iPad dalej na tronie, pozycja MacBooków słabnie
Grupa NPD, na swojej stronie internetowej umieściła informacje o sprzedaży komputerów stacjonarnych, laptopów oraz tabletów na terenie Stanów Zjednoczonych.
Rok 2013 nie można zaliczyć do najbardziej udanych, z perspektywy firmy z Cupertino. Sprzedaż komputerów osobistych z logo Apple spadła odpowiednio o:
- 0,8% dla laptopów
- 6,2% dla stacjonarnych
Sukcesem może pochwalić się za to Google. Jeszcze dwanaście miesięcy temu Chromebooki stanowiły jedynie 0,2% sprzedawanych laptopów, a obecnie ich udział w ogólnej liczbie sprzedaży komputerów przenośnych stanowi 9,6%, zostawiając Macbooki w tyle.
*Na powyższym wykresie, sprzedaż komputerów PC odnosi się jedynie do gotowych zestawów i laptopów.
Pomimo tego, że niezaprzeczalny król na rynku tabletów ze "stajni Apple" odnotował spadek zainteresowania (z 17,1% na 15,8%), iPady sprzedawały się w tym roku niemal dwa razy lepiej niż konkurencyjne urządzenia oparte na systemie Android, chociaż ich udział wzrósł niemal dwukrotnie - z 4,2% na 8,7%.
Źródło: _ NPD Group_