Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Subskrypcja Apple iPhone ważność


Najlepsza odpowiedź przemlawi , 22 października 2022 - 08:24

Proszę o usunięcie wątku. Zaktualizowałem płatność przez stronę i problem się rozwiązał, po czasie samo się zaktualizowało. Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 przemlawi

przemlawi
  • 34 postów

Napisano 20 października 2022 - 06:55

Witam,
Zacznę od kwestii być może istotnej dla intrygującej mnie sytuacji, mianowicie, karta płatnicza, którą mam w portfelu i używam jej do Apple Pay, z końcem października traci ważność.
Ostatnio, od kilku dni zauważyłem, że faktura za subskrypcję Apple One nie przyszła na maila jak zwykle. Wszedłem w ustawienia -> subskrypcje -> aktywne i patrzę, że przy owej subskrybcji widnieje tekst - wygasła plus data, również jest napisane, aby zaaktualizować metodę płatności oraz komunikat w stylu, że mniej więcej „regularne płatności pozwalają zachować ciągłość…”
Nadmienię, że cała usługa działa cały czas bez zarzutu. Notabene, czy Apple przewidziało, że stara karta w październiku traci ważność, więc usługa się wygasza?

Opiszę dalej sytuację i opowiem o krokach, które wykonałem.
- aktywowałem nową kartę z nową datą ważności, stara dezaktywowana (numer karty bez zmian)
- nie usuwałem starej karty z portfela, sprawdziłem w sklepie płacąc i wygląda na to, że samo zaktualizowało nową kartę, o czym Apple na swojej stronie pisze, że jest możliwe.
- wszedłem w plakietkę o zaktualizowaniu metod płatności w subskrybcji i wszystko jest OK, nie widzę nic, co wymagałoby uwagi, ustawienia są jak były wcześniej i tam nic do edycji nie ma
- wszedłem w Apple Store i w metodach płatności zaktualizowałem datę ważności karty i kod (tam akurat widniały stare ustawienia). Piszą w Apple Store w ustawieniach, że zmiany zostaną zapisane w iCloud

Więc:
Wchodzę w subskrypcje i dalej widnieje opis, że wygasła z dniem, i że nie przechodzi z powodu metod płatności, które wybrałem. Usługa cały czas działa! Czy poczekać aż jakoś samo się zaktualizuje? Czy będą wymagane jakieś kroki, żeby pewnego dnia usługa mi nie została wyłączona?

Karty nie usuwałem, zresztą przy subskrypcji, pewnie się nie da, bo trzeba mieć jakąś metodę aktywną, ponownie do portfela tej samej karty z tym samym numerem, przecież nie będę dodawał, skoro nawet w sklepie Apple Pay działa.

Nie wiem, czy to istotne, ale kupiłem we wrześniu iPada i tam nie dodałem karty do portfela. Czy to ma znaczenie?

#2 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 888 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 20 października 2022 - 10:09

No ale skoro nie zmienił się numer karty (jakim cudem, swoją droga?), to nic nie musisz nigdzie robić. I nie ma się co dziwić, że 'nadal działa' - opłaty się ściągają z karty o danym numerze (+dacie wazności i kodzie CVV), więc skoro się nic nie zmieniło po Twojej stronie, to czemu ma się zmienić po drugiej?


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#3 przemlawi

przemlawi
  • 34 postów

Napisano 20 października 2022 - 10:53

Plastikowa karta ma fizycznie swój numer, prawda? Prawda. Dodatkowo data ważności i kod bezpieczeństwa. Data ważności fizycznej karty wygasa mi się z końcem października. Na początku października bank przysłał mi już „nową” kartę z tym samym numerem karty, co poprzednia, z tym że z nową datą ważności i kodem CVV. Czyli oczywistość.

Idąc dalej, dodając kartę do portfela pierwszy raz, trzeba podać między innymi datę ważności i kod CVV, przechodzi procedura, karta się dodaje. Później, karta już jest w chmurze i za kolejnym razem, już ten etap nie jest wymagany, prawda? Prawda.

Co w sytuacji, gdy karta od lat używana jest w portfelu Apple Pay, a przychodzi okres, gdy naturalnie wygasa? Więc przyszła nowa, z nową datą i kodem, więc teraz są inne jej dane w tym względzie data i kod (prócz numeru karty), niż za pierwszym razem, gdy się ją dodawało do portfela pierwszy raz, więc się zastanawiałem czy „nowa” karta będzie działać dalej w portfelu, okazało się, że tak i ta zmiana nie miała wpływu. Apple coś na stronie napisało, że gdy zmienia się ważność karty, może się to odbyć automatycznie lub trzeba usunąć i dodać raz jeszcze, zależy od banku. U mnie przeszło automatycznie, nic w tym względzie nie musiałem robić.

Ale to nawiasem mówiąc, bo przed tą czynnością związaną z aktywacją nowej karty, mając jeszcze „starą”, zauważyłem, że faktura na maila nie przychodzi za usługę jak zwykle, więc pomyślałem, że może dlatego, że Apple wie, że karta traci ważność. Więc aktywowałem sobie nową, nic nie robiąc na iPhone, ale dalej widnieje komunikat, który opisywałem, nie wiem czemu, skoro metody płatności subskrypcji są jak były.

Tak sobie myślę, może nie ściąga się płatność normalnie jak zawsze, bo nie dodałem karty do iPada i woła obecnie iPad o dokończenie konfiguracji, więc może takie powiązanie? Obecnie tego nie sprawdzę, jak dotrę do domu to sprawdzę, czy to zadziała.

Użytkownik przemlawi edytował ten post 20 października 2022 - 10:55


#4 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 774 postów

Napisano 20 października 2022 - 14:45

Metoda płatności i karta w walet to nie to samo. Sprawdzałeś co jest wpisane w metodzie płatności w ustawieniach konta iCloud. Spróbuj tam usunąć i dodać metodę. 



#5 przemlawi

przemlawi
  • 34 postów

Napisano 20 października 2022 - 15:01

Generalnie w ustawieniach -> płatność i wysyłka -> metody płatności na 1 pozycji ikonka Apple Pay 2 karta płatnicza z ikonką Apple Pay i obok napisane tylko subskrypcje. Ogólnie bez zmian, nigdy tu nic nie robiłem i zawsze było ok. Po kliknięciu w 1 Apple Pay pokazuje się możliwość otwarcia portfela. 2 karta pokazuje się numer urządzenia i subskrypcje. Nie ma tu żadnych ustawień do zrobienia. Czy możliwe to jest, że pomieszało się przez to, że nowy iPad, którego kupiłem nie ma jeszcze dodanej karty do portfela? Czy nie ma związku? Poza tym zawsze było ok.

#6 przemlawi

przemlawi
  • 34 postów

Napisano 22 października 2022 - 08:24   Najlepsza odpowiedź

Proszę o usunięcie wątku. Zaktualizowałem płatność przez stronę i problem się rozwiązał, po czasie samo się zaktualizowało.

#7 winmaciek

winmaciek
  • 6 537 postów
  • Płeć:

Napisano 22 października 2022 - 10:40

Wedle życzenia zamykam.


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych