Kolejny weekend i kolejna dawka detali na temat prawdopodobnie najbardziej wyczekiwanej gry wyścigowej zmierzającej na platformę iOS. Tym razem deweloper uraczył nas większą ilością informacji na temat swojej produkcji. Na początek najważniejsza - w Real Racing 2 zagramy już 16. grudnia, czyli w najbliższy czwartek.

Na tym jednak nie kończą się dobre wiadomości:
[LIST]
*]w wyścigu brać udział będzie mogło aż 16 samochodów jednocześnie - zarówno w trybie dla jednego, jak i wielu graczy (online);
*]w grze zawarto 15 szczegółowo wykonanych miejscówkach, co daje łącznie blisko 65 kilometrów szosy wyścigowej;
*]rozgrywkę wzbogacono o wizualizację zniszczeń samochodów;
*]gra posiada rozbudowany tryb kariery, który dostarczy ponad 10 godzin czasu spędzonego „za kółkiem”.
[/LIST]

Ponadto Real Racing 2 będzie oddawało w użytkowanie graczy aż 30 wiernie odwzorowanych, licencjonowanych modeli samochodów. Poniżej pełna lista dostępnych w grze pojazdów:

[LIST]
*]2010 BMW M6 Competition Edition
*]2010 BMW M3 GTS
*]2009 BMW M3 GT2
*]2010 BMW Z4 sDrive35is
*]2006 BMW Z4 M Coupe Race Car
*]2010 Chevrolet Cobalt SS
*]2010 Chevrolet Camaro SS
*]2010 Chevrolet Camaro GS Race Car
*]2010 Chevrolet Corvette C6 ZR1
*]2010 Chevrolet Corvette C6.R
*]2010 Ford Focus RS
*]2010 Ford Shelby Mustang GT500
*]2005 Ford GT
*]2010 Jaguar XKR
*]2010 #33 Jaguar RSR XKR GT
*]2010 Lotus Exige
*]2010 Lotus Evora
*]2010 Lotus Evora Cup
*]2010 McLaren MP4-12C
*]1995 McLaren F1 GTR Race Car
*]2010 Nissan GT-R (R35)
*]2010 MOTUL AUTECH GT-R (car #23 – NISMO, GT500)
*]2010 Nissan 370Z (Z34)
*]2010 MOLA 350Z (car #46 – MOLA, GT300)
*]2010 VW Golf GTI (A6)
*]2010 VW Golf R (A6)
*]2008 VW Scirocco (A6)
*]2008 VW Scirocco R (A6)
*]2010 Volvo C30 R
*]2010 Volvo C30 STCC Race Car
[/LIST]

Jeszcze kilka słów o wspomnianym już wcześniej trybie kariery. W kolejnych spośród 83 wyścigów zdobywane będą pieniądze, które później gracz będzie mógł wydać na nowe samochody oraz części polepszające ich osiągi. Oprócz pieniędzy zbierane będą także punkty reputacji (REP), których określona liczba będzie czasem niezbędna do wzięcia udziału w danym turnieju wyścigowym.

Australijskie studio już poprzednią częścią udowodniło, że znakomicie zna architekturę urządzeń z iOS. Nadchodząca kolejna odsłona jednak pokazuje jak wiele można było jeszcze poprawić. Autorski silnik graficzny Mint3D, dostarcza niesamowitą grafikę i jednocześnie, o czym cały czas Firemint przypomina, świetnie spisuje się na starszych produktach Apple. Gra bowiem wspierać będzie wszystkie modele iPhone’a i iPoda Touch z wgranym oprogramowaniem w wersji 3.1 bądź nowszej.

Real Racing 2 w tym momencie przechodzi proces weryfikacyjny przed wpuszczeniem do App Store. Wydaje się, że może to być tytuł naprawdę niespotykanej dotąd jakości. 18 miesięcy programowania i 2 miliony dolarów budżetu - jeszcze niecały rok temu nikt nie uwierzyłby, że takie dane mogą dotyczyć aplikacji zmierzającej do internetowego sklepu Apple. Efekty pracy studia Firemint sprawdzimy już w przyszłym tygodniu.

[video=youtube;0kl_9Y3e0m0]http://www.youtube.com/watch?v=0kl\_9Y3e0m0&feature=player\_embedded[/video]

Real Racing 2 sprzedawane będzie w cenie 9,99$ / 7,99€.

Źródło: Firemint, Edge UK, Toucharcade