Najprawdopodobniej Apple w te święta będzie musiało stawić czoła największemu zapotrzebowaniu na swoje produkty w historii.

Ostatni raport firmy badawczej ChangeWave, przeprowadzony na 2812 Amerykanach, dotyczył świątecznych zakupów takich urządzeń jak laptopy, komputery stacjonarne, tablety, czytniki ebooków i innych elektronicznych gadżetów. Wyniki prezentują się następująco: 26% badanych chce wydać więcej na elektronikę niż w poprzednich 3 miesiącach, a 10% planuje zakup laptopa w ciągu najbliższych 90 dni. Jest to najwyższy wynik zanotowany przez ChangeWave od 3 lat. Co ważne, aż 36% badanych chcących kupić laptopa ma zamiar nabyć notebooka Apple. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że jeszcze miesiąc wcześniej taką chęć wyrażało tylko 25% badanych. Warto dodać, że do okresu świątecznego pozostały jeszcze 2 tygodnie - w tym czasie liczby mogą skoczyć w górę jeszcze bardziej na korzyść Apple.

Być może zmiana preferencji konsumentów wynika z faktu niedawnej premiery nowych MacBooków Air, których zwłaszcza mniejsza, 11-calowa wersja należy do najtańszych komputerów mobilnych Apple w historii. Możliwe również, że świadomość marki wzmógł hype wokół hitu sprzedaży, jakim niewątpliwie w 2010 roku jest iPad. Tak czy inaczej pod koniec tego roku zapowiada się rekordowa sprzedaż produktów z Cupertino. Nie licząc w przeszłości iPodów, przedświąteczne zakupowe analizy firm badawczych jeszcze nigdy nie były dla Apple tak łaskawe.

Źródło