Czy znowu kupisz iPhone'a? Wyniki badań GfK Group
Czy kupiłbyś produkt tej firmy jeszcze raz? Kupując aparat telefoniczny nie zdajemy sobie z tego sprawy, jednak nadchodzi taki czas kiedy to np. przedłużając umowę u operatora musimy zdecydować się na nowy telefon. Czy klienci pozostają wierni danej marce? Jeśli tak to jakiej najbardziej? Odpowiedzi na pytania udziela niemiecka firma GfK Group.

Badania zostały przeprowadzone na próbie 2 653 osób używających telefonów komórkowych w Chinach, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii i Stanach Zjednoczonych.
Najlepszym wynikiem może pochwalić się Apple - blisko 60% osób używających tego aparatu chce w przyszłości kupić kolejny model. Drugie miejsce zajął RIM ze smartfonami BlackBerry (35% użytkowników kupiłoby następny model) a trzecie Android (28%). Najgorzej wypadł Microsoft - aparaty tej firmy chce kupić jeszcze raz tylko 21% klientów.
Z czego wynika fenomen faktu, że ktoś chce pozostać przy aparacie danej marki a ktoś inny nie? Odpowiedź jest prosta i udzielił jej jeden z pracowników firmy, Ryan Garner: "Jeśli aparat nie robi tego co powinien robić, lub tego co klient chce by robił, straci swego właściciela".