Producent lodów parodiuje legendarną reklamę Apple
Amerykańska firma Ben&Jerry's założona w 1978 roku przez Bena Cohena i Jerry'ego Greenfielda, jest dzisiaj jednym z najbardziej znanych producentów lodów na świecie. Za sukcesem marki stoi jakość oferowanego produktu oraz podejmowane przez nią działania marketingowe, które trudno uznać za standardowe.
W 2008 roku podczas kampanii prezydenckiej Baracka Obamy, wspierająca obóz demokraty firma, zmieniła nazwę swoich lodów czekoladowo-orzechowych na "Yes, Pecan" w nawiązaniu do hasła wyborczego "Yes, We Can".
Główną siedzibą firmy jest miasto South Burlington w stanie Vermont. W 2009 roku producent zdecydował się na czasową zmianę nazwy lodów "Chubby Hubby" na "Hubby Hubby" i umieszczenie na opakowaniu pary odświętnie ubranych mężczyzn wraz z tęczą w tle dla uczczenia legalizacji małżeństw homoseksualnych w tym stanie.
W 2011 roku firma Ben&Jerry's wprowadziła smak Schweddy Balls w hołdzie dla pochodzącego z amerykańskiego programu rozrywkowego ”Saturday Night Live" skeczu pod tą samą nazwą. Aktor Alec Baldwin zagrał tam sprzedawcę o nazwisku Schweddy, który oferował ”Schweddy Balls". Wywołało to protesty konserwatywnych grup, które zażądały wycofania lodów ze względu na negatywne konotacje słowa ”balls".
Dzisiaj odbędzie się premiera nowego produktu firmy Ben&Jerry's, lodów BRRR-ito. Producent zapowiadał w reklamach, iż ”On April 20th, Ben&Jerry's will introduce the BRRR-ito. And you'll see why 4.20 will be exactly like '4.20' ", parodiując tym samym słowa z słynnej reklamy Apple brzmiące: “On January 24th, Apple Computer will introduce the Macintosh. And you’ll see why 1984 won’t be like '1984' ". To nie jedyne nawiązanie do spotu firmy z Cupertino.
Reżyserem oryginalnej reklamy był Ridley Scott, twórca takich klasycznych filmów jak: "Obcy – ósmy pasażer Nostromo" i ”Łowca androidów". Wyreżyserowany przez niego, a przygotowany przez agencję reklamową Chiat Day spot w konwencji nawiązującej do książki ”Rok 1984" George'a Orwella to dzisiaj także klasyk. Jego premiera miała miejsce podczas finału Super Bowl, 22-ego stycznia 1984 roku i zapowiadała nadejście komputera Macintosh, który miał walczyć z rynkową dominacją firmy IBM. Konkurencyjny producent został wyobrażony w tym 60-cio sekundowym filmie pod postacią Orwellowskiego Wielkiego Brata, który wygłaszając przemowę z ekranu kontroluje umysły obywateli. Walkę z systemem podejmuje ubrana w koszulkę z komputerem i logiem Apple kobieta, która niszczy ekran rzucając w niego młotem.
Własną wersję wydarzeń ma producent lodów Ben&Jerry's:
Należy mieć nadzieję, iż Apple wykaże się poczuciem humoru i lody BRRR-ito nie skończą na Cmentarzu Smaków na stronie firmy, gdzie "pochowane" są smaki, które wycofano z produkcji.