Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

iMac 21,5 - Plama na matrycy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1022 odpowiedzi w tym temacie

#826 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 marca 2012 - 18:14

Nie, to nie tak. Jeśli usterka jest wynikiem wady, wówczas możesz dowodzić, że wada występowała od początku, czyli sprzęt był wadliwy w chwili zawarcia umowy ze sprzedającym. Do pół roku od daty sprzedaży domniema się, że wada występowała w chwili sprzedaży, później należy to sprzedającemu udowodnić. Ciężka sprawa, dużo zależy od sprzedającego. Powtórzę, co pisałem wcześniej. Nie jestem prawnikiem, mogę się mylić. Pogadaj z kimś mądrym w Federacji Konsumenta.

#827 tomas1973

tomas1973
  • 245 postów
  • SkądCork. IRL

Napisano 23 marca 2012 - 23:47

Wszystko, cokolwiek się zrobi będzie miało na celu jedynie opóźnienie nieuchronnego. Podobnie było z gumkami, które wymyśliłem do pękająch macbooków.

Ponieważ sama matryca się nagrzewa taśma z folii plastikowej może nie wystarczyć. Najlepsza by była taśma aluminiowa, którą oklejane są matryce.
Kurz wchodzi poprzez drobne szczeliny i dostaje się pomiędzy przekładki. Ale nie jest to kwestia kurzu, tylko podciśnienia pochodzącego z wiatraków. W obudowie jest to źle rozwiązane.


Czyli szczelne oklejenie matrycy -ciekawe na ile odroczy egzekucje ?,a moze jakis filterk by zalozyl na wlot powietrza zeby jednak ten kurz filtrowac ?:)

#828 czaku

czaku
  • 285 postów
  • SkądLondyn, UK

Napisano 24 marca 2012 - 23:22

Nie, to nie tak. Jeśli usterka jest wynikiem wady, wówczas możesz dowodzić, że wada występowała od początku, czyli sprzęt był wadliwy w chwili zawarcia umowy ze sprzedającym. Do pół roku od daty sprzedaży domniema się, że wada występowała w chwili sprzedaży, później należy to sprzedającemu udowodnić. Ciężka sprawa, dużo zależy od sprzedającego.

Powtórzę, co pisałem wcześniej. Nie jestem prawnikiem, mogę się mylić. Pogadaj z kimś mądrym w Federacji Konsumenta.


I stąd też pytam, czy ktoś ma podobne dośw z iSpotem? Czyli na gwarancji nie oddawał, ale potem po ok 1,5 roku z tytułu niezgodności towaru z umową. Bo teoretycznie moge powiedzieć, że nie byłem świadom tego, że to "feler", ale że wczoraj wszedłem na forum i przeczytałem, że to wada, występowała od początku, ale nie sądziłem, że to się kwalifikuje do reklamacji bo nie jestem zawodowym grafikiem czy coś takiego... Stąd chciałbym zagrać laika, że komp nie był tylko przeze mnie używany, tzn przez mnie prawie wcale, i teraz mi to przeszkadza, mimo że istniało od początku... Czy mam jakieś szanse?

#829 pablokoguto

pablokoguto
  • 200 postów
  • SkądNowy Sacz, Poland

Napisano 25 marca 2012 - 03:53

Słuchaj u mnie przypadek jak u ciebie, po roku i 2 miesiącach wystąpiły plamy od zakurzenia, więc już po gwarancji. (Nie czytałeś wcześniejszych postów to byś wiedział wszystko i nie musiał byś nawet pytać). Skontaktowałem się z apple zrobiłem zdjęcia problemu i Apple serwis Polska przyznało mi naprawę. Wymianę matrycy na nową. Jestem już po drugiej wymianie gdyż plamy wróciły,
teraz znów mam 3 miesiące by znów jak się pojawią wymienić na nową, pamiętaj że jak ci wymienią to już masz tylko 3 miesiące - gwarancja nowej matrycy. Tak że dzwoń i powołaj sie na takie przypadki jak ja i żądaj wymiany gdyż Apple po cichu przyznaje się że to wada fabryczna.

Ps. Bogata firma - wiec ich stać

wrazie jakichkolwiek pytań kontaktuj się ze mną koguto@o2.pl

#830 marekm

marekm
  • 44 postów

Napisano 25 marca 2012 - 18:08

Witam, Śledzę wątek i wlosmjerzy mi się na głowie :) ponieważ czekam na nowego iMaca 21.5 Moje pytanie, czy matryce są w porządku, znaczy czy nie bad pixli i przebarwień matrycy? Pytam o stan zaraz po zakupie.

#831 PRiDE

PRiDE
  • 93 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 marca 2012 - 18:13

Czy jest jakaś zasada, lub w której partii (ew. roku) jest najwięcej usterek związanych z matrycami? To wadliwa seria czy po prostu problem architektury wewnętrznej urządzenia?

#832 ones

ones
  • 213 postów

Napisano 25 marca 2012 - 18:42

Ja kiedyś będę kupował maca, za około rok i mam nadzieję, że do tego czasu to rozwiążą. Jeżeli nie to będę czekał..

#833 prissin

prissin
  • 261 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 marca 2012 - 20:58

Ones, daruj sobie iMaka. Mam pytanie, jak wygląda procedura serwisowa? Chciałem oddać komputer do naprawy za trochę czasu, ale dzisiejsza awaria Super Drive przelała czarę goryczy (+ szara plama w prawym górnym rogu i paseczek 5/10 odbijających światło pikseli).

#834 marek.mdproject

marek.mdproject
  • 21 postów

Napisano 27 marca 2012 - 21:10

Drodzy forumowicze, mam ogromną prośbę o obiektywną ocenę zdjęć po 3ciej wymienie matrycy. Czy uważacie tak samo jak ja, że obraz po bokach jest cieplejszy? Ma kolor lekko pomarańczowy? Szczególnie prawa strona?

Czy ktoś może wie czy po wymianie matrycy w Autoryzowanym Serwis Apple gwarancję na matrycę świadczy Apple? czy autoryzowany serwis? W protokole naprawy mam taki zapis (Gwarancja na wymienione podzespoły Apple trwa 90dni, lub do końca okresu gwarancyjnego w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy) Chodzi o to czy mogę znów męczyć o to Apple?

Z góry dzięki!

Posted Image
Posted Image

#835 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 27 marca 2012 - 21:43

Drodzy forumowicze, mam ogromną prośbę o obiektywną ocenę zdjęć po 3ciej wymienie matrycy. Czy uważacie tak samo jak ja, że obraz po bokach jest cieplejszy? Ma kolor lekko pomarańczowy? Szczególnie prawa strona?


Na moje oko tak :)

#836 Desino

Desino
  • 64 postów

Napisano 27 marca 2012 - 21:58

Jak serwis mógł wydać Ci iMaca z taką matrycą!!! Przecież po wymianie powinni zrobić testy i załączyć protokół z testów. Gołym okiem widać że wsadzili jakieś gówno. Ja bym dzwonił i się mocno powyżywał. Mi serwis raz po wymianie matrycy wydał iMaca bez dolnego podświetlenia matrycy.

#837 tomas1973

tomas1973
  • 245 postów
  • SkądCork. IRL

Napisano 28 marca 2012 - 08:56

Tak tez bylo u mnie ,byl wydrukowany i dołączony test nowej matrycy ,a u Ciebie widac ze nic takiego nie mialo miejsca ,kolory tenczy tęczy na tym bialym tle :roll:

#838 marek.mdproject

marek.mdproject
  • 21 postów

Napisano 28 marca 2012 - 12:20

Miarka się przebrała, w dniu dzisiejszym dzwoniłem na infolinię konsumencką do UOKIK tel: 800 007 707 - dla zainteresowanych :), aby zasięgnąć informacji i porady na temat mojego problemu. Powiedziano mi że śmiało można zgłaszać Zawiadomienie o niezgodności towaru z umową z racji niemożności doprowadzenia towaru do stanu prawidłowego. Pomimo 3 wymian tego samego podzespołu. Dodam tylko że komputer wrócił do mnie z serwisu 22.03.2012 - usterkę zauważyłem wczoraj tj. 27.03.2012

Teraz muszę zgromadzić całą dokumentację i zacząć działać. Życzcie mi powodzenia.. :)

#839 Szfagier

Szfagier
  • 1 postów

Napisano 28 marca 2012 - 13:08

Proponuje udać się do iSource. Ostatnio oddawałem tam dwa iMac-i. Jeden z podobnym problemem jak Twój a drugi z kurzem (znana usterka). Oba były po gwarancji i ku mojemu zaskoczeniu nie otrzymałem wyceny tak jak w Cortland ale od razu informację, że mogę odebrać naprawione komputery :] Jak przyszedłem na Okęcie po odbiór dowiedziałem się, że teraz 21,5 cala i 27 cali mogą mieć wymienioną matrycę na kurz bezpłatnie-choć nie jest to regułą. Każdy komputer jest podobno traktowany indywidualnie-ja byłem akurat tym szczęściarzem :D Polecam ten serwis bo i sama naprawa trwała tylko 4 dni robocze :]

#840 daku3

daku3
  • 125 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 marca 2012 - 15:27

Zajrzyjcie tu opisałem swoje "plamiste obiekty pożądania" :) i co najgorsze wcale mnie to nie zraża:idea:
http://myapple.pl/so...-ekranem-9.html

#841 szczottie

szczottie
  • 285 postów
  • SkądBielsko-Biała, Poland

Napisano 30 marca 2012 - 15:47

http://imagazine.pl/2012/03/30/apple-zapewnia-na-terenie-eu-2-lata-gwarancji/

Czy ktoś się może do tego już jakoś odnieść?

Chcę zareklamować mojego iMaka (kupiony 30.01.2011) z powodu plam na matrycy.

Edit: Ok. Dzwoniłem do iSpotu i przyjmą mojego iMaka i wymienią matryce w ramach gwarancji.

#842 czaku

czaku
  • 285 postów
  • SkądLondyn, UK

Napisano 30 marca 2012 - 16:26

Hmm tak po prostu na bazie tych nowych warunków? :)

#843 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 01 kwietnia 2012 - 23:02

Znalazłem nowsze informacje (w tym wątku)...

Kolega karol_ek86 wrzucił to wcześniej, ale przeszło bez echa.
Dwie strony imacscreenfault oraz dirty-screen połączyły siły w walce z Apple.
Bardzo ciekawa lektura...
Ponad 60% 27" iMaców trafia do serwisów z wadami matryc, zaraz na drugim miejscu znajduje się 24".

dirty-screen.com Is your display sick ?! Let s talk about it...

60% !!!
A jak to wklejał, to pamiętam było 55%. Czyli ciągle rośnie.


iMac 27" bije kolejny rekord 65%

#844 karol_ek86

karol_ek86
  • 4 postów
  • SkądLagos, Nigeria // Kuźnia Raciborska, Polska

Napisano 03 kwietnia 2012 - 16:18

25 marca dostałem maila od dirty-screen.com, zatytułowany "pierwszy etap", niestety cały mail po francusku a translator wiecie jak tłumaczy... z tego co zrozumiałem aby dołączyć się do akcji należy wysłać list poleconym na adres:

APPLE DISTRIBUTION INTERNATIONAL
HOLLYHILL INDUSTRIAL ESTATE
CORK
IRELAND

Przesłali również wzór pisma, po francusku:( dlatego prosił bym o przetłumaczenie i zachęcam do wzięcia udziału w akcji
Poniżej link do pisma i treść maila
[url=http://hostuje.net/file.php?id=1cebe8ff7365166fef652369acfc63b6]Darmowy hosting plików, zdjęć i obrazków - Hostuje.net[/url]

Bonsoir à tous,

Ci joint, un modèle de lettre recommandée qu'il faut envoyer à Apple avec un AR. Bien évidemment, vous l'arrangez à votre sauce.
Adresse de destination:

APPLE DISTRIBUTION INTERNATIONAL

HOLLYHILL INDUSTRIAL ESTATE

CORK

IRELAND


Cette première étape, permettra de prouver qu'Apple était prévenu de nos différents problèmes. Avec eux, tout passe par des papiers officiels.


Ils sont ainsi mis en demeure de répondre sous 8 jours.

S'ils ne répondent pas, nous pourrons alors lancer les différentes procédures.


Merci Brigitte pour le modèle.


A bientôt.


Fred.


PS: seulement 25 personnes sur les presque 400 inscrits sur le site, ont répondu positivement à notre dernier mail. C'est peu... pas certain qu'on fasse le poids si tout le monde ne joue pas le jeu!

PS2: Si vous envoyez cette lettre recommandée avec AR à Apple, merci de nous tenir au courant par réponse à ce mail. Nous avons besoin de savoir à combien nous sommes dans cette affaire! merci et bonne semaine à vous.



#845 etranger

etranger
  • 194 postów
  • SkądAthis-Mons, France

Napisano 03 kwietnia 2012 - 16:53

Dobry wieczór.
W załączeniu model listu który należy wysłać poleconym z potwierdzeniem odbioru. Oczywiście modyfikujecie go pod katem waszego przypadku.
Ten pierwszy etap pozwoli udowodnić ze Apple jest poinformowane o naszych problemach. Bo trzeba wam wiedzieć ze z nimi (APPLE) cala korespondencja zawsze musi być na papierze.
Musza odpowiedzieć w przeciągu 8 dni, po upływie tego czasu możemy uruchomić inne procedury.

Dziękuję...........

Do potem
Fred


P.S. tylko 25 z 400 osób odpowiedziało pozytywnie na nasz ostatni mail, a pamiętajcie ze w kupie jest siła.
P.S. jeśli wyślecie list dajcie nam znać odpowiadając na ten mail, chcemy znać ilość osób których dotyczą te problemy.





Trzeba wam wiedzieć w języku francuskim odnosząc się do osoby która nie jest naszym bliskim zawsze mówimy per "wy"
Nawet jeśli chodzi o jedna konkretna osobę, mniej więcej tak jak to było za czasów towarzyszy.


To tyle jeśli chodzi o mail, zaraz wezmę się za list.

---------- Wpis dodano o 17:53 ---------- Poprzedni wpis dodano o 17:36 ----------

Do dyrektora siedziby europejskiej Apple



Temat: Problemy z ekranem


Załączniki: Zdjęcie ekranu na biały tle, gdzie numer seryjny występuje na dole po prawej stronie, zdjęcie zrobione wtedy/wtedy/wtedy, ważne żeby zdjęcie było młodsze niż 6 miesięcy.


Szanowny Panie dyrektorze


Jestem zobowiązany (albo inny zwrot który się tu nadaje) poinformować o wadzie/wadach ktoa/które pojawiły się na ekranie mojego Imaca XXXXXX , wady te ujawniły się mniej niż 6 miesięcy temu.


-plamy szare dd/mm/rr
-linie pionowe dd/mm/rr
-linie poziome dd/mm/rr
-smugi lub przecieki za szyba ochronna dd/mm/rr
-inne ......



Mimo moich kontakt/kontaktów (podać datę) z Express line 0805540003 (serwis apple) , generalnie należy podać daty wszystkich prób nawiązania kontaktu z jakim kol wiek serwisem apple, niezależnie czy to servis generalny czy jakiś tam ispot.

Jest mi przykro zauważyć ze te poważne defekty które pojawiły się uniemożliwiają mi normalne korzystanie z mojego imaca (sprecyzować model).



Imie nazwisko podpis data


na dole dopisek ze zrobione w 3 egzemplarzach.



Generalnie polecam użycie wersji francuskiej, jest napisana bardzo poprawnie.

#846 ones

ones
  • 213 postów

Napisano 13 kwietnia 2012 - 07:42

To się dzieje również w imacach 27 calowych?

#847 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 13 kwietnia 2012 - 08:10

To się dzieje również w imacach 27 calowych?


Jak wynika z tego raportu, ten problem dotyka ponad 70% iMaków 27".

#848 ones

ones
  • 213 postów

Napisano 13 kwietnia 2012 - 08:14

Czyli czekać na nową edycję. Jeszcze z miesiąc-dwa muszę i tak czekać więc muszę poczekać z zakupem, mam nadzieję, że będzie jakaś informacja o nowych imacach.. Kupując komputer za ponad 10k mam nadzieję, że tego problemu już nie będzie.

#849 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 13 kwietnia 2012 - 08:43

Czyli czekać na nową edycję. Jeszcze z miesiąc-dwa muszę i tak czekać więc muszę poczekać z zakupem, mam nadzieję, że będzie jakaś informacja o nowych imacach.. Kupując komputer za ponad 10k mam nadzieję, że tego problemu już nie będzie.


Jeśli nie zaprojektują obudowy na nowo, to zawsze ten problem będzie występował.

#850 parmenides

parmenides
  • 960 postów

Napisano 13 kwietnia 2012 - 13:34

"zawsze" - to zbyt wielkie słowo... u niektórych nie występują. Zauważyłeś to?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych