Firma Canalys opublikowała swój najnowszy raport na temat udziału poszczególnych marek w sprzedaży komputerów w pierwszym kwartale roku 2011. Apple uplasowało się na czwartym miejscu.Warto jednak zaznaczyć, że przy tworzeniu tego rankingu tablety multimedialne (np. iPad) były uwzględniane.

Apple tym samym zanotowało wynik o jedno miejsce (i o 31 procent) gorszy niż w ostatnim kwartale poprzedniego roku. Niemniej jednak kwartalny udział rynkowy w światowej sprzedaży komputerów na poziomie 9,5 procent jest nadal imponujący. Szczególnie gdy porównamy go z analogicznym wynikiem sprzed roku (czyli z pierwszego kwartału 2010 r.) - nastąpił wzrost aż o 187,9 procent względem tamtej wartości.

Canalys ponadto dodaje, że w minionym kwartale sprzedanych zostało 6,4 miliona tabletów multimedialnych, z czego 74 procent stanowiły iPady. Sporną kwestią wydaje się fakt zaliczenia tabletów multimedialnych do raportu o sprzedaży komputerów. Z pewnością wiele osób uważa, że iPad „nie zasługuje” na tytuł pełnoprawnego komputera i taki proceder sztucznie polepsza wynik firmy Apple. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Źródło: MacRumors, Canalys