Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

iMac 21,5 - Plama na matrycy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1022 odpowiedzi w tym temacie

#876 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 01 sierpnia 2012 - 11:53

Możesz się powołać na niezgodność, tylko musisz liczyć się z tym, że w Twojej gestii będzie leżało udowodnienie, że wada (nie usterka) występowała w chwili zakupu sprzętu. Ale to akurat nie jest łatwe do udowodnienia, bo matryca po prostu się rozszczelniła po upływie roku, czyli czynnik czasu zagrał sporą rolę.


To nie jest kwestia rozszczelnienia matrycy, bo nic takiego nie występuje.
Rozbierałem te komputery wiele razy i z moich obserwacji wynika, że jest to kwestia źle zaprojektowanego układu chłodząco-wentylacyjnego. Kurz który zalega w środku wiruje po całym kompie, aż trafia w różne zakamarki, między innymi do środka matrycy. Można by było tego uniknąć regularnie czyszcząc komputer w środku. Ale to jak wiadomo nie jest łatwe, bo Apple się postarało, żeby to maksymalnie utrudnić.

Ja raczej zadzwoniłbym na info Apple i tam zgłosił problem. Zajmie się Tobą konkretna osoba i zapewne poprosi o przesłanie zdjęć usterki. Dostaniesz decyzję naprawy i z nią udasz się do serwisu na wymianę matrycy. To naprawdę najlepsza metoda załatwiania wszelkich spraw serwisowych z Apple. Tam już panują obyczaje zbliżone do europejskich, natomiast bezpośrednio w serwisach bywa różnie. W serwisie zależy, na jakiego człowieka się trafi, a infolinia Apple ma z góry określone standardy i tego raczej się trzymają.


Zgadzam się z tym w 100%.
Sprzedawcy nie można winić za wady konstrukcyjne i na pewno będą unikać wszelkich kosztów związanych z wymianą.

W tej sprawie dobrze by było zawiązać jakiś związek poszkodowanych. Z ankiety na tym forum wynika, że problem dotyka ponad 55% użytkowników, więc Apple nie może zamieść problemu pod dywan, jak to zazwyczaj robi.

#877 bartek_ql

bartek_ql
  • 29 postów

Napisano 01 sierpnia 2012 - 13:16

Dziękuję za odpowiedź. Zadzwoniłem na infolinię Apple. Pan miły i kompetentny. Doskonale wiedział o co chodzi z matrycą, chociaż starał się jak mógł unikać słów, których mógłby potem żałować. Ogólnie za bardzo to mi nie pomógł. Polecił mi oddać komputer do serwisu. Tyle to i ja sam wiem, ale nie mam zamiaru płacić jakiś horrendalnych sum a wymianę matrycy. Polityka serwisu jest poza tym taka, że jak zdiagnozują usterkę a ja jej u nich nie naprawię to płacę za diagnozę. Pytanie czy Apple Polska poczuwa się do naprawy/wymiany tych matryc po upływie gwarancji. Dostałem odpowiedź, że każda sprawa rozstrzygana jest indywidualnie. Mało to pocieszające, bo skończy się tym że oddam komputer, a po miesiącu będę musiał zapłacić za zdiagnozowanie tego co doskonale już dzisiaj wiem żeby ten komputer odzyskać. Możecie mi powiedzieć trochę bardziej szczegółowo o co chodzi z tą "decyzją naprawy". Jak i gdzie się jej domagać? Co do związku poszkodowanych to jestem jak najbardziej za. Myślę, że na początek warto utworzyć na tę potrzebę oddzielny wątek na forum i sprawdzić ilu nas tak naprawdę jest. Powinniśmy się domagać jakieś akcji naprawczej/wymiany tak jak było (i nadal jest) z wadliwymi TimeCapsule. Dodam jeszcze, że pierwsze poważne ostrzeżenie jeśli chodzi o mój stosunek do Apple było w przypadku Time Capsule. Urządzenie sprzedawane jako dysk do backupu spaliło się po 2 latach używania! Co prawda apple za darmo wymieniło na sprawny (i tu duży plus) ale nie było żadnej możliwości odzyskania dysku czy chociażby danych na nim zapisanych! Tak naprawdę, gdyby nie to że wszystkie dane miałem jeszcze na innym dysku to i tak nie skorzystałbym z tej akcji wymiany na takich warunkach:/

