Jak donosi firma analityczna DisplaySearch, Apple pozostanie liderem na tabletowym rynku przez najbliższe 2 lata ze znacznym udziałem w rynku i sporą sprzedażą.

Według przewidywań analityków, Apple tylko w tym roku może sprzedać nawet 40 milionów iPadów - jest to spory wzrost w porównaniu z rokiem 2010, w którym sprzedano ponad 15 milionów sztuk tabletu.

DisplaySearch podejmuje się również wyliczeń ilościowych, które brzmią niezwykle ciekawie patrząc z perspektywy wciąż tego raczkującego rynku - do 2016 roku światowa sprzedaż tych urządzeń może wynosić 260 milionów sztuk rocznie. Warto dodać, że w 2010 roku sprzedano łącznie 351 milionów komputerów PC. Oznacza to, że jeśli firma będzie miała rację, sprzedaż PC i tabletów może się zrównać już za około 6 lat. Jak duży udział w rynku będzie miało wtedy Apple? Wszytko zależy od tego czy konkurencja będzie w stanie odpowiedzieć na iPada realnym i solidnym urządzeniem ze sporą ilością dostępnych aplikacji. Jeśli zawiodą, iPad może stać się tym na rynku tabletów tym, czym jest iPod na rynku odtwarzaczy MP3.

Źródło