Serwis reklam webowych Chitika opublikował wyniki najnowszych badań ruchu sieciowego z tabletów w USA i Kanadzie w czerwcu bieżącego roku. iPad, który właściwie stworzył na nowo tę kategorię urządzeń, jest pod tym względem od dawna niekwestionowanym liderem. W minionym miesiącu ruch z tych urządzeń wyniósł 84,3% (82,4% w maju bieżącego roku).

Przepaść, jaka pod tym względem dzieli od niego konkurencję, jest ogromna. Drugie miejsce w tym rankingu zajmuje Amazon Kindle Fire. Ruch sieciowy z tego urządzenia to jedynie 5,7%. Trzecie miejsce zajmują tablety Samsung Galaxy. To jedynie 4,2% ruchu z tej kategorii urządzeń. Jeszcze gorzej wypadają tutaj tablety Google Nexus (1,2%). Większy ruch w sieci wygenerowały czytniki Nook sieci księgarni Barnes & Noble. Jeszcze bardziej mizernie wygląda ruch z tabletów Microsoft Surface, osiągając jedynie 0,5%. Gigant z Redmond prowadzi od kilku tygodni kampanię reklamową starając się przekonać klientów do tych urządzeń.

Wyniki badań bazują na danych zebranych z dziesiątków milionów tabletów w USA i Kanadzie, w których wyświetlają się reklamy tej sieci.

To nie koniec newsów na temat iPada. Jak donosi AppleInsider powołując się na koreański serwis ETNews, Apple miało podobno zrezygnować z firmy AU Optronics jako producenta ekranów dla iPada mini. Przyczyną tej decyzji są podobno problemy pojawiające się podczas produkcji tego komponentu. AU Optronics to tylko jeden z podwykonawców odpowiedzialnych za ekrany w iPadach mini. Produkują je także firmy LG Display i Sharp. Możliwe, że dołączy do nich Samsung, który z jednej strony jest największym rywalem Apple, z drugiej podwykonawcą, na którym gigant z Cupertino może polegać.

Źródła: _ Cnet, _ AppleInsider