Wojna pomiędzy Apple a Samsungiem trwa od lat i nie ogranicza się ona tylko do potyczek sądowych, ale także, a może przede wszystkim do walki na produkty, a więc o użytkowników, czyli o dusze. Serwis AppleInsider wszedł w posiadanie bardzo ciekawego wewnętrznego okólnika Samsunga z końca 2011 roku, w którym stwierdzono wyraźnie, że priorytetowym celem numer 1 dla Samsunga jest pobicie swojego konkurenta z Cupertino.

Co ważne, w okólniku stwierdza się, że wszystkie działania firmy na rynku smartfonów muszą prowadzić do tego właśnie celu. W dokumencie przedstawiono różne strategie, planowane przez Samsunga, jednym ze sposobów miało być zrozumienie dlaczego konsumenci wybierają produkty Apple i przygotowanie odpowiednich środków zapobiegawczych. Zawiera on także prognozy na następny rok (2012). Samsung spodziewał się np, że Apple wypuści iPhone'a 5 w czerwcu (prawdopodobnie podczas konferencji WWDC), a T-Mobile znajdzie się wśród oferujących go amerykańskich sieci komórkowych (stało się tak dopiero na początku 2013 roku).

Pytanie, czy Samsung zrozumiał dlaczego klienci wybierali produkty Apple? Wydaje się, że przynajmniej częściowo tak, biorąc pod uwagę może nie same urządzenia, ale ostatnie kampanie reklamowe, które w mniej lub bardziej celny sposób punktowały nie tylko samo Apple, ale i całą kulturę użytkowników, którzy przyjmować mieli bez zastanowienia to, co Apple im zaoferuje.

Źródło: _ AppleInsider_