Mobile World Congress pod flagą biało-czerwoną
Na zakończonych dzisiaj targach Mobile World Congress w Barcelonie nie zabrakło także polskich firm. Na ogromnym obszarze targowym znaleźć można było stoiska różnych polskich przedsiębiorstw.
Tak jak wiele krajów, swoje stanowisko miała także Polska. Niestety znajdowało się ono w łączniku pomiędzy dwoma halami. Z jednej strony miejsce może i dobre, bo uczęszczane, z drugiej jednak dość ciemne, a i samo stoisko niespecjalnie zachwycało rozmachem. Prezentowało się zdecydowanie gorzej niż rozbudowane stoiska Rumunii, Szkocji czy Izraela. Na naszym narodowym stoisku prezentowały się firmy i marki takie jak m.in.: MaxCom, CyberCom, Mlabs, mPay, MyScreen Protector, Manta, Velis, Versoft, QBurst czy Masspay.
Na targach w Barcelonie obecna była Audioteka. Firma prezentowała tam synchronizację swojej aplikacji dla iOS z komputerem pokładowym Forda.
Przy podłączeniu iPhone'a za pośrednictwem gniazda USB w systemie Forda pojawia się aplikacja Audioteki. Dzięki temu sterowanie odtwarzaniem, a także wybór audiobooka z półki użytkownika, odbywa się bezpośrednio z deski rozdzielczej i pokładowego wyświetlacza w tym samochodzie.
Mieliśmy także okazję zobaczyć nową aplikację Audioteka.pl dla iPhone'a, dostosowaną do systemu iOS 7. Już niedługo powinna się ona pojawić w App Store.
Nie wszystkie firmy zaznaczyły swoją obecność wystawiając się w jednej z hal targowych. W ostatni wtorek w centrum prasowym targów Mobile World Congress swoją konferencję miał operator Play, który prezentował swoje dokonania w minionym roku oraz plany na rok bieżący. Play pochwalił się m.in. przeniesieniem w 2013 roku 902 tysięcy numerów do swojej sieci (803 tysiące w 2012 roku) oraz wzrostem o 36% wartości swojej marki w 2013 względem roku 2012. W ubiegłym roku 90% całej sprzedaży Play stanowiły smartfony - co jednoznacznie wskazuje na koniec prostych telefonów komórkowych (tzw. feature phone). Operator pochwalił się także wprowadzeniem sieci LTE.
Obecnie 10% całego przesyłu danych w tej sieci stanowi transmisja LTE. W bieżącym roku liczba stacji LTE wzrośnie z 1130 do 3700. Firma uznana została też za najlepszego pracodawcę w 2013 roku i za najlepszą sieć sprzedaży, a strona Play jest najbardziej popularna pośród wszystkich operatorów mobilnych w Polsce.