Wygląd salonów firmowych Apple prawnie chronionym znakiem towarowym w Europie
Po zastrzeżeniu wyglądu salonów firmowych Apple w USA przyszła kolej na Europę. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uchylił wcześniejszą odmowę niemieckiego urzędu patentowego.
Apple wystąpiło o zastrzeżenie designu swoich salonów firmowych do niemieckiego urzędu jeszcze we wrześniu 2013 roku. Odrzucił on jednak ten wniosek. Cupertino odwołało się do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Jego zdaniem wystrój, czy generalnie design salonów Apple Store spełnia trzy podstawowe kryteria znaku towarowego: musi stanowić znak, musi być możliwy do przedstawienia graficznego i powinien także wyróżniać usługi i produkty pod nim oferowane.
W Europie otwartych jest obecnie 37 salonów firmowych Apple Store. Kolejny, 38 otwarty zostanie już niebawem w stolicy Szkocji - Edynburgu. Znajdować się będzie przy głównej ulicy miasta - Princess Street.
Źródło: _ 9To5Mac_ za _ IFO Apple Store_