Apple wdraża dwustopniową weryfikację w kolejnych usługach. Teraz konta są zabezpieczone w ten sposób także przy korzystaniu z iMessage oraz FaceTime.

Dwustopniowa weryfikacja oznacza konieczność podania kodu wygenerowanego na drugim, zaufanym urządzeniu lub dostarczonego SMSem podczas logowania się na nieznanym (wcześniej nieuwierzytelnionym) sprzęcie. Dzięki temu dostęp do naszych kont jest znacznie utrudniony. Nawet jeśli osoba niepożądana pozna nasze hasło, to nie będzie mogła się zalogować na nasze konto. Warto, więc korzystać z dwustopniowej weryfikacji w większości internetowych usług, zwłaszcza w dobie dość powszechnych wycieków haseł.

Po raz pierwszy dwustopniowa weryfikacja kont Apple ID pojawiła się w marcu 2013 roku. Dotąd taki sposób autoryzacji był wykorzystywany jedynie przy zmianach na koncie, logowaniu się do iCloud oraz robieniu zakupów w iTunes i App Store na nowym urządzeniu. W Polsce dwustopniowa weryfikacja Apple ID jest dostępna od października ubiegłego roku.

Teraz firma rozszerza to rozwiązanie na kolejne usługi. Jeśli mamy więc włączoną dwustopniową weryfikację, to będzie ona niezbędna także przy logowaniu się z nowych urządzeń do FaceTime i iMessage. Zabezpieczenie to wdrażane jest stopniowo i nie u wszystkich może być jeszcze dostępne.

Źródło: MacRumors