Ubiegły tydzień zdecydowanie został zdominowany przez Keynote, na którym to zaprezentowany został nowy model iPada. Druga wersja tabletu Apple wnosi kilka istotnych zmian w stosunku do pierwszej, posiada m.in. nowy, dwurdzeniowy procesor Apple A5, lepszy układ graficzny, czy chociażby dwie wbudowane kamerki umożliwiające prowadzenie wideorozmów. Warto dodać, że Apple planuje w ciągu niespełna 4 miesięcy wyprodukować aż 10 mln nowych urządzeń.

iPad 2, który do sprzedaży trafi już w najbliższym tygodniu, dostępny będzie w dwóch wersjach kolorystycznych - czarnej oraz białej. Nie wiemy jednak, czy Apple nie postąpi podobnie jak w przypadku iPhone'a 4, którego biała wersja kolorystyczna nadal nie pojawiła się w oficjalnej dystrybucji. Warto zauważyć, że Polska znalazła się w gronie 27 krajów, które nowy tablet otrzymają już 15 dni po jego premierze w Stanach Zjednoczonych. Nieoficjalnie mówi się, że ceny iPada 2 w naszym kraju kształtować się będą w granicach, od 2099 zł (16GB Wi-Fi) do 3299 zł (64GB Wi-Fi + 3G). Co ciekawe osoby które zakupiły pierwszy model iPada do 2 tygodni przed premierą drugiej jego wersji, będą mogły liczyć na zwrot 100$, choć nie jest to informacja oficjalnie potwierdzona.

Na środowej konferencji Apple, oprócz iPada 2, została zaprezentowana również finalna wersja iOS 4.3. Wnosi ona kilka ważnych aktualizacji oraz nowości, m.in. funkcję AirPlay, czy własny hotspot Wi-Fi. Wersja iOS 4.3 GM trafiła już do deweloperów, natomiast wszyscy pozostali użytkownicy urządzeń opartych na iOS muszą poczekać do oficjalnej premiery - 11. Marca. Niestety aktualizacja nie będzie dostępna dla użytkowników iPhone'ów 3G oraz iPodów Touch drugiej generacji.

Oprócz nowego iPada oraz najnowszej wersji iOS, podczas Keynote'a zaprezentowane zostały również nowe akcesoria dla tabletu Apple. Mowa tutaj o przejściówce HDMI oraz magicznym etui. Niestety ani jedno, ani drugie akcesorium nie wchodzi w skład zawartości opakowania tabletu. Za przejściówkę należy dopłacić 39$, natomiast za etui, w zależności od materiałów z którego jest wykonane, 39$ lub 69$.

Tim Cook, jedna z najważniejszych osób w Apple, w wywiadzie przeprowadzonym przez Toni'ego Sacconaghi, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat rozwoju iPhone'a. Gigant z Cupertino pracuje aktualnie nad strategią wejścia iPhone'a na rynek telefonów prepaid. Produkty Apple mają bowiem w przyszłości trafiać do wszystkich, w domyśle tracąc plakietkę dóbr luksusowych.

Wraz z szybko wzrastająca sprzedażą urządzeń wyposażonych w system Mac OS zwiększa się także liczba użytkowników migrujących z systemów Windows. Apple, w najnowszej wersji OS X przygotowało specjalnego asystenta migracji, który ma pomóc takim osobom w szybkim przeniesieniu najważniejszych danych z jednego systemu na drugi.