Jeżeli o mnie chodzi, to nie zauważyłem. Miałem za to podziwiać okazję piękne szare plamy ekranie swojego iMaka. W takich przypadkach los szczęściarzy, których podobna przykrość nie spotkała wydaje się mało interesujący. Ale oczywiście, zawsze to nie 70%, lepsze byłoby "przeważnie"."zawsze" - to zbyt wielkie słowo... u niektórych nie występują. Zauważyłeś to?
iMac 21,5 - Plama na matrycy
#851
Posted 13 April 2012 - 14:27
#852
Posted 13 April 2012 - 15:33
Jlos szczęściarzy, których podobna przykrość nie spotkała wydaje się mało interesujący
Ale ok - przyjmijmy Twoją retorykę: Nic mnie nie obchodzi Twój los. I jak - popycha to nasze forum do przodu?
#853
Posted 13 April 2012 - 16:22
"zawsze" - to zbyt wielkie słowo... u niektórych nie występują. Zauważyłeś to?
Z właścicielami iMaków jest tak, że większość już ma lub miała plamy, a są jeszcze tacy, którzy mają to jeszcze przed sobą.
Nie raz już były przytaczane statystyki (np z tego forum), z których wynika, że 58% już ma plamy. Kilku nawet się przyznało, że głosowali, że ich nie mieli, a po kilku miesiącach "stało się.
Jakby taka sytuacja miała miejsce w motoryzacji, to firma musiała by taki produkt wycofać ze sprzedaży.
Apple ma już kolejny model z takim samym defektem i bimba sobie z tego.
#854
Posted 13 April 2012 - 17:01
#855
Posted 13 April 2012 - 18:35
no wiesz - jesteś odrobinę grubiański pisząc:
Ale ok - przyjmijmy Twoją retorykę: Nic mnie nie obchodzi Twój los. I jak - popycha to nasze forum do przodu?
To był sarkazm, przepraszam, jeżeli Cię uraziłem. Jednak wady w moim komputerze sprawiają mi dużo więcej kłopotu niż sprawny sprzęt u innych użytkowników - tym samym opieram się o własne doświadczenia w ocenie jakości. Jestem jednym z tych, którzy oddali głos na "brak plam"... teraz zagłosowałbym inaczej.
Czy to jest opłacalne? Gwarancji może być rok (czy w UE 2 lata ), można też gdybać kto ostatecznie odpowiada finansowo za wady matryc. Mnie jako użytkownika bardziej interesowałoby to, żeby komputer, który służy mi do pracy nie podróżował po Polsce częściej niż ja. A czy to będzie 70%, czy 50%, czy 10%, to o tyle właśnie za dużo. Dziwi mnie istnienie takiego problemu w ogóle, istnienie zaś w takiej skali i przez tyle generacji sprzętu woła o pomste do nieba.
A co do rozgłosu. O problemach z ekranami w nowym iPadzie czytam tylko na tym forum, i gdyby nie sprawa z iMakami, pomyślałbym, że forumowicze przesadzają wymieniając iPady po 4 z rzędu... jednak nie.
#856
Posted 13 April 2012 - 19:12
żeby komputer, który służy mi do pracy nie podróżował po Polsce częściej niż ja
Nie rozumiesz podejscia Apple do klienta.
W ten sposób, kupując iMac stajesz się właścicielem pierwszej jednostki typu "desktop", którą możesz zabrać zawsze ze sobą.
Zawsze, jesli jedziesz oddac go do serwisu
A tak poważnie.
Z całym szacunkiem Kolego Parmenides, ale wskazujesz błędne przyjmowanie sposobu określenia, samemu idąc "po bandzie".
Klienta nie powinno obchodzić czy kupując dany produkt znajdzie się w grupie 60%, 70% czy 80% bez względu na to, czy ta grupa to grupa dotknięta czy nie problemem.
Apple jako firma zna problem nie od dziś, klienci chcąc brac udział w loterii mogą udać się do okienka Lotto po kupon, niekoniecznie kupowac komputer.
