Wraz z premierą Apple Watch Edition firma z Cupertino osiągnęła status producenta dóbr luksusowych. Jeżeli przyjrzymy się jednak bliżej ofercie firmy związanej ze smart zegarkiem, okaże się, iż nie tylko jego złota wersja zalicza go w poczet marek premium. Armani, Burberry i Gucci to domy mody, które taki status osiągnęły już dawno temu. Stało się tak za sprawą oferowanych przez nie produktów z branży modowej. Prócz odzieży, obuwia i galanterii są to także akcesoria, a wśród nich zegarki. Gdyby stanowiły jedyny asortyment wymienionych firm, nie byłyby uznawane za marki premium. Choć zegarki domów mody nie należą do grupy tych luksusowych i stworzono dla nich osobną kategorię – Fashion, to logo producenta zobowiązuje, a raczej usprawiedliwia ich cenę.

9 marca na konferencji ”Spring Forward" poznaliśmy ceny poszczególnych wersji Apple Watch. Koszty zakupu modelu Sport oraz wersji ze stalową kopertą kształtują się na poziomie cen zegarków Armani, Burberry i Gucci i nie były większym zaskoczeniem. Niespodzianką okazały się ceny oferowanych przez Apple dodatkowych pasków dedykowanych Apple Watch. Podstawowy Sport Band w wersji 38mm i 42mm to koszt 49$, za skórzane paski zapłacimy 149 i 249$, pasek Milanese Loop wyceniono na 149$, a stalowa bransoletka będzie kosztować 449$. A ile za własne dla swoich zegarków żądają wymienione domy mody? Taką informację można uzyskać na stronie angielskiego sklepu i oficjalnego serwisu zegarków Babla's. Paski i bransoletki Armani to koszt 63$ za skórzane, gumowe i Canvas, 88 i 95,50$ za stalowe oraz 199$ za ceramiczne.

Za paski do zegarków marki Burberry zapłacimy od 73,50 do 88$ za modele skórzane wykończone Canvas oraz 88$ za wersję stalową. Firma Gucci ma najbardziej zróżnicowaną cenowo ofertę pasków zegarkowych. W zależności od jego wzoru, szerokości i materiału ceny zaczynają się od 82,50$ do ponad 300$ za modele wykonane ze skóry aligatora.

Kwota, na jaką wyceniła zarówno swoją stalową bransoletkę, a także wersje skórzane, sprawia, iż firma Apple ceni się wyżej od modowych potentatów. Pozostaje kwestia, czy Armani, Burberry i Gucci cenią bardziej swoje produkty, czy ten od nowego gracza w segmencie dóbr luksusowych. To okaże się po debiucie pasków z logo domów mody dedykowanych Apple Watch. Nie czekam, znam odpowiedź.