#878 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 sierpnia 2012 - 19:50

Iro, problem kurzu dowodzi rozszczelnienia. Przecież matryca powinna być szczelna, mylę się? Jeśli dostaje się kurz do środka (zasysany zmianą temperatury, jak mniemam) to dowodzi, że ta matryca szczelna nie jest. Skoro u jednych użytkowników problem jest, a u innych nie, to wydaje mi się, że to właśnie sprawa nieszczelności, która się pojawia. Ale to tylko tak, na chłopski rozum, nie jestem fachowcem ;) Bartkowi proponuję nacisnąć mocniej człowieka z infolinii, bo wiem, że dają oni zlecenie naprawy w spornych sprawach i wtedy serwis ma pewność, że dostanie refundację za naprawę, więc przyjmuje bez zająknięcia.

#879 kuba_slonka

kuba_slonka
  • 211 postów
  • SkądOpole, Poland

Napisano 01 sierpnia 2012 - 21:12

Iro, problem kurzu dowodzi rozszczelnienia. Przecież matryca powinna być szczelna, mylę się? Jeśli dostaje się kurz do środka (zasysany zmianą temperatury, jak mniemam) to dowodzi, że ta matryca szczelna nie jest. Skoro u jednych użytkowników problem jest, a u innych nie, to wydaje mi się, że to właśnie sprawa nieszczelności, która się pojawia. Ale to tylko tak, na chłopski rozum, nie jestem fachowcem ;)

Bartkowi proponuję nacisnąć mocniej człowieka z infolinii, bo wiem, że dają oni zlecenie naprawy w spornych sprawach i wtedy serwis ma pewność, że dostanie refundację za naprawę, więc przyjmuje bez zająknięcia.



Na zdjęciach poradnika który jest we wcześniejszych postach (strona chyba 53 lub w tych okolicach) matryca jest normalnie rozbieralna. Jest zabezpieczona od spodu taśmą a'la szmacianą a u góry posiada wiele otworów- także nie ma mowy o szczelności. Ja po przeczyszczeniu matrycy z kurzu obkleiłem całą konstrukcję taśmą pakunkową która nie przewodzi powietrza- już rok i działa.

#880 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 sierpnia 2012 - 21:47

Kuba, jak rozbierałeś, to pamiętasz, że śruby wkręca się do ramek, które są zakładane na główną część matrycy. Natomiast matryca jest z jednej, szczelnej części blachy, przykrytej taflą wyświetlacza. Tafla szczelnie przylega do blachy i jest między nimi jakaś uszczelka. Piszę z pamięci, ale jakoś tak to było. Swoją drogą trzeba było okleić captonem, klej jest mniej wrażliwy na temperaturę ;)

#881 Hubson83

Hubson83

  • 903 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 03 sierpnia 2012 - 08:37

Wszystko zależy od tego kto na jaki model trafi. Można kupić auto za pół bańki i po tygodniu mu skrzynia padnie. To tylko urządzenia produkowane masowo, a nie ręcznie. Mam mnóstwo znajomych pracujących na iMakach od lat (różne modele) i problemu z plamami i matrycami nie mieli i nadal nie mają. Gdzieniegdzie może zdarzyć się że matryca jest nieszczelna. Tylko w USA przy takim problemie wymieniają komputer od razu na nowy, u nas wysyłają do serwisu i wymieniają matryce. Dlatego wniosek jest jeden - kupować przez Apple Online Store.

#882 Sgt Pepper

Sgt Pepper
  • 724 postów

Napisano 09 sierpnia 2012 - 05:36

Dlaczego "TYLKO przez Apple Online Store"? Nie rozumiem. Możesz to wytłumaczyć ?

#883 Hubson83

Hubson83

  • 903 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 09 sierpnia 2012 - 18:59

Dlatego że kilku moim znajomym wymienili komputer na nowy, bez żadnych serwisów i wymian matryc. Ja miałem problem z moim iPhone'm 4S, zimą pojawiły mi się dziwne bąble pod szybą tak jakby był rozszczelniony i też wymienili mi na nowy bez kłopotów i dodatkowych kosztów. Kupując przez Apple Online Store kupujesz od producenta i zawsze są większe możliwości w razie problemów.