Problem jest poważny na tyle, że można nazwać dalsza sprzedaż iMac'a jako zwykłe, chamskie traktowanie klienta.
Dlaczego? Bo sporo osób, którzy kupując "wadliwego" iMac'a decyduje się na dalsze uzytkowanie po okresie gwarancji z powodów finansowych.
Odsprzedaż i mozliwość odsprzedaży takiego produktu na rynku wtórnym jest bardzo nikła.
Apple oczywiście sprzedało i robi sobie bilans minus 1 sztuka.
I racja z tym, że inne firmy widząc taki problem zareagowały by w odpowiedni sposób.
Co do Twojej wypowiedzi...zaczynam zastanawiać się nad jednym. Czy liczy się dobro konsumenta jako ogólnie nasze dobro, czy zapatrzenie w ulubioną markę jest na tyle silne, że popycha Cie do czepialstwa i ślepej obrony bubla produkowanego przez ulubioną firmę?
Pisze to jako były właściciel 3 sztuk iMac, każdy z wadami matrycy po okresie kilku miesięcy.
Dlatego jesli nawet dla Ciebie 70% to zbyt zawyzona liczba, to przyjmując połowę z tego...35% to liczba uzytkowników jest na tyle wielka, że wstyd na całej linii dla Apple, za takie "nabijanie w butelkę" kupujących.
Najlepsze, że gdy podaje się statystykę, że w USA to HP jest liderem...podnosi się opinia "ulubieńców jabłecznika", że HP produkuje złom.
Wow, faktycznie HP jest odosobnione na tym polu...tyle tylko, że chciałbym zobaczyc jeden model produktu HP, który ma stałą wadę występującą w 50% sprzedanych egzemplarzy.
Oczywiście w przypadku Apple to nie wada, to "amejzing" i mozna z tym zyć.
Parmenides jesteś jednym z tych na tym Forum, których uważam za ludzi inteligentnych i w pełni świadomych tego, co piszą.
Zaskoczyłeś mnie Kolego...pomyśl czy kupiłbyś buty firmy, która co 2 parę produkuje z wadą... Zapewne nie kupiłbyś wiedząc, że na 10 par co 2 ma poważną wadę.
Pozdrawiam.
#857
Posted 13 April 2012 - 21:10
Parmenides jesteś jednym z tych na tym Forum, których uważam za ludzi inteligentnych i w pełni świadomych tego, co piszą.
Zaskoczyłeś mnie Kolego...pomyśl czy kupiłbyś buty firmy, która co 2 parę produkuje z wadą... Zapewne nie kupiłbyś wiedząc, że na 10 par co 2 ma poważną wadę.
Pozdrawiam.
dzięki. Ja też uważam Cię za inteligentnego. Dlatego mi przykro, że miałeś takie chece z iMacami. Ale przy całej Twojej inteligencji i mojej sympatii do Ciebie - ja nie mam takich problemów.
Co do butów? No cóż... nie znam się na tym. Nie śledzę obuwniczych forów internetowych. A poza wszystkim sugerujesz wciąż w swoim obuwniczym porównaniu, że 50% iMaców z najnowszej linii ma problemy z matrycami. A ja pisałem już to wielokrotnie, że nie wierzę w te statystyki, bo z moich doświadczeń wcale tak nie wynika.
pozdrawiam
Adam Adddidas-Cztery-Paski Parmenides
#858
Posted 13 April 2012 - 21:26
#859
Posted 13 April 2012 - 21:54
#860
Posted 13 April 2012 - 23:46
58% to każdy? Gdzie tu matematyka, gdzie logika? w tym miejscu naciągasz ewidentnie fakty...
Poza wszystkim wiesz, bo pisałem już o tym, że mam wątpliwości, co do tych 58% - po prostu nie opłacałoby się sprzedawać tych komputerów. Tym bardziej, że pisałeś Ty lub Seb, że większość plam wychodzi w pierwszym roku (czyli okresie gwarancji). To by się nie opłacało przy takich proporcjach.
