Pięć lat temu Steve Jobs pokazał światu iPada. Pamiętam oglądałem przekaz i do końca nie wierzyłem, że Apple pokaże tablet. Pamiętam też moje pierwsze opinie na jego temat, które dość szybko zaczęły zmieniać się po tym jak iPad pierwszej generacji trafił do mnie do domu.

iPad choć ma pewne ograniczenia, to jednak udowodnił, że jest urządzeniem uniwersalnym, które może służyć zarówno do pracy, jak i rozrywki, do konsumpcji, jak i tworzenia treści.

Przez ostatnie pięć lat wiele się zmieniło. Sprzedaż iPadów osiągnęła chyba maksimum i zaczęła spadać (podobnie było kiedyś z iPodami). Cały czas jednak iPad sprzedaje się bardzo dobrze, kilkukrotnie lepiej, niż komputery Mac. Od września ma on jednak poważną konkurencję w postaci iPhone’a 6 Plus.

O tym wszystkim rozmawiam z Pawłem Okopieniem. Podpytuję go też dlaczego ostatecznie zdecydował się rozstać z iPadem na rzecz wspomnianego już iPhone’a 6 Plus.

Diabelskie Ustrojstwa w iTunes Store