iMac 21,5 - Plama na matrycy
#826
Napisano 23 marca 2012 - 18:14
#827
Napisano 23 marca 2012 - 23:47
Wszystko, cokolwiek się zrobi będzie miało na celu jedynie opóźnienie nieuchronnego. Podobnie było z gumkami, które wymyśliłem do pękająch macbooków.
Ponieważ sama matryca się nagrzewa taśma z folii plastikowej może nie wystarczyć. Najlepsza by była taśma aluminiowa, którą oklejane są matryce.
Kurz wchodzi poprzez drobne szczeliny i dostaje się pomiędzy przekładki. Ale nie jest to kwestia kurzu, tylko podciśnienia pochodzącego z wiatraków. W obudowie jest to źle rozwiązane.
Czyli szczelne oklejenie matrycy -ciekawe na ile odroczy egzekucje ?,a moze jakis filterk by zalozyl na wlot powietrza zeby jednak ten kurz filtrowac ?
#828
Napisano 24 marca 2012 - 23:22
Nie, to nie tak. Jeśli usterka jest wynikiem wady, wówczas możesz dowodzić, że wada występowała od początku, czyli sprzęt był wadliwy w chwili zawarcia umowy ze sprzedającym. Do pół roku od daty sprzedaży domniema się, że wada występowała w chwili sprzedaży, później należy to sprzedającemu udowodnić. Ciężka sprawa, dużo zależy od sprzedającego.
Powtórzę, co pisałem wcześniej. Nie jestem prawnikiem, mogę się mylić. Pogadaj z kimś mądrym w Federacji Konsumenta.
I stąd też pytam, czy ktoś ma podobne dośw z iSpotem? Czyli na gwarancji nie oddawał, ale potem po ok 1,5 roku z tytułu niezgodności towaru z umową. Bo teoretycznie moge powiedzieć, że nie byłem świadom tego, że to "feler", ale że wczoraj wszedłem na forum i przeczytałem, że to wada, występowała od początku, ale nie sądziłem, że to się kwalifikuje do reklamacji bo nie jestem zawodowym grafikiem czy coś takiego... Stąd chciałbym zagrać laika, że komp nie był tylko przeze mnie używany, tzn przez mnie prawie wcale, i teraz mi to przeszkadza, mimo że istniało od początku... Czy mam jakieś szanse?
#829
Napisano 25 marca 2012 - 03:53
teraz znów mam 3 miesiące by znów jak się pojawią wymienić na nową, pamiętaj że jak ci wymienią to już masz tylko 3 miesiące - gwarancja nowej matrycy. Tak że dzwoń i powołaj sie na takie przypadki jak ja i żądaj wymiany gdyż Apple po cichu przyznaje się że to wada fabryczna.
Ps. Bogata firma - wiec ich stać
wrazie jakichkolwiek pytań kontaktuj się ze mną koguto@o2.pl
#830
Napisano 25 marca 2012 - 18:08
#831
Napisano 25 marca 2012 - 18:13
#832
Napisano 25 marca 2012 - 18:42
#833
Napisano 25 marca 2012 - 20:58
#834
Napisano 27 marca 2012 - 21:10
Czy ktoś może wie czy po wymianie matrycy w Autoryzowanym Serwis Apple gwarancję na matrycę świadczy Apple? czy autoryzowany serwis? W protokole naprawy mam taki zapis (Gwarancja na wymienione podzespoły Apple trwa 90dni, lub do końca okresu gwarancyjnego w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy) Chodzi o to czy mogę znów męczyć o to Apple?
Z góry dzięki!
#835
Napisano 27 marca 2012 - 21:43
Drodzy forumowicze, mam ogromną prośbę o obiektywną ocenę zdjęć po 3ciej wymienie matrycy. Czy uważacie tak samo jak ja, że obraz po bokach jest cieplejszy? Ma kolor lekko pomarańczowy? Szczególnie prawa strona?
Na moje oko tak
#836
Napisano 27 marca 2012 - 21:58
#837
Napisano 28 marca 2012 - 08:56
#838
Napisano 28 marca 2012 - 12:20
Teraz muszę zgromadzić całą dokumentację i zacząć działać. Życzcie mi powodzenia..
#839
Napisano 28 marca 2012 - 13:08
#840
Napisano 29 marca 2012 - 15:27
http://myapple.pl/so...-ekranem-9.html
#841
Napisano 30 marca 2012 - 15:47
Czy ktoś się może do tego już jakoś odnieść?
Chcę zareklamować mojego iMaka (kupiony 30.01.2011) z powodu plam na matrycy.
Edit: Ok. Dzwoniłem do iSpotu i przyjmą mojego iMaka i wymienią matryce w ramach gwarancji.
#842
Napisano 30 marca 2012 - 16:26
#843
Napisano 01 kwietnia 2012 - 23:02
60% !!!Znalazłem nowsze informacje (w tym wątku)...
Kolega karol_ek86 wrzucił to wcześniej, ale przeszło bez echa.
Dwie strony imacscreenfault oraz dirty-screen połączyły siły w walce z Apple.
Bardzo ciekawa lektura...
Ponad 60% 27" iMaców trafia do serwisów z wadami matryc, zaraz na drugim miejscu znajduje się 24".
dirty-screen.com Is your display sick ?! Let s talk about it...
