Według badań przeprowadzonych przez firmę BrandZ, Apple jest aktualnie najcenniejszą marką świata - jej wartość to imponujące 153 miliardy USD. Warto zaznaczyć, że wartość marki nie jest tym samym, co wartość rynkowa, która w przypadku Apple wynosi blisko 322 miliardy USD.

Przez ostatnie lata pierwsze miejsce piastował Google, jednak w najnowszym rankingu Apple awansowało z trzeciego miejsca na pierwsze. Tym samym w tyle pozostały tak znane marki Microsoft, Facebook, Coca-Cola czy McDonald’s. Najbardziej zadziwiającą informację jest to, że wartość marki Apple wzrosła o 859 procent względem roku 2006 (wtedy wynosiła ona „zaledwie” 16 miliardów USD). Tylko względem zeszłego roku wzrost wynosi aż 84 procent, zaś w przypadku Google nastąpił spadek o 2 procenty.

Patrząc na te rewelacyjne statystyki wzrostu wartości marki Apple od 2006 roku, można śmiało stwierdzić, że platforma iOS jest obecnie siłą napędową tej firmy, a premiera pierwszego iPhone’a była jednym z najważniejszych wydarzeń w historii Apple.

Poza Apple bardzo duży wzrost wartości swojej marki zaliczył Facebook - aż o 246% w porównaniu do roku 2010, co pozwoliło mu zająć 35. miejsce. W kategorii handlu detalicznego marka Amazon (37,5 mld USD) prześcignęła markę Wal-Mart (37,3 mld USD).

Pełny raport BrandZ możecie zobaczyć tutaj.

Źródło: BrandZ