Let's talk iPhone - statystyki z konferencji
Tradycją konferencji Apple jest rozpoczęcie od podania najciekawszych statystyk i informacji z minionego okresu. Nie inaczej było i tym razem.
Tim Cook rozpoczął keynote od informacji na temat poszerzenia działalności Apple. W Chinach, a dokładnie w Hong Kongu i Szanghaju, otwarte zostały dwa nowe stacjonarne sklepy Apple Store. Co ciekawe, w tym drugim, podczas pierwszego weekendu, pojawiło się aż 100 tysięcy osób. Podobna liczba w Los Angeles została osiągnięta dopiero po miesiącu. W Hong Kongu natomiast, w dniu otwarcia zostało sprzedanych najwięcej Maków w historii (jednego dnia przyp. red.). W chwili obecnej na świecie jest już 357 sklepów Apple w 11 krajach.
Oprócz sklepów, Tim Cook wspomniał również o ostatniej głośnej premierze Apple - systemie OS X Lion. Najnowszy software sprzedał się aż w 6 mln sztuk, czyli o 80% więcej niż Snow Leopard. Nawet w porównaniu do Windowsa 7, Lion wypada naprawdę znakomicie, co widać na wykresie poniżej:
Tim Cook nie zapomniał również o iPodach. Od czasu premiery pierwszego odtwarzacza sygnowanego znakiem Apple, sprzedało się aż 300 mln sztuk tych urządzeń. W ciągu ostatniego roku (czerwiec 2010 - czerwiec 2011), nabywców znalazło aż 45 mln iPodów, co czyni odtwarzacze Apple najpopularniejszymi urządzeniami tego typu.
Ponadto, iTunes też przeżywał i nadal przeżywa prawdziwe oblężenie. Sklep z muzyką odnotował już aż 16 miliardów pobrań.
CEO Apple nie zapomniał również wspomnieć o iPhonie, jednym z najważniejszych sprzętów Apple. Smartfon z jabłuszkiem jest według użytkowników najbardziej satysfakcjonującym urządzeniem tego typu. Podobnie iPad, który z kolei jest najpopularniejszym tabletem na rynku (74%). Co ciekawe, około 80% szpitali w Stanach testuje urządzenia w pracy.
Tim Cook zakończył przemówienie wyjątkowo ciekawą informacją - aktualnie w użyciu jest ponad 250 mln urządzeń z iOS.
Zaraz po zakończeniu przemowy CEO Apple, na scenie pojawił się Scott Forstal. Aktualnie w App Store znajduje się ponad pół miliona aplikacji, z czego aż 140 tysięcy dostosowane jest dla iPada. Sklep z aplikacjami odnotował już aż 18 mld pobrań, przekazując deweloperom aż 3 mld $.