Angela Ahrendts, która w ubiegłym miesiącu objęła stanowisko wiceprezesa Apple ds. sprzedaży detalicznej poprzez salony firmowe i sklep internetowy, od razu wzięła się intensywnie do pracy. W ostatnich tygodniach odwiedziła salony firmowe w różnych miejscach na świecie, a teraz przedstawiła swoje plany ich restrukturyzacji.

Obecnie salony pogrupowane są pod względem ich lokalizacji, jej zdaniem głównym kryterium podziału powinna być przede wszystkim wielkość sprzedaży i najlepiej sprzedające się produkty. Dzięki temu można będzie stworzyć w każdym sklepie unikalną atmosferę, odpowiednia dla odwiedzających go klientów, zapewniając im jak najlepsze wrażenia. W zależności od danych dotyczących sprzedaży sklepy sprzedające najwięcej określonych produktów będą w podobny sposób zarządzane, będą też przeprowadzać podobne akcje promocyjne itp.

Ahrendts pracuje także nad otwarciem jeszcze w tym, jak i w przyszłym roku nowych salonów firmowych w USA, Chinach i w Europie.

Źródło: _ 9To5Mac_