Pomimo rosnącej konkurencji ze strony Samsunga w badaniu Brand Finance Global 500, Apple trzeci rok z rzędu uznane zostało za najcenniejszą markę na świecie.

W stosunku do ubiegłego roku wartość marki Apple wzrosła o 20% z 87,30 do 104,68 biliona dolarów USA. Zdaniem CEO Brand Finance za sukcesem Apple stoi zdolność tej firmy do monetyzacji swojej marki, czego jednym z przykładów miało być wprowadzenie na rynek iPada. To tablet marki Apple spowodował rewolucję w tej wcześniej niszowej kategorii produktów. Warto też zauważyć, że marka Apple zarezerwowana jest dla stosunkowo niewielkiej grupy produktów, czego nie można powiedzieć o zajmującym drugą pozycję Samsungu.

Warto też zauważyć, że pierwsza czwórka listy najbardziej wartościowych marek na świecie nie zmieniła się względem ubiegłego roku, a wzrost wartości marki Apple był niższy w porównaniu z zajmującym drugie miejsce Samsungiem (34%) oraz Google (32%) i Microsoftem (38%).

Pierwsza dziesiątka najbardziej wartościowych marek przedstawia się następująco:

  1. Apple (104,68 mld dolarów)
  2. Samsung (78 mld dolarów)
  3. Google (68.62 mld dolarów)
  4. Microsoft (62,78 mld dolarów)
  5. Verizon (53,47 mld dolarów)
  6. General Electric (52,53 mld dolarów)
  7. AT&T (45,41 mld dolarów)
  8. Amazon (45,15 mld dolarów)
  9. Walmart (44, 78 mld dolarów)
  10. IBM (41,51 mld dolarów)

Źródło: _ Cult Of Mac_ za _ Best Global Brands_