Apple trzeci rok z rzędu uznane najbardziej wartościową marką na świecie
Pomimo rosnącej konkurencji ze strony Samsunga w badaniu Brand Finance Global 500, Apple trzeci rok z rzędu uznane zostało za najcenniejszą markę na świecie.
W stosunku do ubiegłego roku wartość marki Apple wzrosła o 20% z 87,30 do 104,68 biliona dolarów USA. Zdaniem CEO Brand Finance za sukcesem Apple stoi zdolność tej firmy do monetyzacji swojej marki, czego jednym z przykładów miało być wprowadzenie na rynek iPada. To tablet marki Apple spowodował rewolucję w tej wcześniej niszowej kategorii produktów. Warto też zauważyć, że marka Apple zarezerwowana jest dla stosunkowo niewielkiej grupy produktów, czego nie można powiedzieć o zajmującym drugą pozycję Samsungu.
Warto też zauważyć, że pierwsza czwórka listy najbardziej wartościowych marek na świecie nie zmieniła się względem ubiegłego roku, a wzrost wartości marki Apple był niższy w porównaniu z zajmującym drugie miejsce Samsungiem (34%) oraz Google (32%) i Microsoftem (38%).
Pierwsza dziesiątka najbardziej wartościowych marek przedstawia się następująco:
- Apple (104,68 mld dolarów)
- Samsung (78 mld dolarów)
- Google (68.62 mld dolarów)
- Microsoft (62,78 mld dolarów)
- Verizon (53,47 mld dolarów)
- General Electric (52,53 mld dolarów)
- AT&T (45,41 mld dolarów)
- Amazon (45,15 mld dolarów)
- Walmart (44, 78 mld dolarów)
- IBM (41,51 mld dolarów)
Źródło: _ Cult Of Mac_ za _ Best Global Brands_