iAd to wciąż rozwijająca się platforma reklamowa firmy Apple, o której już niejednokrotnie pisaliśmy. Do tej pory w jej ramach nie istniała żadna reklama dedykowana wyłącznie iPadowi. Dzisiaj jednak debiutuje iAd reklamujący najnowszą produkcję Walt Disney Pictures, czyli „Tron: Dziedzictwo”, który wypełnia tę lukę.

Serwis Advertising Age donosi, że wspomniana reklama jest jedyną od podstaw przygotowaną dla iPada i pojawi się jeszcze w bieżącym roku. Podobnie jak inne iAdy, zawiera bardzo dużo interaktywnej, multimedialnej treści - m.in. blisko 10 minut wideo, obrazy z filmu i fragment ścieżki dźwiękowej wraz z opcją zakupu jej pełnej wersji z iTunes Music Store. Po raz pierwszy pojawiła się także możliwość wysłania wiadomości e-mail bezpośrednio z poziomu reklamy.

iAd filmu „Tron: Dziedzictwo” jest najprawdopodobniej tylko początkiem wysypu dużej ilości reklam tego typu przystosowanych do tabletu giganta z Cupertino, które pojawią się w przyszłym roku.

Film „Tron: Dziedzictwo” zadebiutuje w polskich kinach jeszcze w tym roku, 31. grudnia.

Źródło: Advertising Age, MacRumors, 9to5Mac