#884 parmenides

parmenides
  • 960 postów

Napisano 09 sierpnia 2012 - 19:26

update - mój iMac 21,5'' z połowy 2011 roku (2,5GHz i5/8GB ramu/Radeon HD 6750M) nie ma żadnych plam. Komputera używam intensywnie, do zdjęć, montażu filmów HD, muzyki, obróbki nagranego dźwięku i do normalnych codziennych zastosowań biurowo-prywatnych. Do kompa podpięty jest na stałe drugi monitor kilka dysków, głośniki aktywne, wzmacniacz słuchawkowy i inne peryferia. Komputer często działa przez tydzień bez wyłączania. Na razie żadnych plam, przebarwień, innych problemów z ekranem. Co mogę powiedzieć? Wiem, że pojawiają się problemy. Ale ja ich nie doświadczyłem. Nie widziałem ich również na innych imakach, które widzę w kilku redakcjach i u znajomych.

#885 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 09 sierpnia 2012 - 19:42

update - mój iMac 21,5'' z połowy 2011 roku (2,5GHz i5/8GB ramu/Radeon HD 6750M) nie ma żadnych plam. Komputera używam intensywnie, do zdjęć, montażu filmów HD, muzyki, obróbki nagranego dźwięku i do normalnych codziennych zastosowań biurowo-prywatnych. Do kompa podpięty jest na stałe drugi monitor kilka dysków, głośniki aktywne, wzmacniacz słuchawkowy i inne peryferia. Komputer często działa przez tydzień bez wyłączania.
Na razie żadnych plam, przebarwień, innych problemów z ekranem. Co mogę powiedzieć? Wiem, że pojawiają się problemy. Ale ja ich nie doświadczyłem. Nie widziałem ich również na innych imakach, które widzę w kilku redakcjach i u znajomych.


Bardzo chciałbym, żeby nic złego się z ekranem Twojego iMaka, może i dla mojego (już po wymianie matrycy) jest jakaś szansa.

A co do doświadczania/lub nie samego problemu, ja przez rok byłem święcie przekonany, że to co się dzieje u innych to bardziej wypadek przy pracy niż reguła. :)

#886 parmenides

parmenides
  • 960 postów

Napisano 09 sierpnia 2012 - 20:09

Citanek, dzięki! Wiem, ale kiedy kupowałem imaka, to był w cenie doposażonego mini, a znacznie szybszy. Lepszy monitor i tak miałem... Nawet jeśli by się coś stało, to... I choć by mnie to irytowało, to nie przeszkadzało by mi w pracy. Anyway - na razie żadnych problemów i tak trzymać!

#887 Sgt Pepper

Sgt Pepper
  • 724 postów

Napisano 09 sierpnia 2012 - 20:25

A ja po długim "tentegowaniu", wkurzeniu sie czekaniem na Godota ( aka The New iMac 2012) i rozterkach p.t. nowy MB Pro 13 czy 2011 iMac postawiłem na... iMaca. Cóż, najwyżej wykupię AppleCare za jakiś tam czas. Oby się udał. Fakt, to mój kolejny Mac, zbytnio mobilności nie potrzebuję bo mam m.in. starszego Mbooka Pro i iPada 3. Zobaczymy czy dołączę do grona zadowolonych czy wq..ch. ;) P.S. Nowego iPada tez się bałem jak ognia i pierwszy z AppleStore okazał się w 100% ok.

#888 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 11 sierpnia 2012 - 15:46

...Mam mnóstwo znajomych pracujących na iMakach od lat (różne modele) i problemu z plamami i matrycami nie mieli i nadal nie mają. ...


Do nas do serwisu pogwarancyjnego od 2 lat przychodzą iMaki 27" i 21,5". Mam znajomych (kilku z tego forum) i dosłownie wszystkie (jakieś kilkadziesiąt sztuk) miały plamy i przynajmniej raz odwiedzały serwis w celu wymiany matrycy.
Więc mamy zupełnie inne doświadczenia.

#889 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 11 sierpnia 2012 - 16:56

Iro, to dziwne gdyby do serwisu wysylali sprawne sztuki, wiec to ze spotykasz sie tylko z uszkodzonymi nie jest zadnym wyznacznikiem ;) PS. Masz jeszcze ta szybe do MBP? ;)

#890 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 11 sierpnia 2012 - 17:33

Iro, to dziwne gdyby do serwisu wysylali sprawne sztuki, wiec to ze spotykasz sie tylko z uszkodzonymi nie jest zadnym wyznacznikiem ;)


Te iMaki trafiają do serwisu nie tylko z powodu matrycy. Zazwyczaj padają w nich dyski i grafiki. Przy okazji ludzie dowiadują się, niestety już po fakcie, że mogli wymienić matrycę jak jeszcze był na gwarancji.