A jak to wklejał, to pamiętam było 55%. Czyli ciągle rośnie.
iMac 27" bije kolejny rekord 65%
#844
Napisano 03 kwietnia 2012 - 16:18
APPLE DISTRIBUTION INTERNATIONAL
HOLLYHILL INDUSTRIAL ESTATE
CORK
IRELAND
Przesłali również wzór pisma, po francusku:( dlatego prosił bym o przetłumaczenie i zachęcam do wzięcia udziału w akcji
Poniżej link do pisma i treść maila
[url=http://hostuje.net/file.php?id=1cebe8ff7365166fef652369acfc63b6]Darmowy hosting plików, zdjęć i obrazków - Hostuje.net[/url]
Bonsoir à tous,
Ci joint, un modèle de lettre recommandée qu'il faut envoyer à Apple avec un AR. Bien évidemment, vous l'arrangez à votre sauce.
Adresse de destination:
APPLE DISTRIBUTION INTERNATIONAL
HOLLYHILL INDUSTRIAL ESTATE
CORK
IRELAND
Cette première étape, permettra de prouver qu'Apple était prévenu de nos différents problèmes. Avec eux, tout passe par des papiers officiels.
Ils sont ainsi mis en demeure de répondre sous 8 jours.
S'ils ne répondent pas, nous pourrons alors lancer les différentes procédures.
Merci Brigitte pour le modèle.
A bientôt.
Fred.
PS: seulement 25 personnes sur les presque 400 inscrits sur le site, ont répondu positivement à notre dernier mail. C'est peu... pas certain qu'on fasse le poids si tout le monde ne joue pas le jeu!
PS2: Si vous envoyez cette lettre recommandée avec AR à Apple, merci de nous tenir au courant par réponse à ce mail. Nous avons besoin de savoir à combien nous sommes dans cette affaire! merci et bonne semaine à vous.
#845
Napisano 03 kwietnia 2012 - 16:53
W załączeniu model listu który należy wysłać poleconym z potwierdzeniem odbioru. Oczywiście modyfikujecie go pod katem waszego przypadku.
Ten pierwszy etap pozwoli udowodnić ze Apple jest poinformowane o naszych problemach. Bo trzeba wam wiedzieć ze z nimi (APPLE) cala korespondencja zawsze musi być na papierze.
Musza odpowiedzieć w przeciągu 8 dni, po upływie tego czasu możemy uruchomić inne procedury.
Dziękuję...........
Do potem
Fred
P.S. tylko 25 z 400 osób odpowiedziało pozytywnie na nasz ostatni mail, a pamiętajcie ze w kupie jest siła.
P.S. jeśli wyślecie list dajcie nam znać odpowiadając na ten mail, chcemy znać ilość osób których dotyczą te problemy.
Trzeba wam wiedzieć w języku francuskim odnosząc się do osoby która nie jest naszym bliskim zawsze mówimy per "wy"
Nawet jeśli chodzi o jedna konkretna osobę, mniej więcej tak jak to było za czasów towarzyszy.
To tyle jeśli chodzi o mail, zaraz wezmę się za list.
---------- Wpis dodano o 17:53 ---------- Poprzedni wpis dodano o 17:36 ----------
Do dyrektora siedziby europejskiej Apple
Temat: Problemy z ekranem
Załączniki: Zdjęcie ekranu na biały tle, gdzie numer seryjny występuje na dole po prawej stronie, zdjęcie zrobione wtedy/wtedy/wtedy, ważne żeby zdjęcie było młodsze niż 6 miesięcy.
Szanowny Panie dyrektorze
Jestem zobowiązany (albo inny zwrot który się tu nadaje) poinformować o wadzie/wadach ktoa/które pojawiły się na ekranie mojego Imaca XXXXXX , wady te ujawniły się mniej niż 6 miesięcy temu.
-plamy szare dd/mm/rr
-linie pionowe dd/mm/rr
-linie poziome dd/mm/rr
-smugi lub przecieki za szyba ochronna dd/mm/rr
-inne ......
Mimo moich kontakt/kontaktów (podać datę) z Express line 0805540003 (serwis apple) , generalnie należy podać daty wszystkich prób nawiązania kontaktu z jakim kol wiek serwisem apple, niezależnie czy to servis generalny czy jakiś tam ispot.
Jest mi przykro zauważyć ze te poważne defekty które pojawiły się uniemożliwiają mi normalne korzystanie z mojego imaca (sprecyzować model).
Imie nazwisko podpis data
na dole dopisek ze zrobione w 3 egzemplarzach.
Generalnie polecam użycie wersji francuskiej, jest napisana bardzo poprawnie.
#846
Napisano 13 kwietnia 2012 - 07:42
#847
Napisano 13 kwietnia 2012 - 08:10
To się dzieje również w imacach 27 calowych?
Jak wynika z tego raportu, ten problem dotyka ponad 70% iMaków 27".
#848
Napisano 13 kwietnia 2012 - 08:14
#849
Napisano 13 kwietnia 2012 - 08:43
Czyli czekać na nową edycję. Jeszcze z miesiąc-dwa muszę i tak czekać więc muszę poczekać z zakupem, mam nadzieję, że będzie jakaś informacja o nowych imacach.. Kupując komputer za ponad 10k mam nadzieję, że tego problemu już nie będzie.
Jeśli nie zaprojektują obudowy na nowo, to zawsze ten problem będzie występował.
#850
Napisano 13 kwietnia 2012 - 13:34
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych