Armani, Burberry, Gucci czy Apple? Kto ceni się bardziej?
Wraz z premierą Apple Watch Edition firma z Cupertino osiągnęła status producenta dóbr luksusowych. Jeżeli przyjrzymy się jednak bliżej ofercie firmy związanej ze smart zegarkiem, okaże się, iż nie tylko jego złota wersja zalicza go w poczet marek premium. Armani, Burberry i Gucci to domy mody, które taki status osiągnęły już dawno temu. Stało się tak za sprawą oferowanych przez nie produktów z branży modowej. Prócz odzieży, obuwia i galanterii są to także akcesoria, a wśród nich zegarki. Gdyby stanowiły jedyny asortyment wymienionych firm, nie byłyby uznawane za marki premium. Choć zegarki domów mody nie należą do grupy tych luksusowych i stworzono dla nich osobną kategorię – Fashion, to logo producenta zobowiązuje, a raczej usprawiedliwia ich cenę.
9 marca na konferencji ”Spring Forward" poznaliśmy ceny poszczególnych wersji Apple Watch. Koszty zakupu modelu Sport oraz wersji ze stalową kopertą kształtują się na poziomie cen zegarków Armani, Burberry i Gucci i nie były większym zaskoczeniem. Niespodzianką okazały się ceny oferowanych przez Apple dodatkowych pasków dedykowanych Apple Watch. Podstawowy Sport Band w wersji 38mm i 42mm to koszt 49$, za skórzane paski zapłacimy 149 i 249$, pasek Milanese Loop wyceniono na 149$, a stalowa bransoletka będzie kosztować 449$. A ile za własne dla swoich zegarków żądają wymienione domy mody? Taką informację można uzyskać na stronie angielskiego sklepu i oficjalnego serwisu zegarków Babla's. Paski i bransoletki Armani to koszt 63$ za skórzane, gumowe i Canvas, 88 i 95,50$ za stalowe oraz 199$ za ceramiczne.
Za paski do zegarków marki Burberry zapłacimy od 73,50 do 88$ za modele skórzane wykończone Canvas oraz 88$ za wersję stalową. Firma Gucci ma najbardziej zróżnicowaną cenowo ofertę pasków zegarkowych. W zależności od jego wzoru, szerokości i materiału ceny zaczynają się od 82,50$ do ponad 300$ za modele wykonane ze skóry aligatora.
Kwota, na jaką wyceniła zarówno swoją stalową bransoletkę, a także wersje skórzane, sprawia, iż firma Apple ceni się wyżej od modowych potentatów. Pozostaje kwestia, czy Armani, Burberry i Gucci cenią bardziej swoje produkty, czy ten od nowego gracza w segmencie dóbr luksusowych. To okaże się po debiucie pasków z logo domów mody dedykowanych Apple Watch. Nie czekam, znam odpowiedź.
Poprawka. Cena za edycje złotą jest identyczna jak za edycję podstawową wyżej wymienionych producentów. Kolejna sprawa że ci producenci nie tworzą porządne zegarki a jedynie "bransoletki" na nadgarstek informujące - Zobacz jaki jestem fajny.