PS. Masz jeszcze ta szybe do (15") MBP? ;)


Oczywiście. Pisz na email kiedy chcesz to wymieniać.

#891 tomas1973

tomas1973
  • 245 postów
  • SkądCork. IRL

Napisano 12 sierpnia 2012 - 07:13

U mnie ,matryca 6 miesiecy po wymianie oklejona szczelnie i zabezpieczona przed kurzem jak niemowle:wink: do tego na wlotach powietrza zalozone filterki ktore wylapuja syf,zobaczymy na jak dlugo to wystarczy:?:

#892 lubieherbate

lubieherbate
  • 399 postów

Napisano 12 sierpnia 2012 - 07:29

Właśnie o to chciałem zapytać - jak najlepiej uchronić matrycę przed kurzem? Oklejenie jej na krawędziach, powiedzmy taśmą izolacyjną ma w ogóle jakiś sens? Wybaczcie, może głupie pytanie, ale niezbyt się na tym znam :D

#893 Hubson83

Hubson83

  • 903 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 12 sierpnia 2012 - 09:38

Mam znajomego który serwisuje komputery Apple i podobno największy problem z matrycami miały modele 2009-2010. Te zeszłoroczne zostały trochę poprawione przez uszczelnienie matrycy. Natomiast nie oznacza to że te z 2011 roku nie mają tego problemu, mają ale w zdecydowanie mniejszym zasięgu. Podobno najnowsze iMaki mają mieć od wewnątrz szczelnie zabudowaną matrycę materiałem odpornym na wysokie temperatury. Co z tego wyjdzie, zobaczymy...

#894 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 12 sierpnia 2012 - 10:41

...Podobno najnowsze iMaki mają mieć od wewnątrz szczelnie zabudowaną matrycę materiałem odpornym na wysokie temperatury...


Podobno w czerwcu 2012 miały pojawić się nowe maki PRO.
Podobno następca iPhona 4 miał mieć matrycę 4".
Wszyscy liczyli, że trzecia generacja iMaków 27" będzie miała poprawioną konstrukcję.

#895 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 12 sierpnia 2012 - 11:22

Ja bym sie nie zdziwil jak by chcieli je splaszczyc jeszcze bardziej ;)

#896 eurologia

eurologia
  • 3 postów

Napisano 22 sierpnia 2012 - 22:42

Użytkuję iMaca 21,5 od 2 lat. Po 3 miesiącach pojawiła się plama na matrycy o wymiarach 5x3 cm. Nie reklamowałem sprzętu bo jest mi niezbędny do pracy. Ogólna jakość wykonania, i komfort pracy na Macu wynagradza feler matrycy.

#897 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 22 sierpnia 2012 - 22:57

Użytkuję iMaca 21,5 od 2 lat. Po 3 miesiącach pojawiła się plama na matrycy o wymiarach 5x3 cm. Nie reklamowałem sprzętu bo jest mi niezbędny do pracy. Ogólna jakość wykonania, i komfort pracy na Macu wynagradza feler matrycy.


Pozwól że nie będę komentował tego co napisałeś.

#898 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 22 sierpnia 2012 - 23:11

seb - trafne spostrzeżenie.

#899 daku3

daku3
  • 125 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 sierpnia 2012 - 17:26

Użytkuję iMaca 21,5 od 2 lat. Po 3 miesiącach pojawiła się plama na matrycy o wymiarach 5x3 cm. Nie reklamowałem sprzętu bo jest mi niezbędny do pracy. Ogólna jakość wykonania, i komfort pracy na Macu wynagradza feler matrycy.


No nie, przekonałeś mnie. To jest stwierdzenie-myśl:idea: jakiej potrzebowałem, szkoda tylko że tak późno i już trzy egzemplarze cieszą oko innych:cry:

#900 eurologia

eurologia
  • 3 postów

Napisano 23 sierpnia 2012 - 17:52

już trzy egzemplarze cieszą oko innych:cry:

, życzę powodzenia i wytrwałości w poszukiwaniu matrycy bez plamy :). PS. Jeśli chcesz porządnej matrycy skorzystaj z oferty EIZO. Komputer to tylko narzędzie pracy.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych