Relacja z Audio Show 2014
W dniach 8-9 listopada odbyła się 18. edycja wystawy Audio Show, która przyciągnęła do luksusowych warszawskich hoteli Bristol, Golden Tulip oraz Radisson Blu Sobieski wielu miłośników dobrego dźwięku i obrazu.
Audio Show to profesjonalna wystawa sprzętu audio-video oraz kina domowego, która rozrasta się w tempie geometrycznym! Choć trudno w to uwierzyć, tegoroczna edycja pobiła i tak już niezwykle wyśrubowany, zeszłoroczny rekord ponad 100 sal konferencyjnych oraz pokoi demonstracyjnych. W tym roku sal było 110, wystawców aż 104, zaś powierzchnia ekspozycji oscylowała w okolicach 3000 m2. Ten wynik tylko umacnia Audio Show na pozycji drugiej największej wystawy sprzętu Hi-Fi w Europie.
18 edycja imprezy zaprezentowała zwiedzającym najnowsze produkty i najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Na wystawie można było zobaczyć wszystkie elementy wchodzące w skład domowych systemów audiowizualnych, tj. odtwarzacze CD i DVD, wzmacniacze, kolumny głośnikowe, projektory, telewizory i ekrany plazmowe. Poza prezentacjami sprzętu równolegle odbywały się liczne seminaria poświęcone tematyce audio-video, koncerty muzyki klasycznej i jazzowej, pchli targ płyt winylowych, prezentacje multimedialne systemów video oraz liczne konkursy dla wizytujących.
Ideą jaka przyświeca organizacji imprezy jest umożliwienie wszystkim zwiedzającym osobistego zapoznania się z możliwościami prezentowanych urządzeń. Z tego względu wystawa, podobnie jak inne tego typu imprezy odbywające się na całym świecie, nie odbywa się w zatłoczonym i głośnym centrum targowym, lecz w pokojach i salach konferencyjnych warszawskich hoteli Bristol, Golden Tulip oraz w głównej mierze w Radisson Blu Sobieski. Znajdujące się tam apartamenty i sale konferencyjne mają za zadanie zbliżyć sprzęt do słuchaczy, stwarzając warunki podobne do tych w naszych domach. Audio Show to jedyne miejsce gdzie można osobiście posłuchać i obiektywnie porównać tak wiele znakomitych urządzeń z praktycznie wszystkich pułapów cenowych.
Audio Show co roku kusi odwiedzających wieloma niesamowitymi atrakcjami i to one są w głównej mierze magnesem, który przyciąga taką rzeszę zainteresowanych. Nie inaczej było w tym roku. Organizator zapowiadał wiele europejskich premier i oryginalnych rozwiązań, które zostały pokazane szerszej publiczności po raz pierwszy w Polsce.
W tym roku, po raz pierwszy w Polsce, Trimex zaprezentował najdroższy system audio za 2 mln PLN! Są to topowe, mierzące ponad 2 metry kolumny Focal Grande Utopia EM - pretendujące do miana najlepszych kolumn na świecie. Grandy zagrały razem ze znakomitym wzmacniaczem Naim Statement, a wrażenia odsłuchowe wprost niesamowite. Do sali Trimexu dostać się było bardzo ciężko - jednak taka niebagatelna okrągła suma zagrała na wyobraźni odwiedzających i przyciągnęła ich niczym magnes. Co poniektórzy robili sobie selfie przytulając kolumnę i wzdychając głęboko. Ot taka jest właśnie magia pieniądza.
W tym roku przypomniała o swoim istnieniu trochę zapomniana marka Technics, która ostatnio nie wykazywała większej aktywności. Ale ten rok ma być przełomowy, właściciel marki czyli firma Panasonic ochoczo zapowiedziała reaktywację i od razu zaprezentowała dwa systemy: referencyjny R1 oraz C700. Z tego co wiemy, we wrześniu na berlińskiej IFA zostały pokazane tylko makiety, zaś na Audio Show zostały zaprezentowane w formie produkcyjnej! Efekt działania promowanych systemów można było usłyszeć na parterze Hotelu Radisson i zrobiły one na wszystkich odwiedzających niesamowite wrażenie. Podobnie jak strona wizualna sprzętu i wszelkich materiałów promocyjnych marki Technics. Dominująca czysta biel, uwypuklony bardzo dobrze kojarzony logotyp oraz zachęcający do zakupu slogan "Rediscover Music". To wszystko wygląda na nową, przemyślaną strategię Panasonica, który zwietrzył dużą szansę powodzenia dla Technicsa.
Dobra wiadomość dla wszystkich miłośników produktów Apple oraz użytkowników systemów mobilnych jest taka, że bardzo mocno widoczny jest trend dostępności miniaturowych i zarazem mobilnych źródeł dźwięku oraz przenośnych kolumn z segmentu hi-end. Producenci dostrzegli fakt, iż nie tylko w domowym ustroju taki krystaliczny dźwięk jest pożądany. Wzrasta potrzeba sprzętu z wysokiej półki w wersjach przenośnych, umożliwiających przesyłanie strumieniowe, kompatybilność z Air Play - WiFi oraz Bluetooth to rzecz oczywista. Dodatkowo obsługa aplikacji i streamów Deezer, Spotify, WiMP, YouTube, iTunes itp. Wszystko idealnie dopracowane pod względem konstrukcyjnym, funkcjonalnym i designerskim. Doskonale z tego faktu korzystają tacy producenci jak: Definitive Technology, Polk Audio, HiFiMan, Voco, Polk, Denon ze swoją submarką Heos czy Focusrite ze swoją interesującą stacją dokującą. Uzupełnieniem oferty dla użytkowników mobilnych są serie świetnych słuchawek takich firm jak Ultrasone, HiFiMan czy Bowers & Wilkins.
Pozostając przy tematyce słuchawek, tym razem w wersjach studyjnych – Oppo Digital do swojego portfolio, składającego się do tej pory ze znakomitych odtwarzaczy Blu-Ray oraz wzmacniaczy słuchawkowych, dołączyła 2 modele słuchawek i rzecz jasna zaprezentowała je na tegorocznej edycji. Słuchawki Oppo PM-1 i PM-2 jak dla nas - najbardziej ekscytujące słuchafony, jakie pojawiły się w tym roku na rynku. Brzmią świetnie, a konstrukcja wprost idealna. Szkoda tylko, że ich koszt jest już mniej ekscytujący.
Oczywiście nie mogło zabraknąć polskich kultowych marek takich jak: Unitra, Fonica czy nieśmiertelny Tonsil. Pokój marki Fonica - jakby pozostał niezmieniony od zeszłego roku. Flagowe produkty to oczywiście gramofony analogowe w różnych przedziałach cenowych. Nam po raz kolejny przyszło dość długo pochylić się nad najwyższym modelem o bardzo wdzięcznym kształcie klucza wiolinowego. Marka zaprezentowała na targach obecne modele poddane nowemu wykończeniu oraz 3 nowe propozycje gramofonów. Dla wielbicieli analogowego brzmienia - klasa.
Z kolei Unitra to absolutny debiutant, który w maju 2014 roku, dzięki dystrybutorowi K-Consult wraca na rynek z szeroką paletą produktów, których nazwy jakby żywcem zaczerpnięte z PRL-u. Gramofon Fryderyk, wzmacniacz lampowy Edward, przedwzmacniacz Ignacy... Nie wiem czy to jest taki zabieg artystyczny, ale naturalnie kojarzą się one ze sprzętem rodzimej produkcji. Zaś w pokoju odświeżonej marki Tonsil zadygotało nam serce i zaczęliśmy wspominać stare dobre czasy z kultowym dźwiękiem wprost z Altusów. Zwłaszcza, że dźwięk docierał do naszych uszu wprost z nowej wersji tej słynnej linii. Konstrukcja przypominająca pierwotne kolumny, ale o dziwo obudowa w egzotycznych kolorach z fortepianowym połyskiem. Dodatkowo nowy właściciel brandu Tonsil zaprezentował serię Omega, której też nie sposób okiełznać.
Oczywiście atrakcji tegorocznej edycji nie było końca i nie sposób jest ich wszystkich zaprezentować. Dość wspomnieć o doskonałych kolumnach Zeta Zero, polskiej jakości zestawów Pearl 25 czy Sapphire 31 od Pylon Audio, doskonałemu jak zawsze systemowi od Naim o nazwie Statement czy nowości marki Boenicke – kolumnach W8, których prezentację osobiście poprowadził właściciel i projektant Sven Boenicke. Włoska marka Zingali zaprezentowała swoje kolumny Zingali Home Monitor 2.8, które nie bez powodu nawiązują do znakomitej, pożądanej włoskiej marki samochodowej i nie chodzi tutaj tylko o podobieństwo kolorystyczne czyli wykonanie w przepięknym lakierze Ferrari. Paradigm, Graham Audio, Wilson Audio czy Gigawatt - renoma produktów tych marek jest oczywista, a firmy rozwijają się w niesamowitym tempie - ich nowości mnożą się w niesamowitym tempie i ciągle zaskakują wszystkich audiomaniaków.
Podsumowując, Audio Show to wszystko w jednym miejscu, bez presji sprzedawcy, bez proszenia, bez zobowiązań. Audio Show stwarza niepowtarzalną szansę, aby zapoznać się z możliwościami najdroższych urządzeń ze świata, z których wiele sprowadzono do Polski tylko na czas wystawy. Z kolei dla rządnych wiedzy - wiele konferencji i seminariów poświęconych tematyce audio-video oraz kilka koncertów muzyki klasycznej i jazzowej.
Obszerna relacja z Audio Show 2014 dostępna na portalu House Of House PL.