Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

iMac 21,5 - Plama na matrycy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1022 odpowiedzi w tym temacie

#776 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 13 marca 2012 - 14:01

Obecna linia która została zaprezentowana pod koniec 2009 roku. Chociaż gdy borykałem się ze swoim 27" (na szczęście już sprzedanym) to odkopałem na discussions.apple.com i tematy dotyczące plam na tych poprzedniej generacji.

#777 tomas1973

tomas1973
  • 245 postów
  • SkądCork. IRL

Napisano 13 marca 2012 - 14:03

Tzn.ze jak mam 20 postow to juz sieje panike na temat iMacow musze miec ponat tysiac zeby sie wypowiadac na ten temat ? Wymienilem matryce w rocznym iMacu i chce miec po prostu spokuj ale wiem ze to jest niemozliwe ,czy az tak wiele oczekuje od tego sprzętu? Nie wiem moze rzeczywiscie pisza tutaj ludzie co maja plamy i pecha a 90% nie dotyczy ten problem ,chociaz patrzac na te zdjecia powyzej te 90% poprostu sie tym nie przejmuje i pracuje na kompie z plamami:D

#778 parmenides

parmenides
  • 960 postów

Napisano 13 marca 2012 - 14:08

Twoje prawo tak myśleć, moje myśleć inaczej. Po prostu urok internetowego forum.

#779 tomas1973

tomas1973
  • 245 postów
  • SkądCork. IRL

Napisano 13 marca 2012 - 14:22

iMaca oddawalem do servisu w Irlandi,pytam grzecznie pana czy to znany problem ,potwierdzil i mowi zeby sie tym nie martwic :D co kolwiek mialo to znaczyc mam tylko 90 dni gwarancji na nowa matryce:shock: Ci ktorzy twierdzą ze problem jest marginalny i znikomy pytam z czystej ciekawosci czy tam gdzie wystepuja plamy jest inna konstrukcja iMaca w srodku inny uklad wentylacji kanalow wiatrakow? bo jak sadze matryce sa identyczne jednego producenta we wszystkich iMacach i one nie sa wadliwe? czy sie myle:roll: a moze to zalezy gdzie jest iMac skladany czy china czy tailand itd.

#780 parmenides

parmenides
  • 960 postów

Napisano 13 marca 2012 - 15:01

Ale my rozmawiamy o statystyce i tak offtopowo o wiarygodności opinii wygłaszanych w internecie - również na naszym forum. Widzisz - wiele osób czerpie zyski m.in. dzięki temu, że coś ma dobrą lub złą opinię. Przykład: 1. spora ilość podrabianych słuchawek na aukcjach internetowych. Niemal każdy świetnie oceniany model słuchawek doczekał się swojej świetnej kopii - bo to biznes. Dobra opinia produktu i mała cena podróby pomaga w sprzedaży. 2. zła opinia o iMacach powoduje, że ludzie, którzy chcieli by je kupić zaczynają się interesować alternatywnymi rozwiązaniami - np. składakiem PC pod OSX - na tym też można zarobić. Opinie w internecie mają wartość zerową, jeśli wygłaszają je osoby bezpośrednio zainteresowane. Również wtedy, jeśli wygłaszają je osoby nikomu nie znane, anonimowe, z małą ilością postów, bez żadnej internetowej historii, którą łatwo można potwierdzić w realu. Pytałeś - to odpowiadam...

#781 TheOktik

TheOktik
  • 405 postów
  • SkądWarsaw, Poland, Poland

Napisano 13 marca 2012 - 15:25

Może odpowiedzią na to czy plamy są czy ich nie ma są wyniki sondy Czy twój iMac ma problemy z ekranem? - Zobacz wyniki ankiety ?
Wynika z niej że 60% badanych ma problem z matrycą. Ciekawe czy tylko wszyscy głosujący mają iMaca. Sonda powinna mieć wymóg posiadania w profilu wpisanego imaca.

#782 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 13 marca 2012 - 15:37

Może odpowiedzią na to czy plamy są czy ich nie ma są wyniki sondy Czy twój iMac ma problemy z ekranem? - Zobacz wyniki ankiety ?
Wynika z niej że 60% badanych ma problem z matrycą. Ciekawe czy tylko wszyscy głosujący mają iMaca. Sonda powinna mieć wymóg posiadania w profilu wpisanego imaca.


Sporo osób go sprzedało po kilku serwisach aby mieć spokój :) Swoją drogą każdy i tak się przekona na własnej skórze :)

#783 tomas1973

tomas1973
  • 245 postów
  • SkądCork. IRL

Napisano 13 marca 2012 - 15:39

Sam wpis w profilu nie wystarczy moim zdaniem jeszcze powinno podawac sie nr fabryczny swojego iMaca i wtedy glosowac wtedy by bylo bez oszustw i sąda jest wiarygodna:D

#784 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 13 marca 2012 - 21:04

Panowie - wciąż nie mam żadnych problemów z iMakiem. Żadnego problemu z kurzem, plamami.

Tak z ciekawości, jak długo masz tego iMaka? U mnie plamy pojawiły po 11 miesiącach. We wspomnianej ankiecie zaznaczyłem, że nie mam plam... pojawiły się niedługo później (tzn. dały się zauważyć).

#785 Color.

Color.
  • 122 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 13 marca 2012 - 21:58

Ja :) Kosztowało mnie to kupę nerwów ale dostałem nowy egzemplarz a przy okazji ciut lepszą konfiguracje :)


Mógłbyś napisać jakich argumentów używałeś przy takiej wymianie? Nie mam zamiaru im tego odpuszczać- to jest paranoja, żeby sprzęt za tyle pieniędzy nie nadawał się do użytku po 5 miesiącach.
Plamy zauważyłem kilka dni temu, ale od wczoraj wygląda tak jakby ktoś stanął brudnym butem na matrycy.

#786 pablokoguto

pablokoguto
  • 200 postów
  • SkądNowy Sacz, Poland

Napisano 13 marca 2012 - 22:25

Ja jutro jadę na kolejną wymianę matrycy. parmenides- piszesz że taki z ciebie znawca apple sprzętu? Jakby tak było to byś o tym wiedział że problem jest powszechny i nagminny. Jedni mogą z tym żyć inni się wkurzają nawet najmniejszym paproszkiem. Ja jutro jadę do serwisu, i poproszę o kolejną wymianę i tym razem z zastosowaniem niekonwencjonalnych sposobów zabezpieczenia matrycy iMac już niema gwarancji to wszystko mi jedno. Prawda jest taka że ten sprzęt kosztuje dużo, jest drogi więc takie coś jak występowanie plam po pewnym okresie użytkowania jest karygodne i niedopuszczalne i myślę że to sprawa jasna. parmenides - doczekasz się i ty swoich plam chyba że masz starego iMaca

#787 tomas1973

tomas1973
  • 245 postów
  • SkądCork. IRL

Napisano 13 marca 2012 - 22:47

pablokoguto daj cynk jak mają zamiar Ci zabezpieczyc matryce w servisie ,jestem swiezo po wymianie i tez nie mam juz gwarancji i mysle najpierw ją silikonem delikatnie potraktowac a potem jakąs tasma

#788 marek.mdproject

marek.mdproject
  • 21 postów

Napisano 14 marca 2012 - 09:59

Ja :) Kosztowało mnie to kupę nerwów ale dostałem nowy egzemplarz a przy okazji ciut lepszą konfiguracje :)


Kolego seb235, a może zdradziłbyś tajemnicę jak tego dokonałeś? I czym argumentowałeś swój przypadek?

---------- Wpis dodano o 09:59 ---------- Poprzedni wpis dodano o 09:36 ----------

Jeśli chodzi o ten nienapisany wątek, to źle się wyraziłem. Miałem na myśli jedną z wypowiedzi. Nie mam żadnego innego Nicka na myapple.pl i nie podszywam się pod nikogo innego.

Nie wydaje mi się, że problem z plamami jest marginalny,
1. Kilku moich znajomych doświadcza tego samego problemu z matrycami (agencja reklamowa), najpierw iMac 21,5" 2010, teraz kolejny iMac 24" 2011

2. W momencie kiedy konsultant oddzwonił do mnie w mojej sprawie, gdy zadałem pytanie konsultantowi na infolinii Apple "co dalej? i czemu Apple nic z tym nie robi" otrzymałem odpowiedź, że: (...) swego czasu były takie zgłoszenia, ale osobiście nic nie może z tym zrobić

Co do innych produktów Apple nie mam zastrzeżeń, używam iPhone'a i nie zamieniłbym go na żaden inny telefon. Mac OS X - jak pisałem wcześniej pracuje mi się na nim świetnie. Ale w przypadku mojego iMaca czuję się najzwyczajniej oszukany.

Przy trzeciej wymianie matrycy sądziłem że Apple stanie na wysokości zadania i pokaże, że jest to solidna firma do której warto wrócić. W tej chwili nie jestem pewien czy kupię coś jeszcze od Apple..

#789 CEHM

CEHM
  • 639 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 marca 2012 - 10:11

Radd bierz Maca Mini i do tego monitor ,to samo co iMac a mniej stresu i czekania az sie plamy wysypia na ekranie :(


Wlasnie problem polega na tym, ze w takim zestawieniu Mini kosztuje prawie tyle co iMac, a jest od niego sporo slabszy...

---------- Wpis dodano o 12:11 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:07 ----------

Może odpowiedzią na to czy plamy są czy ich nie ma są wyniki sondy Czy twój iMac ma problemy z ekranem? - Zobacz wyniki ankiety ?
Wynika z niej że 60% badanych ma problem z matrycą. Ciekawe czy tylko wszyscy głosujący mają iMaca. Sonda powinna mieć wymóg posiadania w profilu wpisanego imaca.


Zeby stanowic niezbijalny dowod, sonda musialaby byc przeprowadzona wsrod losowo wybranej grupy uzytkownikow, podzielonych odpowiednio na grupy, etc. Tak wiemy tylko, ze problem istnieje.

#790 tomas1973

tomas1973
  • 245 postów
  • SkądCork. IRL

Napisano 14 marca 2012 - 10:49

Czy ten Mini jest duzo slabszy od iMaca ???Apple Mac mini Lion Server Quad-Core (MC936PL/A) (2150415064) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. dlaczego wkrecanie ze Mini to słabizna ? i7 czterordzeniowy ,RAM ,grafika, dla mnie to sa podobne konfigoracje jak w iMacu -wcale nie slabsze

#791 humanoidal

humanoidal
  • 287 postów

Napisano 14 marca 2012 - 11:25

Podstawowa wersja iMaca ma geekbench na poziomie 7241. Najmocniejszy miniak osiąga 8611 punktów, tak więc jest dobre 18% mocniejszy (czyli znacznie). Nie ma dedykowanej grafiki, ale ta montowana w iMacach 22" nie jest jakoś szczególnie mocniejsza i i tak nie nadaje się do wymagających gier. Wybór jest raczej prosty :)

#792 tommy-s

tommy-s
  • 24 postów
  • SkądKrzeszów

Napisano 14 marca 2012 - 11:49

Witam. Jestem właśnie po telefonie do iSource , gdzie poinformowano mnie że Apple po trzech wymianach matrycy nie wymienia sprzętu na nowy (czy to jest zgodne z prawem ???). Dopóki jest gwarancja dopóty będą wymieniane matryce na nowe , Gwarancja się kończy = Radz sobie sam lub płać za matryce i usługę serwisu ;/ Karygodne !!! .

#793 humanoidal

humanoidal
  • 287 postów

Napisano 14 marca 2012 - 11:55

Wg polskiego prawa sprzedawca jest odpowiedzialny za towar przez okres 2 lat od daty zakupu. Polecam nie oddawać sprzętu na gwarancji tylko korzystać z przywilejów, jakie daje nam polskie ustawodawstwo. Oddać sprzęt na podstawie niezgodności towaru z umową. W internecie znajdziecie odpowiednie pisma. W tej sytuacji prawo stanowi, że po 2 (lub 3, nie pamiętam) wymianach dostajesz nowy produkt, a jeżeli nie jest to możliwe (np nie sprzedają już tej generacji iMaców) ZWROT GOTÓWKI.

#794 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 14 marca 2012 - 13:24

W tej sytuacji prawo stanowi, że po 2 (lub 3, nie pamiętam) wymianach dostajesz nowy produkt, a jeżeli nie jest to możliwe (np nie sprzedają już tej generacji iMaców) ZWROT GOTÓWKI.


Taki zapis był kiedyś ale już go nie ma, w tej chwili tylko producent decyduje czy zrobi gest i wymieni sprzęt czy nie. O zwrocie gotówki decyduje sprzedawca i on nie ma obowiązku aby to zrobić bo przecież serwis awarie usuwa, tzn wymienia matryce że plama wróci za 3 mce nikogo to interesować nie będzie :)

Nie ma w polsce instytucji która by pomogła użytkownikowi wygrać z firmą, jedyna opcja to sprzedaż sprzętu i dołożenie do nowego w przypadku towarów lub rozwiązanie umowy w przypadku usług. Koszty dochodzeń, sądów, biegłych, rzeczoznawców itd ... szybko uświadamiają iż komputer nie jest tego wart :)

#795 pablokoguto

pablokoguto
  • 200 postów
  • SkądNowy Sacz, Poland

Napisano 14 marca 2012 - 13:35

Witam. Jestem właśnie po telefonie do iSource , gdzie poinformowano mnie że Apple po trzech wymianach matrycy nie wymienia sprzętu na nowy (czy to jest zgodne z prawem ???).
Dopóki jest gwarancja dopóty będą wymieniane matryce na nowe , Gwarancja się kończy = Radz sobie sam lub płać za matryce i usługę serwisu ;/ Karygodne !!! .


Mi wymienili mimo że gwarancja sie skończyła

#796 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 14 marca 2012 - 13:49

Kolego seb235, a może zdradziłbyś tajemnicę jak tego dokonałeś? I czym argumentowałeś swój przypadek?[COLOR="Silver"]


Telefony do apple poland za przeproszeniem do zesrania o wszystko, martwy piksel, mała plamka drobina kurzu itd ... aby twój model miał bogatą historię :D

#797 tomas1973

tomas1973
  • 245 postów
  • SkądCork. IRL

Napisano 14 marca 2012 - 15:33

seb235 po jakim czasie Ci wymienili tzn. ilo miesięczny byl iMac?(rozumie ze mial 3 wymiany matryc?)

#798 Thomas Percy

Thomas Percy
  • 252 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 marca 2012 - 14:30

Po raz czwarty mam plamy na matrycy w iMaku.
Czuję się oszukany przez Apple, które nie dotrzymało umowy.

Proszę forumowiczów o pomoc, jak rozmwiać dalej z korporacją.

Po trzeciej awarii iMaka, Apple zdecydowało, że jeśli pojawi się jakakolwiek kolejna usterka komputera, mam przesłać im go w celu wymiany. Opinię firmy przedstawił mi konsultant z infolinii, który kontaktował się w tej sprawie z jakimś decyzyjnym działem.

Minął kwartał...

Plamy na matrycy iMaka pojawiły się po raz czwarty. Apple nie dotrzymało danego słowa.

Zamiast tego nakazano mi:
1) Po raz czwarty odesłać sprzęt do serwisu (skądinąd bardzo sprawnego Cortlandu w Poznaniu).
2) Po naprawie używać komputera w innym pomieszczeniu, bo - cytuję - „to usterka środowiskowa” i jest duża szansa, że po wymianie znów zacznie się w tym samym miejscu dziać to samo. Sprzęt stoi na biurku w pokoju w bloku. Pracował tam monitor LG, laptopy Fujitsu i Lenovo, nawet Air i żaden inny sprzęt prócz iMaka nie miał plam na matrycy.

Czuję się oszukany.
Apple nie dotrzymało słowa i umowy, nie mam powodu zaufać im ponownie.

Dlatego:

1) Poprosiłem Apple, by odsłuchali moją poprzednią rozmowę z konsultantem i odnieśli się do poprzednio złożonych mi obietnic. Okazało się, że rozmowa jest co prawda nagrana, ale odsłuchać jej nie mamy uprawnień.

2) Poprosiłem o przedstawienie obecnej opinii na piśmie lub chociaż w e-mailu. Dowiedziałem się, że Apple nie ma takich procedur jak wysyłanie pism czy e-maili do klientów.

3) Poprosiłem o nazwisko osoby, która podjęła decyzję. Konsultant, który dzwonił w tej sprawie do kogoś, odpowiedział mi, że nie ma uprawnień do podawania mi takich danych, a za decyzję odpowiada cały dział.

Z lektury tego i innych wątków wynika, że kilku z Was wyegzekwowało od Apple swoje prawa. Stąd moje pytania:

1) Jak to zrobić najsprawniej? Pisać? Do Polski, UK czy Cupertino? Nie jestem zły czy obrażony, ale pociągnę tę sprawę - łącznie z pozwem do sądu - bo czuję się zmuszony rozmawiać z korporacją jej własnym językiem i przy okazji zdobędę ciekawe doświadczenie.

2) Czy polskie i unijne prawo nie zobowiązuje aby producenta do wymiany sprzętu, jeśli w okresie gwarancji pojawi się 3 razy ta sama usterka?

3) Czy warto zwracać się do UOKiK? (jestem klientem indywidualnym)

Z góry dziękuję za pomoc.
pzdr, Thomas Percy

#799 Jotek

Jotek
  • 557 postów

Napisano 21 marca 2012 - 15:18

po pierwsze nie polegaj na opinii forum, tylu tu "ekspertów" od wszystkiego, że na litość zbiera. Pierwsze kroki kierujesz do federacji konsumentów w celu zasięgnięcia pomocy prawnej. Przedstawiasz sprawę chronologicznie, najlepiej w sposób udokumentowany. data, rozmowa z kim, czego dotyczyła, jaki efekt, ... krok po kroczku. Musisz też zapoznać się z Ponieważ nie jesteś podmiotem gosp. to w przypadku reklamacji obowiązuje Cię "Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie Kodeksu Cywilnego" z późniejszymi zmianami PDF oraz zapisy gwarancyjne sprzętu LINK, który nabyłeś. Warto przestudiować obydwa dokumenty. W Federacji konsumentów na podstawie Twojej historii ocenią co jest możliwe a co z góry skazane na porażkę, pomogą napisać pismo do gwaranta.

#800 Thomas Percy

Thomas Percy
  • 252 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 marca 2012 - 16:04

po pierwsze nie polegaj na opinii forum, tylu tu "ekspertów" od wszystkiego, że na litość zbiera. Pierwsze kroki kierujesz do federacji konsumentów w celu zasięgnięcia pomocy prawnej. Przedstawiasz sprawę chronologicznie, najlepiej w sposób udokumentowany. data, rozmowa z kim, czego dotyczyła, jaki efekt, ... krok po kroczku. Musisz też zapoznać się z Ponieważ nie jesteś podmiotem gosp. to w przypadku reklamacji obowiązuje Cię "Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie Kodeksu Cywilnego" z późniejszymi zmianami PDF oraz zapisy gwarancyjne sprzętu LINK, który nabyłeś. Warto przestudiować obydwa dokumenty. W Federacji konsumentów na podstawie Twojej historii ocenią co jest możliwe a co z góry skazane na porażkę, pomogą napisać pismo do gwaranta.


Bardzo dziękuję za podpowiedź.

I zwracam się do forumowiczów:
Jeśli chcesz mi pomóc jednym kliknięciem, wykop powyższy opis na Wykopie: Zobacz: Czuję się oszukany przez Apple - Wykop.pl
Podaj dalej lub zalajkuj na Fejsie: http://www.facebook....omasz.cislowski
lub twitnij: https://twitter.com/#!/ThomasPercy




Użytkownicy przeglądający ten temat: 6

0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych