Marketing w sieci to zarówno ogromne możliwości, ale i trudne pole do działania dla osób, które nie mają o tym pojęcia, a ich wiedza ogranicza się do tego, że trzeba mieć fanpage na Facebooku czy konto na Twitterze. Są oczywiście osoby, które w tym temacie czują się jak ryba w wodzie, jest jednak wiele osób, które muszą się tego nauczyć, a przynajmniej zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi. Pomóc im w tym postanowiło Google. W amerykańskim App Store (niestety tylko w nim) pojawiła się właśnie aplikacja o nazwie Primer, będąca zbiorem krótkich lekcji z marketingu.



Primer serwować ma nam krótkie, bo trwające od 3 do 5 minut, lekcje z trzech podstawowych działów marketingu w sieci: content marketingu, PR i kontaktu z mediami oraz marketingu w wyszukiwarkach. W każdym z tych działów znalazły się po kilka tego typu krótkich lekcji. Google obiecuje rozszerzyć zakres tematów dostępnych w tej aplikacji.



Każda lekcja to krótka historia, będąca przykładem do omawianego tematu. Na jej końcu znajduje się krótki quizz, w którym możemy sprawdzić sobie stopień jego przyswojenia. I tak w pierwszej lekcji poświęconej content marketingowi czeka nas posegregowanie różnych pojęć, jak np. tweet, Twitter, Pinterest, wideo itp., w dwa zbiory: tworzenie treści i dzielenie się treścią.



Oczywiście, zawarte w programie lekcje to absolutne podstawy. Myślę jednak, że mogą one pomóc całkiem sporej grupie osób, nawet tym, którym wydaje się, że wiedzą dużo i którzy określają się mianem "Social Media Ninja".



Primer przydać się też może, a raczej mógłby różnej maści politykom, którzy właśnie aktywują się na Twitterze i Facebooku w związku ze zbliżającymi się wyborami, a którzy w ogóle nie mają pojęcia jak w mediach społecznościowych funkcjonować. Napisałem, że "mógłby", bo niestety dla nich Primer dostępny jest tylko w języku angielskim, no i tak jak wspomniałem tylko w amerykańskim App Store.

Adepci i eksperci od marketingu powinni moim zdaniem się w niego zaopatrzyć. Założyć konto w amerykańskim App Store nie jest specjalnie trudno (nie potrzeba do tego karty kredytowej czy płatniczej), a sam program dostępny jest za darmo.

Primer w amerykańskim App Store.