iMac 21,5 - Plama na matrycy
#776
Napisano 13 marca 2012 - 14:01
#777
Napisano 13 marca 2012 - 14:03
#778
Napisano 13 marca 2012 - 14:08
#779
Napisano 13 marca 2012 - 14:22
#780
Napisano 13 marca 2012 - 15:01
#781
Napisano 13 marca 2012 - 15:25
Wynika z niej że 60% badanych ma problem z matrycą. Ciekawe czy tylko wszyscy głosujący mają iMaca. Sonda powinna mieć wymóg posiadania w profilu wpisanego imaca.
#782
Napisano 13 marca 2012 - 15:37
Może odpowiedzią na to czy plamy są czy ich nie ma są wyniki sondy Czy twój iMac ma problemy z ekranem? - Zobacz wyniki ankiety ?
Wynika z niej że 60% badanych ma problem z matrycą. Ciekawe czy tylko wszyscy głosujący mają iMaca. Sonda powinna mieć wymóg posiadania w profilu wpisanego imaca.
Sporo osób go sprzedało po kilku serwisach aby mieć spokój Swoją drogą każdy i tak się przekona na własnej skórze
#783
Napisano 13 marca 2012 - 15:39
#784
Napisano 13 marca 2012 - 21:04
Tak z ciekawości, jak długo masz tego iMaka? U mnie plamy pojawiły po 11 miesiącach. We wspomnianej ankiecie zaznaczyłem, że nie mam plam... pojawiły się niedługo później (tzn. dały się zauważyć).Panowie - wciąż nie mam żadnych problemów z iMakiem. Żadnego problemu z kurzem, plamami.
#785
Napisano 13 marca 2012 - 21:58
Ja Kosztowało mnie to kupę nerwów ale dostałem nowy egzemplarz a przy okazji ciut lepszą konfiguracje
Mógłbyś napisać jakich argumentów używałeś przy takiej wymianie? Nie mam zamiaru im tego odpuszczać- to jest paranoja, żeby sprzęt za tyle pieniędzy nie nadawał się do użytku po 5 miesiącach.
Plamy zauważyłem kilka dni temu, ale od wczoraj wygląda tak jakby ktoś stanął brudnym butem na matrycy.
#786
Napisano 13 marca 2012 - 22:25
#787
Napisano 13 marca 2012 - 22:47
#788
Napisano 14 marca 2012 - 09:59
Ja Kosztowało mnie to kupę nerwów ale dostałem nowy egzemplarz a przy okazji ciut lepszą konfiguracje
Kolego seb235, a może zdradziłbyś tajemnicę jak tego dokonałeś? I czym argumentowałeś swój przypadek?
---------- Wpis dodano o 09:59 ---------- Poprzedni wpis dodano o 09:36 ----------
Jeśli chodzi o ten nienapisany wątek, to źle się wyraziłem. Miałem na myśli jedną z wypowiedzi. Nie mam żadnego innego Nicka na myapple.pl i nie podszywam się pod nikogo innego.
Nie wydaje mi się, że problem z plamami jest marginalny,
1. Kilku moich znajomych doświadcza tego samego problemu z matrycami (agencja reklamowa), najpierw iMac 21,5" 2010, teraz kolejny iMac 24" 2011
2. W momencie kiedy konsultant oddzwonił do mnie w mojej sprawie, gdy zadałem pytanie konsultantowi na infolinii Apple "co dalej? i czemu Apple nic z tym nie robi" otrzymałem odpowiedź, że: (...) swego czasu były takie zgłoszenia, ale osobiście nic nie może z tym zrobić
Co do innych produktów Apple nie mam zastrzeżeń, używam iPhone'a i nie zamieniłbym go na żaden inny telefon. Mac OS X - jak pisałem wcześniej pracuje mi się na nim świetnie. Ale w przypadku mojego iMaca czuję się najzwyczajniej oszukany.
Przy trzeciej wymianie matrycy sądziłem że Apple stanie na wysokości zadania i pokaże, że jest to solidna firma do której warto wrócić. W tej chwili nie jestem pewien czy kupię coś jeszcze od Apple..
#789
Napisano 14 marca 2012 - 10:11
Radd bierz Maca Mini i do tego monitor ,to samo co iMac a mniej stresu i czekania az sie plamy wysypia na ekranie
Wlasnie problem polega na tym, ze w takim zestawieniu Mini kosztuje prawie tyle co iMac, a jest od niego sporo slabszy...
---------- Wpis dodano o 12:11 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:07 ----------
Może odpowiedzią na to czy plamy są czy ich nie ma są wyniki sondy Czy twój iMac ma problemy z ekranem? - Zobacz wyniki ankiety ?
Wynika z niej że 60% badanych ma problem z matrycą. Ciekawe czy tylko wszyscy głosujący mają iMaca. Sonda powinna mieć wymóg posiadania w profilu wpisanego imaca.
Zeby stanowic niezbijalny dowod, sonda musialaby byc przeprowadzona wsrod losowo wybranej grupy uzytkownikow, podzielonych odpowiednio na grupy, etc. Tak wiemy tylko, ze problem istnieje.
#790
Napisano 14 marca 2012 - 10:49
#791
Napisano 14 marca 2012 - 11:25
#792
Napisano 14 marca 2012 - 11:49
#793
Napisano 14 marca 2012 - 11:55
#794
Napisano 14 marca 2012 - 13:24
W tej sytuacji prawo stanowi, że po 2 (lub 3, nie pamiętam) wymianach dostajesz nowy produkt, a jeżeli nie jest to możliwe (np nie sprzedają już tej generacji iMaców) ZWROT GOTÓWKI.
Taki zapis był kiedyś ale już go nie ma, w tej chwili tylko producent decyduje czy zrobi gest i wymieni sprzęt czy nie. O zwrocie gotówki decyduje sprzedawca i on nie ma obowiązku aby to zrobić bo przecież serwis awarie usuwa, tzn wymienia matryce że plama wróci za 3 mce nikogo to interesować nie będzie
Nie ma w polsce instytucji która by pomogła użytkownikowi wygrać z firmą, jedyna opcja to sprzedaż sprzętu i dołożenie do nowego w przypadku towarów lub rozwiązanie umowy w przypadku usług. Koszty dochodzeń, sądów, biegłych, rzeczoznawców itd ... szybko uświadamiają iż komputer nie jest tego wart
#795
Napisano 14 marca 2012 - 13:35
Witam. Jestem właśnie po telefonie do iSource , gdzie poinformowano mnie że Apple po trzech wymianach matrycy nie wymienia sprzętu na nowy (czy to jest zgodne z prawem ???).
Dopóki jest gwarancja dopóty będą wymieniane matryce na nowe , Gwarancja się kończy = Radz sobie sam lub płać za matryce i usługę serwisu ;/ Karygodne !!! .
Mi wymienili mimo że gwarancja sie skończyła
#796
Napisano 14 marca 2012 - 13:49
Kolego seb235, a może zdradziłbyś tajemnicę jak tego dokonałeś? I czym argumentowałeś swój przypadek?[COLOR="Silver"]
Telefony do apple poland za przeproszeniem do zesrania o wszystko, martwy piksel, mała plamka drobina kurzu itd ... aby twój model miał bogatą historię
#797
Napisano 14 marca 2012 - 15:33
#798
Napisano 21 marca 2012 - 14:30
Czuję się oszukany przez Apple, które nie dotrzymało umowy.
Proszę forumowiczów o pomoc, jak rozmwiać dalej z korporacją.
Po trzeciej awarii iMaka, Apple zdecydowało, że jeśli pojawi się jakakolwiek kolejna usterka komputera, mam przesłać im go w celu wymiany. Opinię firmy przedstawił mi konsultant z infolinii, który kontaktował się w tej sprawie z jakimś decyzyjnym działem.
Minął kwartał...
Plamy na matrycy iMaka pojawiły się po raz czwarty. Apple nie dotrzymało danego słowa.
Zamiast tego nakazano mi:
1) Po raz czwarty odesłać sprzęt do serwisu (skądinąd bardzo sprawnego Cortlandu w Poznaniu).
2) Po naprawie używać komputera w innym pomieszczeniu, bo - cytuję - „to usterka środowiskowa” i jest duża szansa, że po wymianie znów zacznie się w tym samym miejscu dziać to samo. Sprzęt stoi na biurku w pokoju w bloku. Pracował tam monitor LG, laptopy Fujitsu i Lenovo, nawet Air i żaden inny sprzęt prócz iMaka nie miał plam na matrycy.
Czuję się oszukany.
Apple nie dotrzymało słowa i umowy, nie mam powodu zaufać im ponownie.
Dlatego:
1) Poprosiłem Apple, by odsłuchali moją poprzednią rozmowę z konsultantem i odnieśli się do poprzednio złożonych mi obietnic. Okazało się, że rozmowa jest co prawda nagrana, ale odsłuchać jej nie mamy uprawnień.
2) Poprosiłem o przedstawienie obecnej opinii na piśmie lub chociaż w e-mailu. Dowiedziałem się, że Apple nie ma takich procedur jak wysyłanie pism czy e-maili do klientów.
3) Poprosiłem o nazwisko osoby, która podjęła decyzję. Konsultant, który dzwonił w tej sprawie do kogoś, odpowiedział mi, że nie ma uprawnień do podawania mi takich danych, a za decyzję odpowiada cały dział.
Z lektury tego i innych wątków wynika, że kilku z Was wyegzekwowało od Apple swoje prawa. Stąd moje pytania:
1) Jak to zrobić najsprawniej? Pisać? Do Polski, UK czy Cupertino? Nie jestem zły czy obrażony, ale pociągnę tę sprawę - łącznie z pozwem do sądu - bo czuję się zmuszony rozmawiać z korporacją jej własnym językiem i przy okazji zdobędę ciekawe doświadczenie.
2) Czy polskie i unijne prawo nie zobowiązuje aby producenta do wymiany sprzętu, jeśli w okresie gwarancji pojawi się 3 razy ta sama usterka?
3) Czy warto zwracać się do UOKiK? (jestem klientem indywidualnym)
Z góry dziękuję za pomoc.
pzdr, Thomas Percy
#799
Napisano 21 marca 2012 - 15:18
#800
Napisano 21 marca 2012 - 16:04
po pierwsze nie polegaj na opinii forum, tylu tu "ekspertów" od wszystkiego, że na litość zbiera. Pierwsze kroki kierujesz do federacji konsumentów w celu zasięgnięcia pomocy prawnej. Przedstawiasz sprawę chronologicznie, najlepiej w sposób udokumentowany. data, rozmowa z kim, czego dotyczyła, jaki efekt, ... krok po kroczku. Musisz też zapoznać się z Ponieważ nie jesteś podmiotem gosp. to w przypadku reklamacji obowiązuje Cię "Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie Kodeksu Cywilnego" z późniejszymi zmianami PDF oraz zapisy gwarancyjne sprzętu LINK, który nabyłeś. Warto przestudiować obydwa dokumenty. W Federacji konsumentów na podstawie Twojej historii ocenią co jest możliwe a co z góry skazane na porażkę, pomogą napisać pismo do gwaranta.
Bardzo dziękuję za podpowiedź.
I zwracam się do forumowiczów:
Jeśli chcesz mi pomóc jednym kliknięciem, wykop powyższy opis na Wykopie: Zobacz: Czuję się oszukany przez Apple - Wykop.pl
Podaj dalej lub zalajkuj na Fejsie: http://www.facebook....omasz.cislowski
lub twitnij: https://twitter.com/#!/ThomasPercy
Użytkownicy przeglądający ten temat: 6
0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych