Choć przejęcie Beats było jednym z najdroższych w historii Apple, nie oznacza to, że Cupertino przestało kupować kolejne firmy. Jak donosi Tech Crunch Apple kupiło właśnie Spotsetter, bazującą na społeczności wyszukiwarkę serwującą rekomendacje miejsc wartych odwiedzenia.

Wyniki wyszukiwania bazujące na rekomendacjach znajomych z Twittera, Facebooka, Foursquare'a, Instagram, a także na recenzjach z Yelp, Zagat, The New York Times, Michelin i Trip Advisor przedstawiane były następnie na mapie. W ubiegłym roku serwis posiadał 5 milionów użytkowników i 40 milionów miejsc w swojej bazie.

Spotsetter został założony w 2012 roku przez byłych inżynierów z Google zajmujących się mapami - Stephena Tse i Jonny'ego Lee. Obecnie obaj panowie pracują w Apple. Technologia stojąca za wyszukiwarką Spotsetter może być w przyszłości wykorzystana do usprawnienia usługi map oferowanej przez Cupertino. Równie ważne, a być może ważniejsze jest przejście do Apple inżynierów, którzy pracowali nad mapami Google. Wnoszą oni do firmy coś więcej niż tylko technologię ale przede wszystkim wiedzę i doświadczenie.

Źródło: _ TechCrunch_