Zdaniem Sculley'a Apple jest teraz bardziej przewidywalne niż kreatywne
John Sculley, były CEO Apple, który doprowadził do usunięcia z firmy Steve'a Jobsa, potrafi wzbudzać skrajne emocje zwłaszcza wtedy, kiedy wypowiada się o obecnej kondycji tej firmy. Zrobił to właśnie w wywiadzie udzielonym indyjskiemu Economic Times.
Jego zdaniem zarówno Apple jak i Google to przede wszystkim maszynki do produkowania pieniędzy, choć to i tak firma z Mountain View podejmuje większe ryzyko. Sculley nie wie, czy Cupertino zdecyduje się na jakiś kreatywny ruch i czy będzie nim wprowadzenie nowych produktów. Jest też zdania, ze Apple przegrywa m.in. w Indiach, nie mogąc wprowadzić zupełnie nowego taniego iPhone'a. W jednym i drugim przypadku Apple ryzykuje przede wszystkim znacznym spadkiem wartości swoich akcji.
Sculley nie pierwszy raz wypowiada się w ten sposób na temat Apple. Nie jest to nawet specjalna krytyka przedsiębiorstwa. Uważa on, że nie można wymagać od tej firmy by pokazywała coś kreatywnego co dwa lata. Według niego Steve pokazywał nowe, kreatywne produkty co lat pięć.
Warto przypomnieć, że październiku ubiegłego roku Sculley pochwalił Tima Cooka, który jego zdaniem unikać ma kompromisów, tworząc przy tym świetne produkty i nie próbując być Stevem Jobsem. Pisaliśmy o tym TUTAJ
Źródło: _ Economic Times_