Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Good Technologies ukazują w ciekawym świetle udział systemu iOS w rynku platform mobilnych wykorzystywanych w przedsiębiorstwach. Trzeba jednak zaznaczyć, iż jabłkowe oprogramowanie mierzyło się w statystykach jedynie z Androidem oraz Windows Phone.

W analizie zabrakło bowiem softu BlackBerry ze względu na problemy z uzyskaniem przez Good Technologies danych o liczbie jego aktywacji (kanadyjski producent korzysta z własnych serwerów dedykowanych przedsiębiorcom, a związanych z usługą BES). Wyniki badań wskazują, iż platforma od Apple zajmuje obecnie aż dwie trzecie udziału w rynku biznesowym osiągając wartość 67%, choć w odniesieniu do konkurencyjnego Androida spadło o całe pięć punktów. Ten odnotował zaś nieznaczny wzrost i obecnie jego udział wynosi 32%. Danych takich dostarcza drugi kwartał tego roku.

Dość niekorzystnie natomiast wypada na tle badań Windows Phone, którego charakteryzuje całkowity brak dynamiki oraz niski udział w rynku plasując system z Redmond na ostatniej pozycji z wartością tylko 1%.

Biorąc jednak pod wzgląd obiecująco wyglądający rynek tabletów, które stają się coraz bardziej popularne w przedsiębiorstwach (według badania w ostatnim kwartale 42% użytkowanych aplikacji dedykowanych było tabletom) iOS nadal utrzymuje wysoką, bo 90% notę oddając jedynie 10% udziału swojemu głównemu rywalowi. Apple jednak już niedługo może znacznie umocnić swoją pozycję na rynku urządzeń mobilnych wykorzystywanych przez przedsiębiorców dzięki ogłoszonej niedawno współpracy z IBM. Ma ona skupić się właśnie na kliencie biznesowym.

Źródło: _ 9To5Mac, _ The Next Web.