Jak wynika z badań przeprowadzonych wśród 3200 właścicieli komputerów przez Consumer Reports, firma Apple już po raz dziewiąty została doceniona za oferowane swoim klientom wsparcie techniczne. To właśnie klienci producenta z Cupertino są najbardziej zadowoleni ze wsparcia, które zostaje im zapewnione. Firma Tima Cooka króluje w tym rankingu nieprzerwanie od 2007 roku.

To co wyróżnia obsługę techniczną Apple wśród firm konkurencyjnych, to przede wszystkim tzw. bary geniuszy (Genius Bar), przy których, po wcześniejszym umówieniu się, klienci mogą twarzą w twarz porozmawiać ze specjalistami i uzyskać pomoc w rozwiązaniu problemów dotyczących wszystkich produktów Apple. Bary geniuszy znajdują się w większości detalicznych Apple Store i oferują pomoc bez względu na to, czy urządzenie objęte jest gwarancją czy nie.

Wśród uczestników badania pochlebnych opinii nie zebrały działy pomocy technicznej firm produkujących komputery z systemem Windows. W przypadku czterech z sześciu biorących udział w badaniu marek komputerów PC, wsparcie techniczne rozwiązało jedynie połowę zgłoszonych przez konsumentów problemów. Najlepiej wypadły firmy Lenovo oraz Dell, które rozwiązały problemy w 61% przypadków.

Badania wskazały również, że w przypadku wystąpienia problemów użytkownicy komputerów PC najczęściej korzystają z infolinii telefonicznej. Znacznie rzadziej do tych celów wykorzystują pomoc online w postaci czatów czy wiadomości e-mail. Gorzej ocenione zostały także takie usługi jak Geek Squad czy EasyTech. Są to odpowiedniki Genius Barów działające w sklepach Best Buy oraz Staples. Według ankietowanych, Apple jako producent i jednoczenie sprzedawca sprzętu dysponuje większą wiedzą na jego temat niż specjaliści z Geek Squad i EasyTech.

Apple zapewnia także 90 dni bezpłatnego wsparcia dla prawie wszystkich nowo zakupionych urządzeń. Wsparcie to, poprzez zakup AppleCare+, może zostać przedłużone aż o dwa lata.

Źródło:MacRumors