Ten temat wraca jak bumerang. Coraz więcej twórców aplikacji decyduje się na przejście z jednorazowej płatności na model subskrypcyjny. W ostatnim czasie zrobili to twórcy 1Password, Day One, a w ostatnich dniach także zdecydowali się na to autorzy bardzo znanego edytora tekstu Ulyssesa.

Sygnał do takiego postępowania dali oczywiście najwięksi. Microsoft oferuje przecież Office'a w usłudze Office 365 i coraz trudniej jest kupić jednorazową licencję. Od lat już także nie można nabyć pakietu od Adobe. Jedyne co nam pozostaje to płacenie abonamentu w usłudze Creative Cloud.

O dylematach zarówno deweloperów jak i użytkowników dyskutujemy w najnowszym odcinku MacGadki. Jest także sporo o wynikach finansowych Apple za III kwartał 2017 roku. Zachwycamy się także możliwościami jakie na iPadzie daje iOS 11.

Linki to artykułów, o których mówimy w odcinku:

Ten odcinek MacGadki poprowadzili dla Was: Michał Masłowski, Miłosz Staszewski z k7.

Nasze profile w mediach społecznościowych:

Koniecznie subskrybujcie MacGadkę w iTunes!