MacBook Pro 2011 - problem z naprawą GPU
#1
Napisano 30 maja 2014 - 18:40
#2
Napisano 03 czerwca 2014 - 06:54
- Nie napisałeś jaka obsada jest macbooka (jaka karta graficzna została zamontowana - HD6490; HD6750 czy HD6770). Jak z dwiema pierwszymi nie ma problemu, tak z układ dla ostatniej jest problematyczny i trzeba ciut pokombinować.
-
(...) Dostałem odpowiedź, że w komputerze jest pęknięty laminat płyty głównej i jak się komputerem rusza to się odłączają układy graficzne (które są na osobnej płytce). (...)
Zmień serwis. Jak ktoś mówi takie bzdury, że karta graficzna w macbooku jest na oddzielnej płytce..... gratulacje. Kwalifikuje się to do natychmiastowej zmiany "specjalisty". -
No i teraz pytanie co mam zrobić bo to mi wygląda, że serwis po prostu nie jest w stanie znaleźć usterki więc próbuje wymienić płytę główną bo nie mają innego pomysłu. Trudno mi uwierzyć, że pęknięcie laminatu nie zostało wcześniej wykryte skoro była robiona kilkukrotnie diagnostyka i testy po kolejnych wymianach komponentów.
Niestety istnieje możliwość, że nieumiejętna wymiana układu (np. przegrzanie płyty, uszkodzenie padów montażowych na niej , czy "posprzątanie" elementów przy montażu układu), może skutecznie uszkodzić laminat, tak że pozostanie tylko wymiana. Czy tak jest - nikt bez obejrzenia laminatu nie powie. Co zatem masz zrobić - na pewno podziękować, zabrać maca i poszukać kogoś bardziej kompetentnego serwisu (patrz pk.2).
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#3
Napisano 03 czerwca 2014 - 07:26
#4
Napisano 03 czerwca 2014 - 07:44
Arvika - przepraszam - ale szukanie w ciemno (przełącznik grafik, potem radosna informacja o uszkodzeniu Heat Pipe - w kilkuletniej karierze z mac-iem nie zdarzyło się mi to ani razu - aż do uszkodzenia płyty) świadczy o tym, ze temat ich przerósł. Wczoraj miałem laptopa po podobnym serwisie, gdzie twierdzili, że płyta jest nie do naprawy a winowajcą okazał się zwykły kondensator. Zgadzam się , że są przypadki powodujące "burzę mózgów" - ale trzeba mieć przynajmniej zarys możliwości uszkodzenia. Dla tego twierdzę - autorze zmień serwis.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#5
Napisano 04 czerwca 2014 - 07:55
Brzmi jak nieumiejętna walka z 2010... a to model 2011 hmm.... Serwisy jak nie wiedzą dlaczego coś nie działa zwalają na mikropęknięcia, taki standard żebyś nie usłyszał "Panie nie wiem co popsute". Oczywiście taka sytuacja może mieć miejsce ale to rzadkie przypadki, zazwyczaj problemem jest brak doświadczenia i wiedzy.
Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015
Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz
kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45
ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk
#6
Napisano 04 czerwca 2014 - 08:41
#7
Napisano 04 czerwca 2014 - 08:53
mpakier - trzymamy kciuki aby pozytywnie zakończyła się naprawa. Opisz zakończenie "przygody".
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#8
Napisano 05 czerwca 2014 - 14:55
#9
Napisano 05 czerwca 2014 - 17:37
1. Zgodnie z prawem nie mogą zutylizować komputera bez pisemnego wezwania do odbioru a już na pewno nie po 2 tygodniach :-). O to bym się nie martwił. 2. Zadzwoń jeszcze raz , porozmawiaj powołując się na dokumenty jakie masz (mail też jest dokumentem) i spróbuj dowiedzieć się o stan "problemu" - może trafisz na przychylniejszą osobę. Swoją drogą oddawałeś na reklamację osobiście czy wysyłką? Jak wysyłką, to masz dokument nadania i sprawa jest prosta. 3. Jeśli rozmowa nie odniesie skutku - wystosuj pismo (koniecznie za potwierdzeniem odbioru) wzywające do wydania twojej własności w terminie do ..... ustal termin.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#10
Napisano 05 czerwca 2014 - 18:21
#11
Napisano 05 czerwca 2014 - 18:27
#12
Napisano 05 czerwca 2014 - 18:32
(...) Komputer dostarczyłem osobiście. Panowie od razu wiedzieli o co chodzi i jaka jest sprawa, wiedzieli o częściach zamówionych specjalnie do mojego komputera oraz kiedy i jak go naprawią. Nie sprawdzali nawet faktury aby potwierdzić moje prawo do gwarancji. To mnie oczywiście zmyliło i nie przypomniałem o nowym zgłoszeniu awarii a starego też nie miałem ani też kopii.
