Pomimo stale rosnącej liczby modeli tabletów dostępnych na rynku, jeden z prekursorów nadal utrzymuje wysoką przewagę nad konkurencją. iPad stanowi aż 85% światowego rynku tego typu urządzeń.

Tablet Apple zdominował rynek już w pierwszym dniu sprzedaży. Należy jednak pamiętać, że był wówczas jedynym tego typu urządzeniem dostępnym na tak szeroką skalę, co w połączeniu ze świetnym planem marketingowym Apple dało znakomite rezultaty. Choć konkurencyjne firmy, które zwietrzyły łatwy zysk w zupełnie nowej gałęzi rynku, zaczęły konsekwentnie dawać użytkownikom alternatywne urządzenia, doskonała sprzedaż iPada nie spadła.

Dziś w sprzedaży jest kilkanaście (lub kilkadziesiąt) dobrze spisujących się tabletów, niemniej Apple wciąż wiedzie prym z miażdżącym udziałem w rynku, bowiem aż 85% tego typu urządzeń na świecie to właśnie iPady. Jedynym poważnym konkurentem Apple jest Samsung, jednak jego 8% udziału w rynku to bardzo niewiele.

Źródło: CultOfMac