The Financial Times donosi, że platforma reklamowa iAd wystartuje w Europie jeszcze w bieżącym tygodniu, co zostanie wkrótce oficjalnie potwierdzone przez Apple. L'Oréal, Renault i Nestlé - między innymi te znane marki mają być reklamowane na terenie Europy za pomocą iAd.

Apple już dwukrotnie opóźniało debiut swojej platformy reklamowej w Europie - domniemanym powodem był ustalony przez firmę z Cupertino minimalny wkład pieniężny równy jednemu milionowi dolarów, co poskutkowało małą liczbą zakontraktowanych marek. Ponadto, jak możemy dowiedzieć się z artykułu Financial Times, iAd ma wciąż na terenie Starego Kontynentu opinię eksperymentalnej i niepewnej platformy.

iAd funkcjonuje już w USA, a w Japonii pojawi się na początku 2011 roku. Na terenie Kraju Kwitnącej Wiśni platforma ta będzie wspierana przez Dentsu Group, czyli jedną z największych agencji reklamowych.

Więcej informacji na temat debiutu iAd w Europie w obszernym artykule The Financial Times:
http://www.ft.com/cms/s/2/31bf2166-f01f-11df-88db-00144feab49a.html#axzz15O4cfjr7

Źródło: The Financial Times, 9to5Mac