Z MyApplowej sondy wynika, że 58%, z międzynarodowej, że 70%.
Z TopCase'ami było podobnie. Nie wszystkim od razu pękały. Jednych dopadło szybciej, innych wolniej, ale wada była w konstrukcji i plastiku. Zobacz co pisali po opublikowaniu prze ze mnie artykułu o pękających macbookach, a co pod koniec. Większość czytała z niedowierzaniem. Podobnie było tu (przeczytaj co pisze mój znajomy "mariuszbogaczyk")
Podobnie jest z iMakami. To jest tylko kwestia czasu. Widzę jak ludzi męczy ten problem po gwarancji. Apple się na nich wypięło. Mają gdzieś klienta. Dla nich liczy się tylko sprzedaż. Już długo jadą tylko na dobrej opinii starych użytkowników, choć i oni zaczynają zmieniać zdanie.
W rankingu niezawodności komputerów w 2010 Apple spadło na 3, a w 2012 na 4 miejsce. Rozbieram ten sprzęt na co dzień i widzę jak spada jakość.
Na zewnątrz wszystko lśni, a w środku tykająca bomba!
Z wpisów na tym i innych forach wynika, że problem jest jeszcze większy niż poprzedni. W ciągu 4 lat na temat o TopCasów weszło ok 70 tysięcy ludzi. Ten ma już prawie 100 tysięcy a ma dopiero dwa lata.
#861
Posted 14 April 2012 - 05:08
#862
Posted 14 April 2012 - 07:59
W postaci tej sondy ktoś próbował zebrać informacje przy użyciu dostępnych środków. Masz rację, dotyczy ona tylko forumowiczów, ale spójrz na wyniki. Można problem ignorować, można twierdzić, że skala jest niewielka. A mnie cały czas zastanawia, dlaczego ta wada nie została przez producenta skutecznie naprawiona i co po gwarancji?
#863
Posted 14 April 2012 - 08:54
#864
Posted 14 April 2012 - 09:43
... Osoby pokrzywdzone chcialyby aby WSZYSCY mieli wade,bo wolalyby byc w wiekszosci a nie mniejszosci-trudno.
Ja wady nie mam...
Zapewniam cię, że osoby których dotknął problem plam wolały by być mniejszości, których problem jeszcze nie mają.
To raczej twoja postawa jest spowodowana brakiem wyrozumiałości.
"Mnie problem nie dotknął, tzn że go w ogóle nie ma, a te dziesiątki tysięcy odsłon wygenerowały dwie lub trzy osoby".
#865
Posted 14 April 2012 - 10:30
#866
Posted 09 July 2012 - 13:35
#867
Posted 16 July 2012 - 19:06
#868
Posted 17 July 2012 - 11:27
#869
Posted 20 July 2012 - 09:13
Aaaa,nie uzywasz go odpowiednio,ot co. Zacznij go uzywac normalnie,tj.:
-rure od odkurzacza podlacz do wylotu (aby dmuchala) i wtedy podlacz ja do superdrive'a;
- znajdz kogos kto przerzuca wegiel do piwnicy i ustaw maca kolo haldy wegla, tak aby mac taplal sie w sadzy,paluchem poupychaj do kazdej szczeliny;
- jaraj pety,dmuchaj do napedu,kiepuj tam i upychaj kiepy;
- podkrec wentylatory na 100000%;
- obok maca staraj sie trzymac gotujacy sie rosol.
obecnie uzywasz maca jak calineczka-maca sie katuje,zrozum to.
Dolna szczena mi opadła 3 razy jak to przeczytałem :)
#870
Posted 20 July 2012 - 09:22
Dolna szczena mi opadła 3 razy jak to przeczytałem :)
Właśnie dlatego reaper'a nie można brać na poważnie.
#871
Posted 26 July 2012 - 12:00
#872
Posted 26 July 2012 - 12:10
#873
Posted 31 July 2012 - 17:40
#874
Posted 01 August 2012 - 09:03
#875
Posted 01 August 2012 - 09:43
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users