Niewiele osób spośród zagorzałych użytkowników sprzętu Apple znało prywatnie Steve'a Jobs'a, a jednak zainteresowani tematem wiedzą o nim zadziwiająco dużo. Anegdoty oraz wspomnienia bliskich byłego CEO publikowane w sieci, a także wydana blisko trzy lata temu biografia dają niekompletny, acz realistyczny obraz jego osobowości, również tej surowej, ściśle związanej z pełnionym stanowiskiem.

Osoba Allison Johanson także w pewien sposób przybliża światu postać Steve'a Jobs'a. Była wiceprezes do spraw marketingu Apple zatrudniona w latach 2005 - 2011 w wywiadzie udzielonym podczas konferencji Behance’s 99U opowiada o swoim pracodawcy w sposób pełen podziwu i uznania.

Allison Johanson odpowiedzialna między innymi za koordynację działań związanych z wprowadzeniem iPhone'a oraz iPada do sprzedaży. Spędzała ze Steve'm Jobs'em większość czasu w firmie. Padło nawet porównanie, iż była to druga persona, zaraz po głównym projektancie Apple oblegana przez osobę byłego CEO. W swojej wypowiedzi podkreśla jak istotne były dla Steve'a Jobs'a szczegóły, jak wielką wagę przykładał on do najdrobniejszych nawet detali, dopieszczając je przez długie godziny do granic bliskich ideału. Wspomina sytuację związaną z pracami mającymi zagwarantować dystrybucję iPhone'a w placówkach sprzedaży operatora sieci komórkowej AT&T. Oferta wysłana drogą mailową miała być przez Jobs'a kilkakrotnie zmieniana pod kątem słów użytych w treści, a wszystko po to by całe przedsięwzięcie zakończyło się sukcesem.

Obszerny fragment wywiadu znajdziecie w filmie poniżej:

Źródło: _ Cult of Mac, _ AppAdvice