Microsoft właściwie od prezentacji swoich tabletów Surface traktował je jako konkurencję dla iPada. Widać to zwłaszcza w kampanii reklamy porównawczej złożonej z filmów, na których iPad zestawiany jest głównie z tabletem Microsoft Surface RT. Okazuje się, że nawet całkiem niezłe reklamy nie są w stanie pomóc tabletowi giganta z Redmond. Według oficjalnych dokumentów, przedstawionych przed specjalną komisją, przychody Microsoftu ze sprzedaży tabletów Surface wyniosły jedynie 853 miliony dolarów. To mniej niż suma, jaką firma wydała na marketing i reklamy tego urządzenia (898 milionów dolarów).

Zdaniem serwisu GeekWire, który założył, że średnia cena tabletu Surface wynosiła 500 dolarów, Microsoft sprzedał zaledwie 1,7 miliona tego typu urządzeń licząc od dnia premiery modelu RT. Dla porównania, w pierwszych trzech dniach od premiery iPada czwartej generacji i iPada mini Apple sprzedało 3 miliony tych urządzeń.

Wspomnieć przy tej okazji wypada, że największą wtopą Microsoftu jest chyba system Windows RT, zainstalowany na tablecie Surface RT i innych urządzeniach firm trzecich. Liczba tych ostatnich się właśnie zmniejszyła. Asus oficjalnie ogłosił bowiem porzucenie tej platformy. Wcześniej z produkcji tabletów z systemem Windows RT wycofał się Acer, a HTC zrezygnowało z planów stworzenia urządzenia z tym systemem.

Źródło: _ Engadget_