Marissa Mayer to kobieta, której udało się postawić Yahoo na nogi. Jako CEO tej firmy myśli teraz o przekonaniu Apple do przyjęcia wyszukiwarki Yahoo jako domyślnej w Safari na iPhone, iPadzie i iPodzie touch.

Jak donosi serwis Re/code, Yahoo pracowało ostatnio nad dwoma sekretnymi projektami nazwanymi "Fast Break" i "Curveball", których celem miało być stworzenie mobilnej wyszukiwarki oraz platformy wyświetlającej reklamy w wynikach wyszukiwania. Ta pierwsza ma być stworzona właśnie z myślą o urządzeniach z iOS. Wyniki prac już niedługo Mayer ma zaprezentować Apple. Sprawa ta ma dla niej ogromne znaczenie, to walka o użytkowników iPhone'ów, iPadów i iPodów touch. Detronizacja Google'a z pewnością nie będzie dla Mayer łatwym zadaniem. Obecny kontrakt pomiędzy Google i Apple ma zostać przedłużony na rok następny. Mówi się, że Google zarabia więcej dzięki obsłudze urządzeń Apple niż tych z systemem Android. W ten sposób Apple w jakiejś części finansuje swojego konkurenta.

O możliwości zmiany domyślnej przeglądarki w Safari w iOS mówi się od lat, głównie w kontekście wojny jaką Apple toczy z Google na rynku systemów i urządzeń mobilnych. Przypomnijmy, że w 2012 roku Apple zrezygnowało z usługi map Google oraz systemowej aplikacji YouTube. Wspomnieć też wypada, że użytkownicy urządzeń z iOS mogą zmienić domyślną wyszukiwarkę Google na Yahoo lub Bing Microsoftu w ustawieniach urządzenia. Ta ostatnia odpowiada także za wyszukiwanie z wykorzystaniem Siri.

Źródło: _ Re/Code_