Zaledwie dwa dni po prezentacji nowych produktów Apple, firma KGI Securities opublikowała prognozy dotyczące nowego 12-calowego MacBooka oraz Apple Watcha.

Według najnowszego raportu KGI, nowy MacBook nie odniesie spektakularnego sukcesu sprzedażowego w początkowej fazie swojego cyklu życia. Główne czynniki, które wpłyną na niewielką sprzedaż to relatywnie wysoka cena oraz fakt, że komputer posiada tylko jedno złącze USB typu C oraz gniazdo mini jack.

W pierwszym półroczu 2015 roku Apple ma sprzedać 450 tysięcy sztuk nowego MacBooka. Według analityków urządzenie ma szansę na odniesienie sukcesu w długoterminowej perspektywie, jednak rynek potrzebuje czasu aby przywyknąć do nowej formy komputera i zastosowanych w nim rozwiązań.

Przechodząc do tematu Apple Watcha, Kuo przewiduje, że w pierwszym półroczu 2015 roku sprzedaż tego urządzenia nie przekroczy 6 milionów sztuk. W drugiej połowie roku wzrośnie do poziomu między 15 a 20 milionów sztuk.

KGI twierdzi, że na wzrost sprzedaży smartwatcha wpłynie wprowadzenie w czwartym kwartale bieżącego roku modeli zegarków wykonanych z trzech innych niż dotychczas materiałów. W raporcie nie ma jednak ani słowa na temat ich rodzajów. Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że Apple testowało wersje zegarka z kopertą wykonaną z platyny.

Przewiduje się, że Apple wprowadzi na rynek modele zegarka wykonane platyny, tytanu oraz plastiku.

Źródła: 9To5Mac, 9To5Mac