki są następujące:
- wyświetlenie darmowe
- kliknięcie 0.25 $.
Każdy z nas może zareklamować swoją aplikację o ile ma na to fundusze. Dlatego też iAd czasem pojawia się w innych krajach niż UK czy USA.
#57
Napisano 02 listopada 2010 - 11:55
Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale wgrałem iOS 4.2 i we wszystkich moich aplikacjach pojawiają się reklamy! Jestem oczywiście na terenie Polski... Chyba się otwarli na Europę. Widziałem już reklamę Nissana, Dove, Space Tours. Reklama Nissana wygląda świetnie...
#58
Napisano 02 listopada 2010 - 22:39
Potwierdzone. iOS 4.2 wyświetla reklamy w Europie praktycznie od strzału, za każdym razem... Jutro zobaczę jakie to ma przełożenie na zyski.
#59
Napisano 03 listopada 2010 - 09:03
I wszystko wróciło do normy. Reklamy już się nie wyświetlają :|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych