Według najnowszych danych opublikowanych przez serwis Strategy Analytics, w pierwszym kwartale 2015 roku Apple objęło pozycję wicelidera na rynku smartfonów w Chinach.

Dane wskazują, że w omawianym okresie sprzedano łącznie 109,8 mln sztuk smartfonów w tym kraju. W porównaniu do analogicznego kwartału w roku 2014 odnotowano zatem wzrost o 17%. Przypomnijmy, że w tym samym okresie globalny rynek smartfonów zwiększył się o 21%. Jest to pierwszy kwartał od 2010 roku, w którym stopa wzrostu rynku W Chinach jest niższa niż średnia światowa.

Liderem w Państwie Środka jest firma Xiaomi, która sprzedała 14 mln sztuk smartfonów i kontroluje obecnie 12,8% rynku. Do Apple należy 12,3% rynku, czyli około pół punktu procentowego mniej. Można wysnuć wniosek, że Chińczycy stają się coraz zamożniejszym narodem i nie straszne im są wysokie - w porównaniu do smartfonów marki Xiaomi - ceny produktów Apple.

rynek-chiny-smartfony

Mimo, że Xiaomi od pewnego czasu utrzymuje pozycję numer jeden na rynku, to chiński producent odnotował spadek wielkości sprzedaży z 17 mln sztuk w trzecim kwartale 2014 roku do 14 mln w poprzednim. W tym samym okresie Apple zaliczyło wzrost sprzedaży z 4,9 mln sztuk do 13,5 mln. Nowe większe modele iPhone'ów okazały się bardzo popularne wśród chińskich konsumentów.

Źródła: CultOfMac, StrategyAnalytics