To problem - nie masz dowodu, że go dostarczyłeś. Napisz wezwanie do wydania twojej własności i ... odwiedź komisariat. Swoją drogą pierwszy raz spotykam się z takim podejściem - w większości serwisów klient "zagubi/zapomni" ( ) potwierdzenia przyjęcia i jakoś się to załatwia.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#13
Napisano 05 czerwca 2014 - 18:46
#14
Napisano 05 czerwca 2014 - 18:49
No to problem jest rozwiązany - choć nadal twierdzę, że serwis "dziwnie" podchodzi do sprawy.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#15
Napisano 05 czerwca 2014 - 18:53
- - - Połączono posty - - -
Jutro napiszę co dalej bo cały czas nie mam komputera i cały czas wygląda to bardzo podejrzanie. Nie podaję nazwy tej firmy bo może okaże się, że są po prostu tylko mocno dziwni ale jednak racja jest jakoś tam po ich stronie. Ale jak pójdzie zupełnie źle to pewnie podam (choć nie wiem czy wolno na forum).
#16
Napisano 05 czerwca 2014 - 18:56
Niestety ..... obawiam się, że dopiero się zaczną. Tak czy inaczej dokumentuj swoje kontakty z serwisem (choćby dla tego, że grożą utylizacją komputera) i .... jak napisałem wcześniej - uciekaj szybciutko od tego "usługodawcy" - zresztą sam to sobie potwierdziłeś.
Nie podaję nazwy tej firmy bo może okaże się, że są po prostu tylko mocno dziwni ale jednak racja jest jakoś tam po ich stronie. Ale jak pójdzie zupełnie źle to pewnie podam (choć nie wiem czy wolno na forum).
Zawsze możesz podać swoją opinię .... bez oskarżania.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#17
Napisano 05 czerwca 2014 - 19:09
#18
Napisano 07 czerwca 2014 - 12:01
#19
Napisano 07 czerwca 2014 - 12:16
Jeśli mogę Ci poradzić odbierz płytę w 3 opcji ( ze zwrotem gotówki) z tym, że niech nie kładą starego układu.
- Po zdjęciu "nowego" układu będzie widać czy nie pozrywali padów lutowniczych - inaczej mogą zrzucić to na następcę.
- Płyta ma ograniczoną wytrzymałość - im rzadziej się ją grzeje tym lepiej ( a tak muszą zdjąć układ - grzanie; postawić stary - grzanie; inny serwis musi go zdjąć- grzanie - postawić nowy - znów grzanie).
- Najlepiej aby także nie wikowali (usuwali starą cynę) gdyż pady potrafią utleniać się - najlepiej aby następca zdejmował cynę.
Co do serwisu będzie Ci ciężko znaleźć gdyż mało kto chce się bawić po kimś innym - a jeśli już to cena z automatu rośnie (i to sporo)
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#20
Napisano 07 czerwca 2014 - 12:56
#21
Napisano 07 czerwca 2014 - 17:11
#22
Napisano 07 czerwca 2014 - 18:25
#23
Napisano 07 czerwca 2014 - 20:31
Zabierz ten komputer i podjedz do Tumpio, płytę zawsze można wymienić a z tej może coś jeszcze będzie (o ile jej nie ubiją po złości). Opcja druga by miała sens jakby Ci zrobili zwrot, odliczyli pieniądze za układ i stary oryginalny chip zwrócili. Wtedy będziesz miał pewność, że komputer się uruchamia i nie będzie żadnego przekrętu. No bo jakim prawem masz płacić za całą usługę skoro komputer nie działa prawidłowo?? Zleciłeś w końcu naprawę komputera a nie wymianę układu graficznego na nowy. Z chęcią zobaczę zdjęcia tej płyty.... Ten model trzeba naprawić raz a dobrze, wymienisz płytę i po paru miesiącach znowu będziesz miał problem.
Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015
Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz
kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45
ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk
#24
Napisano 07 czerwca 2014 - 21:37
- - - Połączono posty - - -
Generalnie ponieważ sprawa okazała się nie taka prosta (dużo sprzecznych rad) to myślę, że najpierw znajdę serwis, który podejmie się naprawy a potem postąpię zgodnie z radą tego serwisu (opcja 2 lub 3).
#25
Napisano 08 czerwca 2014 - 00:37
mpakier - tumpio nie zgłaszał się na ochotnika bo nie lubi grzebać po kimś (choć w większości i tak to robi ) - ale jak trzeba pomóc- pomogę. Będziesz chciał - nie odmówię naprawy.
W razie czego płyty do tego rocznika mam od ręki na stanie, więc z ewentualną wymianą nie ma problemu. Jednak zawsze wychodzę z założenia, że lepiej (i taniej) jest naprawić oryginalną płytę. Jeśli jednak zdecydujesz się na naprawę u nas proszę o zarezerwowanie sobie minimum godzinki czasu na odwiedziny. W tym czasie zweryfikuję prawidłowość montażu, stan płyty, czy faktycznie został wymieniony układ ( czy przypadkiem nie został tylko wykonany tzw. rebaling na innym tak samo uszkodzonym układzie) - to przy opcji 2 - tak abyś miał świadomość podejmowanej decyzji. Jeśli jednak zdecydujesz się na wymianę płyty z góry uprzedzam, że moje płyty będą droższe niż zapłaciłbyś w Łodzi (1850 zł brutto do tego rocznika) ale mają wymieniony układ GPU na układ z 2013 roku (aby się problem nie powtórzył) i dostajesz 12 msc gwarancji - a to kosztuje. Decyzję pozostawiam Tobie
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych